Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
11-05-2023 om 16:33
Ik wil graag op vakantie voor een dag of 6. Door werk en drukte komt het zo uit dat ik alleen kan gaan als mijn beide kinderen thuis zijn. Dit betreft een dochter van 21, met een paniekstoornis en een zoon van 19, een feestvierder. Wat ik voorzie is dat mijn dochter zich op alle manieren gaat verzetten tegen de aanwezigheid van haar broer, laat staan eventuele vrienden die hij uitnodigt en dat er ruzie gaat ontstaan over alles. De klusjes, het eten.
Ik had gehoopt dat ik kon gaan in de periode dat mijn zoon ook op vakantie was, dan zou dit probleem niet spelen, want dan kunnen ze elkaar niet in de weg lopen.
Wie heeft tips voor mij met betrekking tot het maken van afspraken? Ervaringsverhalen mogen ook. Liever geen opmerkingen over hoe het eigenlijk zou moeten zijn en hoe ze zich zouden moeten gedragen op deze leeftijd want dat weet ik ook, maar dat is helaas niet aan de orden (pffffff)
16-05-2023 om 12:49
Ja, ik ga. Ik ga de regels vooraf bepalen en begin met bespreken met het makkelijkste kind. En mijn netwerkje al een beetje opwarmen.
16-05-2023 om 13:44
Anienom schreef op 16-05-2023 om 12:49:
Ja, ik ga. Ik ga de regels vooraf bepalen en begin met bespreken met het makkelijkste kind. En mijn netwerkje al een beetje opwarmen.
Klinkt goed! Ik hoop dat je vakantie ontspannen verloopt.
18-05-2023 om 11:12
Ik weet natuurlijk niet wat de situatie verder precies is en met wie je op vakantie wilde gaan, maar is het een idee je dochter mee te nemen op vakantie?
19-05-2023 om 11:56
DaisyvUffelen schreef op 18-05-2023 om 11:12:
Ik weet natuurlijk niet wat de situatie verder precies is en met wie je op vakantie wilde gaan, maar is het een idee je dochter mee te nemen op vakantie?
Haha, nee, dat wil zij niet en dat wil ik niet
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.