Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Zoon (25) kraakt woning

Ik heb een zoon die een woning kraakt en de politie doet niks. 

Hier om de hoek woont een oudere man. Zijn vrouw is overleden en sindsdien is hij afgegleden. (Lees: stankoverlast, onverzorgd uiterlijk waar de GGD en andere zorginstanties niks aan doen) 

Mijn zoon is 4 jaar terug afgestudeerd op het hbo (bedrijfskunde MER) en sindsdien werkzaam als procesbeheerder tegen een salaris van ongeveer 3.800 euro per maand. Mijn zoon zei dat hij tijd vond om uit huis te gaan en vervolgens zie ik hem achter het raam van die man zitten. 

Naast zoon valt mij en buurtbewoners op dat daar meerdere mensen rondlopen die daar niet lijken te horen. Mijn zoon betaalt ook helemaal geen huur. Hij zou de tuin en oprit van die oude man onderhouden maar daar gebeurt helemaal niks. 
Ik heb al meermaals de politie gebeld omdat dit overduidelijk niet klopt. Maar elke keer als ze langskomen zijn mijn zoon en de andere krakers niet thuis. Ook buren bellen steeds de politie. Die komt dan wel en gaat dan elke keer weer weg. Ik denk dat er inmiddels al 1 of 2 keer per week politie staat bij die oudere man. 

Ik heb tegen zoon gezegd dat als hij het huis uit wil en hij hier niks kan vinden hij anders kan zoeken naar woningdelen in Amsterdam of zo. Dat doen wel meer jongens van zijn leeftijd. Zoon zegt dat hij hier zijn werk heeft en anders in Amsterdam met stomme expats die geen Nederlands spreken moet samenwerken. 

Hoe forceer ik de politie en zorginstantie tot actie en haal ik mijn zoon weg bij die oude man?

Dit is geen kraken maar huisvredebreuk. Kraken is een pand dat al voor langere tijd leeg staat bezetten. Deze meneer woont er nog. 

Wat zegt die oude man er zelf over? 

regionale media er op af sturen? Bijzondere situatie. Hebben die jongens allemaal geen geweten? Ze zijn te oud voor puberstreken. Veilig thuis al langs geweest? Het wijkteam?

bijzonder.

Tis wat .

De vakantie is begonnen zeker?

Uiterst slechte communicatie met je zoon en dan stuur je opeens de politie op hem af. Kennelijk wisselen jullie geen woord met elkaar. En dat mag de politie dan ineens gaan doen?

En je praat eerder met buurtbewoners dan met je eigen zoon?

Als er politie is een of twee keer per week blijf je dan in je eigen huisje afstandelijk zitten wachten of ga je er meteen naar toe om je zoon te spreken samen met die agenten?

Blanca1977

Blanca1977

09-07-2025 om 10:03 Topicstarter

rionyriony schreef op 09-07-2025 om 09:18:

Uiterst slechte communicatie met je zoon en dan stuur je opeens de politie op hem af. Kennelijk wisselen jullie geen woord met elkaar. En dat mag de politie dan ineens gaan doen?

En je praat eerder met buurtbewoners dan met je eigen zoon?

Als er politie is een of twee keer per week blijf je dan in je eigen huisje afstandelijk zitten wachten of ga je er meteen naar toe om je zoon te spreken samen met die agenten?

We wisselen geen woord met elkaar maar we bespreken wel met elkaar dat hij geen woning kan vinden en hij niet wil wonendelen in Amsterdam. Bijzonder.

Blanca1977

Blanca1977

09-07-2025 om 10:05 Topicstarter

Stardust schreef op 09-07-2025 om 08:40:

regionale media er op af sturen? Bijzondere situatie. Hebben die jongens allemaal geen geweten? Ze zijn te oud voor puberstreken. Veilig thuis al langs geweest? Het wijkteam?

bijzonder.

Het lijken inderdaad allemaal jongens/mannen die daar “gezellig” wonen/kraken/inbreken. Maar zoon staat gewoon bij mij ingeschreven want vorige week kwam er nog post voor hem met een Rijksoverheidslogo erop. 

Veilig Thuis bellen is wel een goede… Dat ga ik vanmiddag maar doen. Hopelijk komt er dan wel actie. 

Blanca1977

Blanca1977

09-07-2025 om 10:06 Topicstarter

Mugs schreef op 09-07-2025 om 08:40:

Wat zegt die oude man er zelf over?

Als ik hem aanspreek zegt hij dat er niemand bij hem woont. Terwijl de hele buurt daar mensen ziet zitten. 

Dit topic heeft dezelfde vibe als het topic over de 14 jarige die compensatie voor het toeslagendrama vraagt. Maatschappelijk probleem en jongere doet iets wat niet mag/niet lijkt te mogen.

Blanca1977 schreef op 09-07-2025 om 10:03:

[..]

We wisselen geen woord met elkaar maar we bespreken wel met elkaar dat hij geen woning kan vinden en hij niet wil wonendelen in Amsterdam. Bijzonder.

Als je iets bespreekt, wissel je dus woorden met elkaar

Er is ook zoiets als 'Meldpunt bezorgd'  van de GGD. Om te melden als je je zorgen maakt over iemand in je omgeving, zoals die oude man. Misschien is dat ook een idee?

Blanca1977 schreef op 09-07-2025 om 10:05:

[..]

Het lijken inderdaad allemaal jongens/mannen die daar “gezellig” wonen/kraken/inbreken. Maar zoon staat gewoon bij mij ingeschreven want vorige week kwam er nog post voor hem met een Rijksoverheidslogo erop.

Veilig Thuis bellen is wel een goede… Dat ga ik vanmiddag maar doen. Hopelijk komt er dan wel actie.

Joh ook nog met rijksoverheidslogo  

woningdelen in Amsterdam is overigens een vreemd alternatief. Buiten dat hij dat niet wil, is het vrijwel onmogelijk. Waarom zou je dat blijven noemen als optie? Zoveel meer haalbare ideeen, zeker als hij het niet wil/durft. 

je zoon is uit huis gegaan, dan zie je hem voor het raam van de buurman. Heb je rechtstreeks aan je zoon gevraagd waar hij woont en of hij daar woont?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.