Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Slechte biologische vader?

Biovader

Biovader

27-04-2025 om 17:52 Topicstarter

Roos57 schreef op 27-04-2025 om 17:46:

[..]

En als zij vragen stelt . Jou dingen verwijt?

Kun je daar open over zijn . Kun jij naar je eigen handelen kijken.

Daar sta ik achter. Mes snijd aan 2 kanten. Hoort er bij

Biovader schreef op 27-04-2025 om 17:46:

[..]

Omdat ik mentaal lastig vond. En nu steeds meer accepteer dat ik mogelijk vader ben

Is je biologische vadersschap niet zeker?

Biovader

Biovader

27-04-2025 om 17:55 Topicstarter

Roos57 schreef op 27-04-2025 om 17:48:

[..]

Vader bent ?

Ja. En als ik haar zou bellen dan gaat het niet goed. 100% zeker

Biovader schreef op 27-04-2025 om 17:46:

[..]

Omdat ik mentaal lastig vond. En nu steeds meer accepteer dat ik mogelijk vader ben

Mogelijk? 

Biovader

Biovader

27-04-2025 om 17:58 Topicstarter

Bolmieke schreef op 27-04-2025 om 17:55:

[..]

Is je biologische vadersschap niet zeker?

Zonder DNA is het nooit 100% zeker. Of niet? Denk dat als de dna is gedaan is voor mij ook meer tastbaarder word.

Biovader

Biovader

27-04-2025 om 18:00 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 27-04-2025 om 17:58:

[..]

Mogelijk?

Zonder dna is het niet 100% zeker maar vind het ook eng. Vaderschap is veel verantwoordelijkheid en keuzes. Daarom heb ik zelf ook nog geen kinderen.

Biovader schreef op 27-04-2025 om 17:58:

[..]

Zonder DNA is het nooit 100% zeker. Of niet? Denk dat als de dna is gedaan is voor mij ook meer tastbaarder word.

Laat dat jong dan in vrede groot worden zonder vader die zonder dna test niet gelooft dat het echt zijn kind is. Schaam jezelf hoor. Gesproken van de ene auti tot een andere auti. 

Biovader

Biovader

27-04-2025 om 18:03 Topicstarter

Nick90 schreef op 27-04-2025 om 18:01:

[..]

Laat dat jong dan in vrede groot worden zonder vader die zonder dna test niet gelooft dat het echt zijn kind is. Schaam jezelf hoor. Gesproken van de ene auti tot een andere auti.

Ben ik het niet met je eens en dat mag ook eh? Daarbij zit er meer aan vast. Maar dat houd ik aan mij zelf. 

Hou je er ook rekening mee dat als je via moeder gaat moeder kan beweren dat jij de vader niet bent zonder dat er ook maar een DNA-test gebeurt?
Gewoon omdat ze geen zin erin heeft, kind een andere vader heeft voorgespiegeld, ze vindt dat je 14 jaar achter de feiten aanholt, ...

Als moeder die op haar 15de zwanger is achtergelaten zou ik 14 jaar later niet op bio-vader zitten te wachten die ineens zijn kind wil leren kennen en 2 à 3 levens op zijn kop wil zetten.
In 't beste geval trek ik dat als kind zelf op haar 21ste contact legt met jou, maar niet als je mij gaat bellen of schrijven. Dan is er nog te veel negatieve spirit.

Ik moest namelijk wél op mijn 15de mijn leven maar ondersteboven zetten om op veel te jonge leeftijd een kind op te voeden. Nu het goed lijkt te gaan heeft bio-dad ineens wél interesse.

Zit je dus op dit moment te wachten op een traject via de rechtbank om officieel DNA te bevestigen met een 14-jarige? Met bijhorend het risico dat ze 14 jaar aan alimentatie terugvorderen?

Biovader schreef op 27-04-2025 om 18:03:

[..]

Ben ik het niet met je eens en dat mag ook eh? Daarbij zit er meer aan vast. Maar dat houd ik aan mij zelf.

Prima hoor, maar als je eigenlijk niet gelooft dat het jouw kind is kun je het maar beter nu opgeven. 

Biovader schreef op 27-04-2025 om 16:38:

[..]

Dat snap ik heel goed maar veel adviezen geven 15-16 jaar aan.

Er is geen juiste leeftijd, jij laat weten dat je er bent als ze dat wil...  je dochter beslist wanneer ze eraan toe is.

Zorg dat ze dit weet, waar en hoe ze je kan bereiken, meer hoef je niet te doen.

Biovader

Biovader

27-04-2025 om 18:12 Topicstarter

Nick90 schreef op 27-04-2025 om 18:06:

[..]

Prima hoor, maar als je eigenlijk niet gelooft dat het jouw kind is kun je het maar beter nu opgeven.

Ik heb niet gezegd dat ik het niet geloof. Maar lastig vind. En mening mag altijd maar het voelt wel heel erg aangevallen. 

joh je denkt veel te veel door.  En ik zou ook zeker geen brief schrijven aan je kind wat je aan de moeder geeft

enige echt wat netjes zou zijn om te doen is de moeder een berichtje sturen met je gegevens dat je te vinden bent. Dat jíj open staat voor contact maar volledig aan inschatting van de moeder overlaat of dat verstandig is en dat nee ook goed is
Schrijf er eventueel bij dat je nu de diagnose autisme hebt en dat het veel verklaard voor jezelf en je excuses dat je eerder niets hebt laten horen.  

Biovader

Biovader

27-04-2025 om 18:15 Topicstarter

Yumi schreef op 27-04-2025 om 18:08:

[..]

Er is geen juiste leeftijd, jij laat weten dat je er bent als ze dat wil... je dochter beslist wanneer ze eraan toe is.

Zorg dat ze dit weet, waar en hoe ze je kan bereiken, meer hoef je niet te doen.

En dat wil ik ook doen maar via haar ma

Biovader

Biovader

27-04-2025 om 18:17 Topicstarter

absor schreef op 27-04-2025 om 18:13:

joh je denkt veel te veel door. En ik zou ook zeker geen brief schrijven aan je kind wat je aan de moeder geeft

enige echt wat netjes zou zijn om te doen is de moeder een berichtje sturen met je gegevens dat je te vinden bent. Dat jíj open staat voor contact maar volledig aan inschatting van de moeder overlaat of dat verstandig is en dat nee ook goed is
Schrijf er eventueel bij dat je nu de diagnose autisme hebt en dat het veel verklaard voor jezelf en je excuses dat je eerder niets hebt laten horen.

Dank je wel voor het advies

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.