MamaAuti
10-08-2025 om 07:03
Gezin met 7 kinderen
Mijn vriendin van 50 jaar is gelukkig getrouwd en heeft een gezin met 7 kinderen waarvan de jongste 10 is en de oudste bijna 25. De oudste kinderen 4 zijn jongens. Daarvan is 1 jongen behulpzaam ook in het huishouden, maar de overige jongens maken er een potje van. De jongens studeren in principe buiten de deur en hebben daar meestal ook een kamer (soms even niet), maar komen om de haverklap terug naar huis, omdat ze ook daar hun vrienden hebben en thuis is het allemaal zo gezellig. Nu in de zomervakantie hebben ze daar ook een bijbaantje, maar dan voor wisselende uren (20). De jongste 3 kinderen zijn meiden en daar verloopt alles prima mee. Maar met de jongens is het continue strijd: ze slapen op andere tijden en koken ook zelf soms wanneer het hun uitkomt, maar ruimen niet op. Mijn vriendin en haar man hebben geprobeerd afspraken hierover te maken en heel veel gesprekken gehad met de jongens, maar keer op keer lijkt het in de het begin beter te gaan en daarna vervallen ze weer in oude patronen. Mijn vriendin geeft toe dat ze de jongens vanaf het begin af aan anders had moeten opvoeden, maar op dit moment komt ze er niet uit met haar man. Als zij thuiskomen van vakantie is het eigenlijk altijd een ergernis (ondanks afspraken die ze maken). Ze zegt: 'ik zit gevangen in mijn eigen huis'. Hebben jullie tips?

linn19
13-08-2025 om 20:22
Dweedledee schreef op 13-08-2025 om 19:18:
[..]
Zit je weer eens op je high horse de forum-politie uit te hangen? Zullen we dat gewoon aan de mods overlaten?
Dit heeft echt helemaal niks met modereren te maken. ( en zelfs niet met forumpolitie). We kunnen ook zelf nadenken. Als jij iets tegen een vriendin verteld en die zet jou letterlijke tekst en prive situatie van jou en je kinderen op het internet waarna allerei forummers zich het recht toe eigenen om van alles over jou en je kinderen te gaan oordelen praat je er echt wel anders over denk ik zo maar.
Als ik dit dan aankaart is het opeens high horse, yeah right.

Kersje
14-08-2025 om 17:29
linn19 schreef op 13-08-2025 om 20:22:
[..]
Dit heeft echt helemaal niks met modereren te maken. ( en zelfs niet met forumpolitie). We kunnen ook zelf nadenken. Als jij iets tegen een vriendin verteld en die zet jou letterlijke tekst en prive situatie van jou en je kinderen op het internet waarna allerei forummers zich het recht toe eigenen om van alles over jou en je kinderen te gaan oordelen praat je er echt wel anders over denk ik zo maar.
Als ik dit dan aankaart is het opeens high horse, yeah right.
Ik begrijp de reactie van dweedledee wel ja, want daarvoor zijn er inderdaad de mods om te bepalen of een topic wel/niet blijft staan.
Deze TO meldt zelf dat het een vriendin betreft, maar mss is dat enkel een bliksemafleider en gaat het over zichzelf. Of mensen openen een topic gerelateerd aan een kennis/vriend/whatever, maar doen het overkomen alsof het hen zelf betreft. Je weet het dus NOOIT op een openbaar forum als dit.
Als jij je advies laat leiden door zoiets, prima, maar dan nog zegt dat helemaal niets over de hulpvraag an sich. Laat het modereren en bepalen dus gewoon over aan forumbeheer of reageer gewoon niet als dat voor jou beter voelt, maar ga niet bepalen voor anderen.
Het is enorm storend en ja, naast Dweedledee, valt ook mij op dat jij je vaker zo uitlaat hier en alsof je alle wijsheid in pacht hebt. Nergens voor nodig.

Izza
14-08-2025 om 17:53
Deze "vriendin " heeft er zelf een potje van gemaakt. Ze heeft dit toegelaten en nu hebben de kinderen het huis overgenomen. Maar gelukkig is het nooit te laat om te veranderen. Dat kan nog steeds. Door heel duidelijk te zijn. Koken en douchen mag binnen bepaalde tijdstippen. En anders eet je elders (buiten de deur) of douche je de volgende dag. Volwassen die er een bende van maken moeten worden aangesproken. Dit is totaal onrespectvol. Als iemand dat continu doet moet je ingrijpen en anders kan iemand niet meer zo vaak komen of gaat hij elders overnachten. Gewoon slap gedrag van die vriendin!

linn19
14-08-2025 om 19:03
Kersje schreef op 14-08-2025 om 17:29:
[..]
Ik begrijp de reactie van dweedledee wel ja, want daarvoor zijn er inderdaad de mods om te bepalen of een topic wel/niet blijft staan.
Deze TO meldt zelf dat het een vriendin betreft, maar mss is dat enkel een bliksemafleider en gaat het over zichzelf. Of mensen openen een topic gerelateerd aan een kennis/vriend/whatever, maar doen het overkomen alsof het hen zelf betreft. Je weet het dus NOOIT op een openbaar forum als dit.
Als jij je advies laat leiden door zoiets, prima, maar dan nog zegt dat helemaal niets over de hulpvraag an sich. Laat het modereren en bepalen dus gewoon over aan forumbeheer of reageer gewoon niet als dat voor jou beter voelt, maar ga niet bepalen voor anderen.
Het is enorm storend en ja, naast Dweedledee, valt ook mij op dat jij je vaker zo uitlaat hier en alsof je alle wijsheid in pacht hebt. Nergens voor nodig.
Ik heb nergens geschreven dat ik wil dat dit topic weg zou moeten he. Geen dingen verzinnen die niet geschreven zijn.
Dat jij en Dee met verhaal over mods komen is jullie keuze. Ik heb daar al op geantwoord.
Zoals je nu schrijft komt het op mij over als "ksst terug in je hok" maar dat ga ik niet doen. Ik vat dit niet persoonlijk op, ik schrijf mijn reacties met mijn mening en als het je stoort sla je die over. Zo simpel is het, als we verschillen van mening dan is dat zo, toch ook prima?