Fransien
16-05-2010 om 20:49
Leuke uitjes en evenementen [voor kinderen]
Hoi,
Bij deze een voorstel om elkaar op de hoogte te houden van uitjes en evenementen en dat soort dingen.
Vanochtend kreeg ik van een vriendin te horen dat er vandaag een leuke kindermiddag (allerlei activiteiten, pannekoeken bakken, knutselen, kano-varen, etc) was voor kinderen van 2-12 op kasteel Groeneveld in Baarn. Het was voor ons gezin erg leuk, maar het lijkt me voor andere gezinnen ook handig om dit soort tips te krijgen, er kunnen altijd dingen tussen zitten die je zelf niet zo snel gehoord zou hebben.

Puck
17-05-2010 om 08:52
Website
Voor dit soort uitjes en andere dagjes uit bestaat al een mooie website: www.uitmetkinderen.nl
Erg leuke en makkelijk te gebruiken site.

ishtar
17-05-2010 om 11:13
O wat jammer dat ik dit gisteren niet gezien heb!
dat was erg leuk geweest! (en nog lekker weer voor ook!)

Fransien
18-05-2010 om 14:12
Wie doet er mee?
Wie wil ook de uitjes uit het plaatselijke krantje melden?

Tineke
18-05-2010 om 18:24
Nee-nee
sorry Fransien, ik heb een nee-nee-sticker op mijn deur geplakt (heerlijk, zalig!) en zal dus geen uitjes voor kinderen uit een plaatselijk sufferdje kunnen melden.

Wilma
18-05-2010 om 18:36
Of van borden langs de weg
als je een nee-nee-sticker hebt, tenminste, hier langs de weg hangen ze vaak aan lantaarnpalen. Nu binnenkort het ridderfestival in Kasteel Hoensbroek.
En even meteen vermelden, zij het niet uit het plaatselijke sufferdje, dat ParkCityLive hier zo'n beetje om de hoek is (26 en 27 juni, zie hun site).
En er worden in dit draadje vást leuke dingen vermeld, maar die zijn vást te ver weg voor ons :-S.

tsjor
19-05-2010 om 19:57
Dicht bij wilma, 30 mei
30 mei ledendag van de girafpost in Gaiapark Kerkrade Zoo. Kosten: lidmaatschap (ben je ook lid van de AVRO, helaas) 11 euro per jaar, daarvoor 4 ledendagen per jaar die altijd in een dierentuin zijn. De kaarten voor de ledendag moet je vooraf bestellen. Een bestelling kost E.6,-- en je kunt op 1 jaarkaart tegelijk voor 1 volwassene en 3 kinderen bestellen.
Een partnerkaart kost E, 9.-- per jaar en die kan dan ook weer drie kinderen meenemen. De bestelling voor twee jaarkaarten betaal je alsof het één bestelling is, dat blijft dus E. 6,--.
Tsjor

Libertine
19-05-2010 om 20:39
Voor de amsterdamse uitvindertjes onder ons!
Op de buurtboerderij in het Westerpark:
30 mei start het uitvinderskabinet. Kinderen tussen de vijf en twaalf jaar kunnen in de huid van de Uitvinder kruipen! Onder begeleiding van studenten natuurkunde wordt er een middag lang geklust, geknutseld, getekend, nagedacht: kortom, alles wat een echte uitvinder de hele dag doet. Ook wordt er een flink beroep gedaan op de creativiteit van de kinderen. Door samen in teams te onderzoeken en proefjes te doen, wordt de optimale space-shuttle of het perfecte vliegdekschip gebouwd.
Daarnaast wordt de natuur zelf beter begrepen aan de hand van experimenten en proefjes.
Wellicht leuk! Kost maar 2 euro geloof ik, inclusief pannenkoek en limo. Stond gister in het Parool.
Groet Swaen

Triple
19-05-2010 om 21:32
Zaterdag 6 juni: dag van de bouw
Leuk voor Bob de Bouwers en Wendy's. Je kan een kijkje nemen op locaties van bouwprojecten. Het is overigens niet speciaal voor kinderen.
Zie voor deelnemende projecten: www.dagvandebouw.nl

ayla
20-05-2010 om 09:04
Ga jij ook wilma
ik was er hard over aan het denken om dit weekend in Hoensbroek te gaan kijken, ben alleen bang dat het zo druk is.

*Rymcke*
20-05-2010 om 09:31
Thomas
In oktober (22-23-24) is er in Simpelveld Limburg thomas treinen. Echte die ook rijden, kids mogen erin ed.
http://www.euroticket.nl/body.asp?parenttaal=nl&id=128&modulewaarde=productmodule&moduleitemid=28&itemid=269&km=4&kj=2010&datum=2010-4-1
Kaartjes moeten van te voren besteld worden.
Lijkt ons kei leuk.
Misschien ook een leuke tip voor jullie.
Gr. Rymcke

Anienom
20-05-2010 om 10:52
Ridderfestival
De drukte zal best meevallen. Ik was er een keer met tweede kerstdag, op sprookjestocht en het was gezellig druk, maar niet te.

bibi63
20-05-2010 om 16:50
2e pinksterdag
Op 2e Pinksterdag houden door heel NL zo'n 65 boerderijen een open dag met rondleiding, zaklopen enz. Zie de site van Campina.
Gr. Bibi

Wilma
27-05-2010 om 16:07
Ayla, ridderfestival
Mijn man was de enige van ons gezin die wilde gaan, dus we hebben 't maar niet gedaan .
Jij wel?
Groetjes,
Wilma

Wilma
27-05-2010 om 16:08
Rymcke, thomasdagen
Die thomasdagen hebben wij destijds (zoon is nu elf) ook vaak bezocht, is écht heel erg leuk. Wel erg druk, maar goed te doen, goed geregeld allemaal.
Groetjes,
Wilma

Appel
28-05-2010 om 21:52
Landmachtdagen havelte 29&30 mei
Ik weet niet of het al genoemd is, maar morgen en zondag zijn er de landmachtdagen op de kazerne in Havelte. Met demonstraties, veel te zien en veel te doen.
Het vervoer is altijd prima geregeld, met oa pendelbussen vanaf de stations Meppel en Steenwijk. Zie linkje:
http://www.defensie.nl/landmacht/landmachtdagen

Emmawee
30-05-2010 om 21:25
Singelpromenade leiden
Volgens mij wordt dit ook heel leuk. Je moet je alleen wel inschrijven en geeft daarmee toestemming voor het gebruik van foto- en filmmateriaal. Als je daar geen bezwaar tegen hebt... een wandeling van 6,5 km langs de Singel van Leiden, met allerlei activiteiten onderweg. Zie:
http://www.ctvzuidholland.nl/singelpromenade/page/view/163
Groeten, Maw.

krin
31-05-2010 om 10:42
Leuk, emmawee!
Doe je zelf mee? Dan kan ik naar je uitkijken (als ik zoon zover krijg).

Emmawee
01-06-2010 om 21:29
Krin
Hebben wij elkaar (meetingsgewijs) wel eens ontmoet??
Ik ben wel van plan mee te doen, maar heb me nog niet ingeschreven. Jij?
Groeten, Maw.

krin
01-06-2010 om 22:07
Emmawee
Ook nog niet ingeschreven, vooral omdat ik na mijn eerste enthousiasme bedacht dat zoon die dag een partijtje heeft. Wel jammer, het leek me erg leuk. Hopelijk wordt het een jaarlijks evenement.
En nee, ik geloof niet dat wij elkaar meeting-wise ooit ontmoet hebben. Ik heb alleen soms het idee dat je elkaar toch herkent, op raadselachtige wijze. Maar dat zal wel niet, in de praktijk

Emmawee
02-06-2010 om 20:55
We zouden elkaar vast kunnen herkennen...
...aan die licht oranje achtergrond!
Woon jij er ook?
Groeten, Maw.

krin
02-06-2010 om 21:18
Dat is 't!
Zo'n schimmig oranje zweem, ja. Dat moet het zijn.
Ja, ik woon er ook. Ik weet niet meer hoe, wrsch door een meeting-draadje, wist ik dat jij een stadgenoot was. Wie weet kennen we elkaar zelfs gewoon. Huuuuu.

Fransien
07-06-2010 om 09:38
Midzomernatuurfestival in bussum
Op 26 juni is er in bussum een midzomerfestival, ik ben er vorig jaar geweest en het was erg leuk, er was ook veel voor kinderen te doen en er hing een lekker relaxte sfeer. De website is www.midzomernatuurfestival.nl

Vonda
12-06-2010 om 14:56
Lekker naar de boer!
Heb me vanmorgen bijna scheel gezocht naar de site, maar hier is-ie: vandaag en morgen kan je een boerderij bezoeken bij jou in de buurt, wij zijn vanmorgen ergens geweest, erg leuk met kleine kinderen.
http://www.lekkernaardeboer.nl/ZoekEenBoerderij
Groetjes,
Vonda

krin
12-06-2010 om 15:04
Fietsen
Morgen kun je op heel veel plaatsen geld voor verenigingen bij elkaar fietsen met tochten van 15 tot 100 kilometer. Het geld komt van de Rabo.
Google op rabobank fietssponsortocht en je ziet waar je kunt starten.

Biene M.
13-06-2010 om 07:45
Naar de boer
Dat had me leuk geleken voor vandaag! Maar we gaan al ballonnen oplaten om te protesteren tegen geweld tegen homo's. Volgend jaar maar naar de boer dan.

Vonda
13-06-2010 om 20:14
Vandaag ook naar de boer geweest
Na het zwemmen naar een biologische geitenboer (betrof allemaal biologische boeren) geweest. Was op zich heel leuk maar er was minder te doen dan bij de boerderij waar we gisteren waren.
In maart misschien nog maar eens terugkomen voor de jonggeboren geitjes! Leuk hoor.
Wij hebben ons prima vermaakt dit weekend!
Vonda