Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Bijdrage vakantie

Nick90 schreef op 12-06-2025 om 19:23:

[..]

We hebben een vakantiehuis geboekt, dus geen camping oid. En geen idee waar iedereen het hier heeft over zoveel problemen in mijn gezin. Dat speelt hier allemaal niet, de moeder (ik ken haar al vanaf de kleuterschool) van dat maatje heeft financiële tegenvallers gehad en kan nu niks bijdragen en wil niet het idee hebben dat ze ons iets schuldig is. Ze ging er op aandringen van haar eigen kind nog eens over nadenken. Zelf gaan ze niet op vakantie en moet ze gewoon werken waardoor haar kind ook het dorp niet uitkomt en bij oma of bso moet blijven. Het probleem is echt het financiële stukje.

Je hebt het nu al meerdere keren gevraagd en nu praat je die moeder zelfs een schuldgevoel aan. Ik vind jouw manier van doen echt veel te opdringerig. Dan zal ik al in principe mijn kind niet met je meesturen. 

Gewoon accepteren dat ze dat niet wilt.

boomhugger92 schreef op 12-06-2025 om 21:30:

[..]

Je hebt het nu al meerdere keren gevraagd en nu praat je die moeder zelfs een schuldgevoel aan. Ik vind jouw manier van doen echt veel te opdringerig. Dan zal ik al in principe mijn kind niet met je meesturen.

Je vult in. Nick heeft niet meerdere keren gevraagd. Ze hebben alleen na de eerste keer nog een keer aangegeven dat er voor het gezin geen kosten zijn. Haar eigen kind heeft haar laten heroverwegen. 

En nee geen tips om haar zo ver te krijgen want daar bestaan geen tips voor om een moeder een akoord te laten geven mbt haar kind tegen haar zin in. Er is een grens waar je overheen gaat als je maar door blijft ‘vragen’ aan een ouder die duidelijk laat zien , ondanks je aanbod dat het haar niks gaat kosten, nog steeds geen ja zegt. Misschien kun je zelf je kind vermaken , en je vrouw de andere; en weer andersom. 

Wij hebben meerdere keren een vriendje meegenomen op vakantie. Zelfs toen ze nog kleuters waren. Ook op onze kosten. Het was hoogstens wat extra eten en drinken. Maar wel vakantie's in Nederland. Als een kind ziek wordt of heimwee krijgt hebben we ook aangegeven dan contact op te nemen voor overleg. 
Ik zou een 9 jarige niet meenemen of meegeven naar Toscane. Te ver weg bij calamiteiten. 
Ook heb ik zelf altijd eerst met de ouders overlegd, daarna pas met de kinderen. Dan was het ook duidelijk dat wij als ouders het echt gezellig vonden als dat vriendje meeging, ook om teleurstellingen bij een  eventuele nee als antwoord van de ouders te voorkomen.

Nick90

Nick90

12-06-2025 om 22:37 Topicstarter

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 12-06-2025 om 21:46:

En nee geen tips om haar zo ver te krijgen want daar bestaan geen tips voor om een moeder een akoord te laten geven mbt haar kind tegen haar zin in. Er is een grens waar je overheen gaat als je maar door blijft ‘vragen’ aan een ouder die duidelijk laat zien , ondanks je aanbod dat het haar niks gaat kosten, nog steeds geen ja zegt. Misschien kun je zelf je kind vermaken , en je vrouw de andere; en weer andersom.

- knip -

Nick90

Nick90

12-06-2025 om 22:39 Topicstarter

Laatste keer weer dat ik iets gevraagd heb. Hou je gewoon bij het onderwerp of reageer niet. 

Nick90 schreef op 12-06-2025 om 22:37:

[..]

Ja dat dit onbekend terrein voor je is met princess met autism snap ik, bemoei je dan ook niet.

Heb godszijdank nog een basisschoolkind , (zonder autisme). 😉Die toevallig kort geleden ook is meegevraagd door schoonzus naar ver weg vakantie (kroatië) waar ik nee tegen heb gezegd. 
beetje op je teentjes getrapt? take a chill pill

Waarom nou weer zo hard en een sneer naar een moeder met een kind met autisme en beperkingen? 
Laat het even bezinken en doe even rustig. 
Je weet zelf best dat jij ook niet de maat der dingen bent. Ja dat is lastig, maar dat hoef je niet af te reageren op medeforummers.

MamaE schreef op 12-06-2025 om 22:46:

Waarom nou weer zo hard en een sneer naar een moeder met een kind met autisme en beperkingen?
Laat het even bezinken en doe even rustig.
Je weet zelf best dat jij ook niet de maat der dingen bent. Ja dat is lastig, maar dat hoef je niet af te reageren op medeforummers.

Ja precies, ik ben niet alleen moeder van een beperkt autistisch kindje ( waar het trouwens heel goed mee gaat!) ik ben ook moeder van een 8 jarige meisje die geen rugzakje heeft dus ik reageer op bekend onderwerp. 

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 12-06-2025 om 21:25:

[..]

Als dat het enige probleem was dan zou die toch opgelost zijn nadat jij aangaf dat het haar niks kost ..

Nou als kind het aan mij als moeder vraagt, en TO zegt daarbij spontaan 'maak je niet druk, kosten voor ons'. Dan spring ik ook niet meteen in op dat aanbod. Misschien denkt hij daar morgen wel anders over. 

Maar als TO een dag of 3 later nog eens bij me komt en zegt: ik weet dat je nee zei, en dat is helemaal goed. Maar ik wil dat je weet dat het ons niets extra's kost om die en die reden, we verwachten niks terug en het is voor ons ook een toevoeging als hij meegaat. Dus het is een serieus en oprecht aanbod. 

Dan zou ik dat wel waarderen. Dan heb ik absoluut niet het idee dat mijn nee niet wordt geaccepteerd. 

Nick90 schreef op 12-06-2025 om 22:37:

[..]

Ja dat dit onbekend terrein voor je is met princess met autism snap ik, bemoei je dan ook niet.

Wow... ik zou bijna denken dat je met t verkeerde been uit bed gestapt bent...

TineWinkel schreef op 12-06-2025 om 22:52:

[..]

Denk het ook 

Nick90

Nick90

12-06-2025 om 22:59 Topicstarter

TineWinkel schreef op 12-06-2025 om 22:52:

[..]

Ook. Maar ook klaar met dat negatieve gezuig op dit forum, wat iemand laatst al opmerkte, alleen maar brave moekes zonder enige zonde hier. Klaar mee. En ja mommy of your autismprincess, hier ook asperger plus doof, wou je echt een wedstrijdje doen, want ik heb een lange adem en een geheugen als een olifant. 

Nick90 schreef op 12-06-2025 om 22:59:

[..]

Ook. Maar ook klaar met dat negatieve gezuig op dit forum, wat iemand laatst al opmerkte, alleen maar brave moekes zonder enige zonde hier. Klaar mee. En ja mommy of your autismprincess, hier ook asperger plus doof, wou je echt een wedstrijdje doen, want ik heb een lange adem en een geheugen als een olifant.

Speel maar wedstrijd met jezelf. Fijne avond ✅

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.