Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Nina

Nina

28-11-2008 om 15:53

Kids veel en heftige ruzies

Onze kids van bijna 12 en 13 jaar staan elkaar regelmatig naar het leven. Jongste is een meisje, oudste een knul. Jongste in groep 8, oudste net op de middelbare.
Het gaat heel vaak goed, maar er zijn ook dagen dat ze al beginnen als ze elkaar 's ochtends op de gang tegen komen.
Oudste wordt daarbij ook heel vaak fysiek.
Ik word er wanhopig van. Had gehoopt dat naarmate ze ouder worden ze vaker alleen thuis konden zijn, maar ik kan ze nooit met een gerust hart alleen laten.
Ze hebben beide weinig vriendjes en spelen vaak samen. Dat proberen we al vaak te vermijden en contacten buiten de deur te stimuleren, maar ze zijn echte huismussen.
Wie helpt me met de gouden tip?
Thanks.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Laten oefenen met 'geen ruzie maken'

Misschien een idee. Je zou aan je kinderen kunnen uitleggen dat je ze ook graag eens wat uurtjes alleen thuis zou willen laten, maar dat je denkt dat dat nu niet kan vanwege de ruzies. Ik zou namelijk denken dat hen dat wel leuk lijkt, thuis zonder oppas. Om te laten zien dat ze dat wel kunnen zouden ze jullie een keer moeten laten zien (als jullie thuis zijn, bv een middag van 2 tot 5) dat ze ook zonder ruzie in 1 huis kunnen zijn (en dan niet beiden op hun eigen kamer, maar ook met elkaar omgaan, even eten bv). Ik zou denken dat dit een beroep doet op hun volwassenheidsgevoel en dat ze hiervan ook kunnen leren hoe ze zonder ruzies weer met elkaar omgaan, zonder dat jullie er steeds tussen moeten komen.

Groetjes,

Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.