Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
faithless

faithless

14-10-2013 om 10:39

help wat moet ik doen

ik zit met een dilemma.
Het betreft mijn jongste schoonzusje .
zij is een alleenstaande moeder van 2 jongens.
Ze heeft een roerig leven achter zich.
ze is al meerdere keren met het amk in aanraking geweest.
maar die wind ze om haar vingers
Ze is mishandeld door de vader van haar kinderen, is bij hem weggegaan. heeft een nieuw leven opgebouwd in een andere stad.
Dit ging een lange periode goed maar nu , ze gaat met (in mijn ogen ) met de verkeeerde mensen om .
En ik weet het zeker dat ze drugs gebruikt.
Ze heeft borderline en is pas geleden "geexplodeerd" richting haar familie.
maar niemand die doet wat.
ik zit hier heel erg mee in mijn maag, vooral om de 2 kleintjes.
ik wil heel graag aktie onder nemen maar hoe pak ik dit aan

100%mama

100%mama

14-10-2013 om 10:50

melding

In eerste instantie zou ik zelf gaan praten, vertel dat je je zorgen maakt en laat weten altijd klaar te staan. Vind uit of jij de enige bent die er zo over denkt of dat andere familie leden hier ook zo tegenaan kijken? Misschien een optie om samen met haar te gaan praten? In het uiterste geval kan je melding maken bij "meldpunt bezorgd" in jouw regio. Dit kan ook anoniem overigens.Sterkte....

niets doen is geen optie

Doordat je je zorg hier uitspreekt, begrijp ik dat je "niets doen" geen optie vindt. Zoals 100% mama zegt, zo zou ik het ook doen.
Als je een goed contact hebt met je huisarts, kun je je bezorgdheid ook met hem/haar bespreken. Zij hebben meer ervaring m.b.t. de te bewandelen wegen in zo'n geval.
Bij het AMK is er, doordat ze al in aanraking is geweest met hen, een dossiervorming, wat naarmate het dikker wordt, voor haar moeilijker om de vinger te winden wordt.
Wel erg jammer, als de kinderbescherming tot actie moet overgaan, voor haar, de kinderen en de familie is dit een hele impact.

faithless

faithless

14-10-2013 om 11:32

familie is het zat

ik heb het tussen neus en lippen door metde familie erover gehad, maar die hebben haar in het verleden zo vaak geholpen. En achteraf kregen ze allemaal het spreekwoordelijke mes in de rug.
ze helpen haar niet meer . Ze zeggen allemaal ze heeft haar laatste kans gehad, en ze vinden het erg voor de jongens maar doen niets . ik maak me echt zorgen om de jongens

faithless

faithless

14-10-2013 om 11:41

ik heb geprobeerd te praten

ik heb geprobeerd met haar te praten maar dan worden mij dingen voor de voeten gegooid.
ik moet me niet bemoeien met haar leven en ik hoor niet bij de familie.
ik zit bijna met de handen in mijn haar, vooral omdat ik heel veel herken uit mijn eigen jeugd.
ik weet ook cker dat het me absoluut niet indank zal worden af genomen

Wat jammer

dat de familie geen oog heeft voor de kinderen en iemand die zo broodnodig hulp nodig heeft. Die de schreeuw om liefde niet zien.
Ik hoop dat je een goede weg weet te vinden, zodat er toch hulp komt.
Heel veel sterkte, geloof in je zelf en je eigen kracht.
Goed gekozen naam, faithless.

hoe is zij jouw schoonzusje?

Is zij de ex-partner van jouw broer (die haar dan kennelijk mishandeld heeft), of is zij de zus van jouw partner? In dat laatste geval zou ik proberen jouw partner in te schakelen. Ik zou proberen om te bereiken dat die kinderen regelmatig bij jou over de vloer komen, zodat ze weten dat als er iets is, ze bij jullie terecht kunnen. Hoe oud zijn die kinderen eigenlijk?

Wel vraag ik me af: hoe weet jij zo zeker dat ze borderline heeft? Heeft ze jou haar medische dossier laten lezen?

En hoe zijn die verkeerde mensen verkeerd, en in hoeverre levert dat een bedreiging voor de kinderen op? Als zij dikke maatjes is met de een of andere crimineel zou ik daar ook mijn wenkbrauwen over ophalen, maar zolang die crimineel geen onveilige situaties voor de kinderen creëert is dat op zich allemaal niet per se een groot probleem.

Sterkte ermee

Temet

aanvulling

Met "ik zou proberen jouw partner in te schakelen" bedoel ik dus dat die jouw schoonzus moet benaderen. Jij bent de kouwe kant, daar zit ze duidelijk niet op te wachten.

Verder valt me trouwens op dat jij zegt dat de familie het erg vindt maar niets doet. Ik krijg dan toch de indruk dat zij zich minder ernstige zorgen maken om die kinderen dan jij dat doet. Misschien hebben ze daar wel goede redenen voor.

Nogmaals: sterkte ermee

Temet

faithless

faithless

14-10-2013 om 12:47

zusje van mijn partner

Temet ,
ik maak me er zorgen om ,omdat de familie zelf zegt dat ze vanzelf op haar bek gaat en dan op hangende pootjes terug komt of de kinderen kwijt is.
zij zijn knetterhard richting haar.
en slechte mensen bedoel ik mensen die ervoor hebben gezorgd dat ze weer aan de drugs zit .
En ze ook drugs gebruikt in huis waar de kinderen zijn .
Jammer genoeg wonen we niet in dezelfde stad anders had ik mijn uiterste best gedaan om de jongens op te vangen .
ik maak me zorgen om de kinderen omdat ik graag wil dat zij en de kinderen geholpen worden.
En niet als het te laat is

100%mama

100%mama

15-10-2013 om 11:08

dan

zou ik, na nogmaals eerst zelf een gesprek te zijn aangegaan (of in ieder geval geprobeert) een melding maken bij "meldpunt bezorgd". Zij zijn gekoppeld aan alle instanties binnen de gemeente waar zij woont.

Ik begrijp de houding van de familie tegen over je schoonzus, triest dat de kinderen hiervan de dupe zijn. Wellicht kan je dit ook nog aankaarten bij de familie?

dc

dc

18-10-2013 om 21:59

meer details

Wat voor drugs? Ik wil er niet te makkelijk over doen, maar ik ken legio mensen die een fijne jeugd gehad hebben bij ouders die dagelijks wiet rookten bijvoorbeeld.

Ik ben zelf grootgebracht door een borderliner, en hoewel ik veel heb meegemaakt, denk ik dat een uithuisplaatsing nog veel erger geweest zou zijn, dus bedenk je echt tien keer voor je iets officieels onderneemt.

Hoe oud zijn de jongens? Kun je je broer vragen om te stimuleren dat ze regelmatig een weekendje bij je komen logeren? Gewoon zonder oordelen, maar voor de leuk. Dan krijg je vanzelf een goede band met ze en dan zullen ze naar jullie toegaan als ze een opvangadres zoeken. (en als je schoonzus een borderliner is, dan komt dat wel een keertje, hier zijn we allemaal wel een keer het huis uitgegooid).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.