Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Zomer

Zomer

12-02-2010 om 12:16

Begeleiding terugvinden van vader?

Een tijdje geleden heeft de vader van mijn kind ons teruggevonden. Vanwege allerlei vervelende omstandigheden heb ik 15 jaar geleden het contact met hem verbroken, ook omdat het echt beter was voor het kind om even geen contact te hebben met hem.
Ik heb altijd gehoopt dat het beter met hem zou gaan als mijn kind contact met hem zou willen en dat is nu ook gebeurd. Het gaat goed met hem en hij heeft contact met mijn dochter gezocht. Mijn dochter wilde 2 jaar geleden al contact met hem, maar wij konden hem niet vinden. Nu heeft hij háár dus gevonden.
Mijn dochter is 18 en wij gaan binnenkort samen op bezoek bij haar biologische vader. Zij is er redelijk nuchter onder, maar ik merk als ze het aan anderen vertelt dat ze wel erg enthousiast erover is.
In hoeverre kan je dit kennismakingsproces begeleiden? Moet je het als moeder willen begeleiden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

12-02-2010 om 15:20

Nee

Omdat ik er geen ervaring mee heb denk ik dus vanuit mijzelf...

Ik denk dat je een ontmoeting niet kan begeleiden. Het gaat zoals het gaat denk ik. Jullie gaan samen, dus zij gaat niet alleen de ontmoeting in en ik denk dat dat al begeleiding genoeg is. Het zal wellicht emotioneel zijn, beladen, moeilijk, noem maar op maar.....jij bent bij haar en ik denk dat dat al voldoende zal zijn. Ze is 18 jaar en zal zelf misschien de situatie in kunnen schatten, kan ze dat niet dan weet ze dat jij er voor haar bent.

Succes hoor!

amk

amk

12-02-2010 om 17:26

Vlak je eigen emoties niet uit

hoe sta jij zelf tegenover hem, en in hoeverre ben je er zelf bij.
Want als hij contact heeft met haar, heb jij dus ook indirect weer contact met hem, inclusief jullie verleden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.