Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-03-2010 om 21:34
Hallo,
Binnenkort verwachten wij ons derde kindje. Aangezien nr. 3 nogal snel op nr. 2 volgt (14 maanden verschil), zijn we op zoek naar een duo-kinderwagen. Ons oog is gevallen op de Phil & Teds Vibe.
Voordeel lijkt ons dat deze vrij compact is en later ook als enkele buggy te gebruiken is. Maar 'bungelt' het tweede kindje er niet wat verloren bij?
Omdat het toch een vrij dure aankoop is, hadden we graag wat meningen gehoord van mensen die deze kinderwagen hebben/hadden.
Alvast bedankt !
04-03-2010 om 19:09
Phil en ted
wij hebben een Phil en Ted gebruikt. Ideaal maar minder handig als je op stap wil met alleen de baby. Dan ligt je baby in de zak eronder en het zitje erboven is dan leeg. Beetje raar gezicht. Wij gebruikten daarom als ik alleen met de baby was wel onze oude wagen en als ik met twee kinderen op stap was de Phil en Ted. Wat ik vooral fijn vond is dat als de kinderen iets ouder zijn. Je de jongste voorin kan zetten en als de oudere dan toch wil zitten. Verplaats je de jongste en kan de ander lekker zitten. Dat eronder hangen valt erg mee. Het hangt er ook niet echt onder. Ik kon met wandelen de hele tijd het gezichtje van de baby zien en door het geschommel viel het zo in slaap. Er zat trouwens 15 maanden tussen onze kinderen. Je kan trouwens ook een oudere wagen tweedehands kopen. Dat hebben wij gedaan. Vooral de explorer is onverwoestbaar. Je hebt hem voor een klein prijsje en als erbij wagen is het een superding.