Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Zoon (25) kraakt woning

MamaE schreef op 09-07-2025 om 14:08:

Bijzonder verhaal. Wat je in ieder geval wel kunt doen, is je zoon uitschrijven bij jouw woning. Want blijkbaar woont hij daar niet meer.
Dat hij met 25 op zichzelf wil is logisch, de manier waarop hij dat doet niet. Het lijkt op misbruik maken van psychische kwetsbaarheid van deze man.

Nee dat kan ze niet, dat moet hij zelf doen. 

Yumi schreef op 09-07-2025 om 18:08:

[..]

Nee dat kan ze niet, dat moet hij zelf doen.

Je kunt de gemeente vragen een onderzoek te doen. Zij sturen dan post, die je retour moet sturen. Uiteindelijk wordt hij uitgeschreven.

ze kan hem wel uit laten schrijven. De oude bewoners van mijn vorige woning hadden zich na vertrek niet op hun nieuwe adres ingeschreven en toen kreeg ik een aanslag gemeentelijke belastingen voor een meerpersoonshuishouden. Na een belletje heeft de gemeente ze uitgeschreven, en dan wordt je op een lijst gezet van "verdwenen personen". Maar dat is dan zoons probleem. Hij is volwassen.

Mugske,

Ze kan een adresonderzoek laten starten door de Gemeente, maar "normaal" gesproken, vraagt ze aan haar zoon om zich uit te laten schrijven.

Stresskipje,

Ik heb de vorige huurder meerdere keren verzocht zijn adres te laten aanpassen, aangezien meneer ervoor koos, omdat niet te doen, vanwege het faillissement van zijn bedrijf. Ondanks dat ik wist waar meneer tegenwoordig woonde gaf de Gemeente mij het advies om een adresonderzoek te laten doen, waarvoor ik e.a. formulier moest invullen. 
Ze doen dit dus niet zomaar, dat mag niet zonder onderzoek, en ze komen ook echt allemaal op een lijst verdwenen personen....  De Gemeente heeft mogelijkheden om te onderzoeken waar de oud bewoners zijn gebleven.

Yumi schreef op 09-07-2025 om 18:54:

Mugske,

Ze kan een adresonderzoek laten starten door de Gemeente, maar "normaal" gesproken, vraagt ze aan haar zoon om zich uit te laten schrijven.

Stresskipje,

Ik heb de vorige huurder meerdere keren verzocht zijn adres te laten aanpassen, aangezien meneer ervoor koos, omdat niet te doen, vanwege het faillissement van zijn bedrijf. Ondanks dat ik wist waar meneer tegenwoordig woonde gaf de Gemeente mij het advies om een adresonderzoek te laten doen, waarvoor ik e.a. formulier moest invullen.
Ze doen dit dus niet zomaar, dat mag niet zonder onderzoek, en ze komen ook echt allemaal op een lijst verdwenen personen.... De Gemeente heeft mogelijkheden om te onderzoeken waar de oud bewoners zijn gebleven.

Ja, zelf uitschrijven kan niet, alleen elders inschrijven. Dit om af te dwingen ergens ingeschreven te staan. Ik kon de oude huurders niks vragen, want zij waren mij niet bekend. De gemeente zal in mijn geval net als bij jou een onderzoek gestart zijn, maar daar hoefde ik verder niks voor te doen. Misschien wel een formulier invullen, met wie ik daar woonde (Alleen dus), maar dat weet ik niet meer. Ik weet nog wel dat het mij weinig moeite kostte, en de gemeente het verder oppakte. Het enige wat ze mij lieten weten is dat ze op die lijst kwamen. Dat vond ik wel spooky klinken 😅, maar was verder niet mijn probleem. 

Blanca1977

Blanca1977

10-07-2025 om 09:56 Topicstarter

Izza schreef op 09-07-2025 om 13:51:

Als dat huis eigendom is van die man dan kunnen instanties weinig. Hij heeft het volste recht anderen toe te laten in zijn woning of de boel slecht te onderhouden. Het is immers zijn eigendom! Is het een woning van de coöperatie dan gelden er wel regels over gebruik en onderhoud.

En je kunt overal wel melding maken maar jouw zoon is een volwassen man van 25. Geen kleuter. Als hij een gratis woonplek heeft gevonden en die man wat gezelschap zie ik geen probleem. Instanties kunnen niets beginnen als die man niet meewerkt. En dat lijkt hij niet te doen. De politie heeft hem toch gesproken? Volwassen mensen mogen hun eigen leven hebben. Ook als dat een puinhoop is.

Het is waarschijnlijk een koophuis. Ik woon ook in een koophuis. 

Zoon mag idd zijn eigen leven hebben maar niet ten koste van kwetsbare personen. 

Blanca1977

Blanca1977

10-07-2025 om 09:57 Topicstarter

absor schreef op 09-07-2025 om 17:09:

nou ik vind het wel creatief
En fijn voor die oude man dat er mensen zijn die zich om hem bekommeren. Wie weet kunnen ze zijn huis erven.

Ik vrees dat het mijn zoon gaat om het laatste. 

Blanca1977

Blanca1977

10-07-2025 om 09:59 Topicstarter

MamaE schreef op 09-07-2025 om 14:08:

Bijzonder verhaal. Wat je in ieder geval wel kunt doen, is je zoon uitschrijven bij jouw woning. Want blijkbaar woont hij daar niet meer.
Dat hij met 25 op zichzelf wil is logisch, de manier waarop hij dat doet niet. Het lijkt op misbruik maken van psychische kwetsbaarheid van deze man.

Precies. En tot nu toe mag het allemaal terwijl buurtbewoners continue meldingen doen bij de politie en weet ik het. Die komt daar echt niet voor niets steeds langs. 

Blanca1977

Blanca1977

10-07-2025 om 10:01 Topicstarter

Mugske schreef op 09-07-2025 om 18:21:

[..]

Je kunt de gemeente vragen een onderzoek te doen. Zij sturen dan post, die je retour moet sturen. Uiteindelijk wordt hij uitgeschreven.

Zoon woont hier om de hoek en haalt hier zijn post op. Ik vrees dat hij heel goed weet hoe hij onder een adresonderzoek uitkomt. Daarnaast gaat de politie steeds bij hem en die oude man langs dus is het gewoon bekend waar hij wel woont.

'Ik vrees dat hij heel goed weet hoe hij onder een adresonderzoek uitkomt.' Wat ik begrijp is dat jij iets moet doen bij een adresonderzoek (post terugsturen), hij hoeft niets te doen, dus hij kan er ook niet onderuit komen. Merkwaardig dat je een mogelijkheid meteen afserveert. 

Als hij bij u niet meer de brievenbus kan openen, kunt u zijn post ongeopend terugsturen.

Als hij zelf de sleutel van je huis heeft, is hij misschien zelf sneller bij zijn post dan u.

Blanca1977 schreef op 10-07-2025 om 09:57:

[..]

Ik vrees dat het mijn zoon gaat om het laatste.

Prima toch

De man zal toch ook wel familie hebben?

Blanca1977 schreef op 10-07-2025 om 10:01:

[..]

Zoon woont hier om de hoek en haalt hier zijn post op. Ik vrees dat hij heel goed weet hoe hij onder een adresonderzoek uitkomt. Daarnaast gaat de politie steeds bij hem en die oude man langs dus is het gewoon bekend waar hij wel woont.

Dan stuur je dus zijn post retour afzender met daarbij dat hij niet meer op dit adres woont! Waarom laat je dit alles dan toe door hem zijn post op te laten halen of te bewaren? Raar verhaal 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.