Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Pollo

Pollo

13-11-2009 om 15:06

Moeders maken het vaakst ruzie

Meerdere tv's in het huis? Lijkt me best handig en een hotelm tsja, dat maak je zelf denk ik .

Het gemiddelde gezin besteedt dagelijks een kwartier ruzie, verdeeld over drie akkefietjes, wat hen op jaarbasis zo’n vier dagen kost. Het initiatief tot de verhitte discussies komt volgens het onderzoek het vaakst van de moeder.

Gezinsleden blijken het vaakst met elkaar te botsen over huishoudelijke taakjes, kinderen die het huis beschouwen ‘als hotel’ of partners die elkaar voor lief nemen.

Ook de televisie blijkt een bron van conflicten, omdat de verschillende gezinsleden er onverenigbare voorkeuren op nahouden. Moeders houden het meest van soaps, vaders van sport, terwijl kinderen het liefst naar reality-tv en films kijken.

Deuren slaan

Uit het onderzoek bleek eveneens dat dochters tijdens woede-uitbarstingen het vaakst met deuren slaan, terwijl vaders liever een lang stuk gaan rijden om af te koelen.

Van enkel kommer en kwel is echter geen sprake. “Hoewel irritaties binnen het gezin vaak voorkomen, spelen ze een vitale rol in het opbouwen en versterken van de onderlinge band”, zegt hoofdonderzoeker Mark de Netto tegen de Telegraph. “Ruzies fungeren als uitlaatklep, dus ze spelen een positieve rol in families.” Maar, zegt hij, soms langzaam tot tien tellen blijft de moeite waard.

Onmin

Aan het onderzoek, dat werd uitgevoerd door Uinvue, hebben 3000 gezinnen deelgenomen. 300 gezinnen leefden op het moment van de rondvraag onmin.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

13-11-2009 om 17:56

Hmmmmm

als ik mee had gedaan had het gemiddelde omlaag gegaan....

Hier idd meedere tv's in huis, in elke slaapkamer 1 allen voorzien van dvd, idd heel handig!

Zelfs als ik heel hard nadenk kom ik niet tot 3 akkefietjes op een dag, meer 3 akkefietjes in een week.

Huishoudelijke taakjes zijn verdeeld, ik werk minder dus doe ook meer dan manlief, zoonlief heeft zijn eigen taakjes....

Vaders houd niet van sport, meer van film, ik hou meer van reality en 't kind van alles...

Hier een ZOON die echt wel met de deur kan slaan, vaders overigens ook terwijl ik dan liever weg ga....

Hahah, hier dus alles om gekeert!

yelle

yelle

13-11-2009 om 18:10

Nagel op de kop

Nou ja....als ik dit hier zo lees,dan moet ik zeggen dat ze de nagel op de kop hebben geslagen.
Het is wel zo dat ik me,als moeder,inderdaad het meest erger aan bepaalde dingen.Manlief die met vuile schoenen binnenwandeld (terwijl ik net heb gekuist),denkt dat een vrouw een makkelijk leventje heeft,want zij werkt toch maar deeltijds zeker,kinderen die inderdaad denken dat thuis een 'hotel' is,want alles wordt netjes voor hen gedaan.(m'n eigen schuld waarschijnlijk)
Ach,ik tracht me wat rustiger te gedragen als ik me weer eens ga ergeren aan iets,want als puntje bij paaltje komt,maak ik het mezelf er alleen maar moeilijk mee.

Geen herkenning

hier zijn het de kinderen onderling die het vaakst meningsverschillen hebben( maar zeker geen drie keer per dag),ik bemoei mij daar niet mee,mogen ze lekker zelf uitzoeken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.