Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Slechte biologische vader?

Biovader

Biovader

27-04-2025 om 17:04 Topicstarter

Roos57 schreef op 27-04-2025 om 17:01:

[..]

Ze heeft jou proberen te zoeken toen ze jonger was . Waarom is er toen geen contact ontstaan?

Omdat ik bang ben/was niet de vader kan zijn wie ik wil dat ik voor ben. 

Biovader schreef op 27-04-2025 om 16:41:

[..]

Daarbij ben ik bang dat haar ma nooit mijn naam gaat geven of haar familie. Want die weten echt wel hoe ik heet.

Maar dat kan net zo goed zijn omdat zij denken dat jij dat niet wil. De eerste stap is echt via je exvriendin.  Laat haar weten dat je open staat voor contact met jullie dochter.

Je vriendin was destijds 15, was je zelf ook nog zo jong? Ik vind dat jij destijds heel slecht advies hebt gekregen, maar als je zelf ook nog zo jong was snap ik wel dat je daar niet tegenin bent gegaan.

Biovader

Biovader

27-04-2025 om 17:06 Topicstarter

Marty1984 schreef op 27-04-2025 om 17:03:

Ik zou er op dit moment - nu ze nog bij haar moeder woont, in de familie zit, ... - niet aan beginnen. Ze is te jong.
Je weet niet wat ze verteld hebben wie haar vader is. Je wil op haar 14de midden tijdens de puberteit echt niet haar hele wereld op zijn kop zetten.

Ik zou dus wachten. Minstens tot haar 18 à 21. Je weet haar naam, weet waar ze woont, ik zou haar voorlopig dus gewoon van ver online af en toe blijven volgen.

Calculeer ook in dat ze mogelijk niet op een bio-vader zit te wachten. Je hebt hen stevig in de steek gelaten. Niet iedereen zit te wachten - zelfs niet op zijn of haar 30ste - op "waar ie vandaan komt". Of dat ze haar moeder / haar familie niet wil afvallen.

Dat klopt. Vind het ook een lastig pakket. Ik kan wel haar moeder een bericht sturen met een korte brief dat als ze het wel wilt ik er ben. Maar dat laat ik haar moeder bepalen.

Biovader schreef op 27-04-2025 om 17:04:

[..]

Omdat ik bang ben/was niet de vader kan zijn wie ik wil dat ik voor ben.

Het gaat om haar .

Dus weer een afwijzing?

Biovader schreef op 27-04-2025 om 16:38:

[..]

Dat snap ik heel goed maar veel adviezen geven 15-16 jaar aan.

Met welke reden? En zou dat dan voor meisjes niet 2 jaar eerder zijn dan voor jongens?

Ik zou het besluit aan moeder overlaten. Zij weet (hopelijk) het beste wat haar dochter wil.

Biovader

Biovader

27-04-2025 om 17:28 Topicstarter

Roos57 schreef op 27-04-2025 om 17:19:

Dus weer een afwijzing?

Gaat om haar. Maar het hele verhaal hoe en wat houd ik liever voor mij zelf. 

Biovader

Biovader

27-04-2025 om 17:32 Topicstarter

Marianne76 schreef op 27-04-2025 om 17:21:

[..]

Met welke reden? En zou dat dan voor meisjes niet 2 jaar eerder zijn dan voor jongens?

Ik zou het besluit aan moeder overlaten. Zij weet (hopelijk) het beste wat haar dochter wil.

Laat zeker over aan haar moeder over.  En ik vind het gewoon heel moeilijk waarbij ik soms gevoelens lastig aan kan voelen door mijn autisme 

Biovader schreef op 27-04-2025 om 17:32:

[..]

Laat zeker over aan haar moeder over. En ik vind het gewoon heel moeilijk waarbij ik soms gevoelens lastig aan kan voelen door mijn autisme

Je kent haar niet, dus je kunt haar gevoelens sowieso niet aanvoelen. Ik zou zsm aan haar moeder laten weten dat je desgewenst open staat voor contact en dan rustig afwachten.

Biovader schreef op 27-04-2025 om 16:04:

Ik zal het 1 en ander duidelijker maken. Ik wil juist het beste voor haar. Ik ga zeker ook via de moeder spelen omdat zij de voogt is. Niets opdringen en al moet ik 10+ jaren wachten maar ze ze wel weer dat ik er voor open sta als ze toch contact wilt. Ik zelf zat in een heel donkere periode waardoor ik niks voor die kleine kon betekenen. Dan heb ik liever dat ze gewoon haar jeugd zonder getouwtrek opgroeit. En ze weet wel dat haar vader niet haar echte vader is want ze heeft mij proberen te zoeken toen ze jonger was. Maar het is meer voor haar kant dat ALS ze vragen heeft ze altijd rustig alles kan vragen. Al is het beginnen via instantie met 1 uurtje per maand. Maakt mij niet uit. Als zij maar weet dat ik er ben als ze er om vraagt. En waarom niet met mijn ex? Heel verhaal maar wil geen ruzie waar zij last van gaat krijgen. Alles op zijn tijd

Wat is de reden dat toen ze je zocht of toen je daar achter kwam je niet reageerde als ik vragen mag?

Biovader

Biovader

27-04-2025 om 17:44 Topicstarter

Marianne76 schreef op 27-04-2025 om 17:37:

[..]

Je kent haar niet, dus je kunt haar gevoelens sowieso niet aanvoelen. Ik zou zsm aan haar moeder laten weten dat je desgewenst open staat voor contact en dan rustig afwachten.

Dat ik het aan haar moeder overlaat is al zeker. Ga een brief schrijven en hoop dat ze die dan ooit doorgeeft

Biovader schreef op 27-04-2025 om 17:28:

[..]

Gaat om haar. Maar het hele verhaal hoe en wat houd ik liever voor mij zelf.

En als zij vragen stelt . Jou dingen verwijt?

Kun je daar open over zijn . Kun jij naar je eigen handelen kijken.

Biovader

Biovader

27-04-2025 om 17:46 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 27-04-2025 om 17:44:

[..]

Wat is de reden dat toen ze je zocht of toen je daar achter kwam je niet reageerde als ik vragen mag?

Omdat ik mentaal lastig vond. En nu steeds meer accepteer dat ik mogelijk vader ben 

Biovader schreef op 27-04-2025 om 17:44:

[..]

Dat ik het aan haar moeder overlaat is al zeker. Ga een brief schrijven en hoop dat ze die dan ooit doorgeeft

Je kunt de moeder ook spreken. 

Biovader schreef op 27-04-2025 om 17:46:

[..]

Omdat ik mentaal lastig vond. En nu steeds meer accepteer dat ik mogelijk vader ben

Vader bent ? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.