Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kinderwens als single egoïstisch?

MMcGonagall schreef op 04-09-2025 om 12:03:

Bijzonder al die opgelegde diagnoses en oordelen over of iemand wel of geen kind mag krijgen.

Ik zie wel of het mag of niet (info uit vorige topics) maar deze to woont thuis en heeft problemen met het reguleren van haar emoties , heeft haar moeder al een aantal keer geslagen in het gezicht o.a. politie heeft meerdere keren in moeten grijpen en wilt een kind omdat ze zich alleen voelt en moeite heeft met sociale contacten.... ik vind het echt niet gek dat de meeste dit een slecht plan vinden. 

Citaat uit een ander draadje, van een zeer gewaardeerde formdeelneemster die zelf autisme heeft, daar pas later achter kwam, en daar nu (soms met vallen en opstaan) fantastisch mee omgaat:

"Natuurlijk is het niet leuk als je kind [lees: jij] problemen heeft en andere mensen dit ook zien en benoemen. Maar van ontkennen is nog nooit iets beter geworden. En ik spreek uit ervaring."

Ina333 schreef op 05-09-2025 om 09:31:

Ik vind het zeer spijtig dat een vraag over een kinderwens op een forum voor ouders zoveel negatieve reacties met zich meebrengt maar goed. Ik begrijp wel jullie bezorgdheden en feedback en neem deze zeker mee in mijn beslissing.

Mensen reageren niet negatief op een kinderwens. Mensen reageren negatief op een kinderwens van jou

En de reacties zijn niet negatief over het hebben van een kinderwens, ik denk dat de meesten van ons zich dat heel goed kunnen voorstellen. Maar wel dat het ons niet verstandig lijkt dat je nu iets met die wens gaat doen. In plaats van al je energie te richten op je twijfel, zal ik wel, zal ik niet en zo ja, dan eigen kind of pleegkind, kun je je beter richten op het op orde krijgen van je leven: zelfstandig wonen, loskomen van je ouders, zorgen voor een netwerk etc. En dan kun je na een jaar of zo weer eens kijken hoe het ervoor staat.

Anoniemvoornu schreef op 05-09-2025 om 09:48:

[..]

Ik zie wel of het mag of niet (info uit vorige topics) maar deze to woont thuis en heeft problemen met het reguleren van haar emoties , heeft haar moeder al een aantal keer geslagen in het gezicht o.a. politie heeft meerdere keren in moeten grijpen en wilt een kind omdat ze zich alleen voelt en moeite heeft met sociale contacten.... ik vind het echt niet gek dat de meeste dit een slecht plan vinden.

Ai dat klinkt inderdaad niet best als dat gaat om deze TO. Ze zal dan wel eerst goed aan zichzelf moeten gaan werken. Anders gaat ze denk ik wel vastlopen, zeker met een kind. 

Ik vind het zeer spijtig dat een vraag over een kinderwens op een forum voor ouders zoveel negatieve reacties met zich meebrengt maar goed. Ik begrijp wel jullie bezorgdheden en feedback en neem deze zeker mee in mijn beslissing.

Dat lijkt me al een flinke stap vooruit!

Ik heb 1 vraag voor vele reageerders in dit topic.

Wanneer gaan jullie accepteren dat een gezin bestaande uit een alleenstaande moeder met 1 of meerdere kinderen ook een volwaardig gezin is?

Wel eens met berichten als "je bent pas 30". Als je kijkt in de stambomen van onze voorouders zie je dat voordat de pil er was onze (over)grootoma's tot (ver) in de 40 kinderen kregen. 

Lucia Marthas werd zelfs geboren toen haar moeder al 48 jaar was: https://www.parool.nl/amsterdam/iedereen-kent-de-showballetten-van-lucia-marthas-maar-wie-is-lucia-marthas-zelf-beroemd-worden-was-nooit-mijn-plan~b2ca0edc6

Luna-Mae schreef op 10-09-2025 om 21:31:

Wanneer gaan jullie accepteren dat een gezin bestaande uit een alleenstaande moeder met 1 of meerdere kinderen ook een volwaardig gezin is?

Je hebt het topic dus duidelijk niet gelezen. Jammer.

Welnee de negatieve reacties hebben niets met je vraag te maken. Maar omdat je al jaren dezelfde vraag plaatst en nooit ingaat op enige serieuze en normale  vraag hierover direct aan jou gericht 

Zoals mijn vraag; waarom je niet als je pas  30 bent en helemaal geen maar dan ook geen enkel relevant netwerk hebt, je niet  overweegt een partner te zoeken.  Als eerste voor jezelf.  Maar vooral om een kind ook een vader en eventueel familie te geven

Of een tweede optie, een homostel als co ouders zoeken  wederom vaders aan je kind gunnen en een echt netwerk van opas en omas en of vrienden  

ik stel deze vragen nog maar voor de 10e x oid (verspreid over alle topics)   Zou heel verbaasd zijn als je hier serieus op antwoord en bereid bent je open te stellen voor een gesprek hierover.  

Luna-Mae schreef op 10-09-2025 om 21:31:

Lees voor de gein het topic eens en al haar andere topics/berichten

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.