Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Slechte biologische vader?

ik denk dat ik wel een beetje kan raden wat er speel(de) want heb een vergelijkbaar verhaal in omgeving. Kind in kwestie is veel jonger dus zal niet hetzelfde verhaal zijn. Heb het weggehaald omdat het niet mijn bedoeling is TO de stuipen op het lijf te jagen

Aviendha schreef op 28-04-2025 om 10:29:

ik denk dat ik wel een beetje kan raden wat er speel(de). 

Maar het is helemaal niet de bedoeling dat we gaan raden wat er speelde. Ga je iemand ook veroordelen zonder de feiten te weten? Ik vind dit echt niet kunnen.

Yumi schreef op 28-04-2025 om 10:34:

[..]

Maar het is helemaal niet de bedoeling dat we gaan raden wat er speelde. Ga je iemand ook veroordelen zonder de feiten te weten? Ik vind dit echt niet kunnen.

Nee, ik veroordeel hem niet. Maar er wordt nu zo mysterieus gedaan terwijl het waarschijnlijk iets heel logisch was. Als TO wil dat ik het weghaal haal ik het weg

Aviendha schreef op 28-04-2025 om 10:38:

[..]

Nee, ik veroordeel hem niet. Maar er wordt nu zo mysterieus gedaan terwijl het waarschijnlijk iets heel logisch was. Als TO wil dat ik het weghaal haal ik het weg

To mag zelf bepalen of hij het complete verhaal hier neergooit. Ik kan me voorstellen dat hij dit ivm de herkenbaarheid niet doet. Het is niet altijd logisch je weet niet wat er gespeeld heeft, ieders verhaal is anders. 

Ik vind dat je dit uit jezelf weg moet halen, je vult zijn verleden in...zou je willen dat iemand hier op het forum dit bij jou doet?

Yumi schreef op 28-04-2025 om 10:51:

[..]

To mag zelf bepalen of hij het complete verhaal hier neergooit. Ik kan me voorstellen dat hij dit ivm de herkenbaarheid niet doet. Het is niet altijd logisch je weet niet wat er gespeeld heeft, ieders verhaal is anders.

Ik vind dat je dit uit jezelf weg moet halen, je vult zijn verleden in...zou je willen dat iemand hier op het forum dit bij jou doet?

Misschien heb je gelijk. Ik heb het aangepast. Zou jij de quote kunnen aanpassen?

Het is toch duidelijk wat er gebeurd is: professionals raadden aan om niet te melden dat hij de vader is. Als je jong bent, in een situatie terecht komt waar je geen ervaring mee hebt, dan ga je advies vragen en volg je dat op. Dat is iets anders dan 'je kind verstoten'. De kans is groot dat moeder hierover ook geen contact heeft gezocht met vader. Wellicht ook op advies van anderen, familie bijvoorbeeld. 
Dat professionals zo adviseren herkennen ik uit wat ik zelf meegemaakt hebben. Zelfs professionals kijken alleen naar vaderschap als het gaat om geld: geen geld, dan is vaderschap niet interessant. Erg, ja. Ik hoop dat Fiom inmiddels beter weet.

Tsjor

Aviendha schreef op 28-04-2025 om 10:57:

[..]

Misschien heb je gelijk. Ik heb het aangepast. Zou jij de quote kunnen aanpassen?

Lief van jou! 

Quote aangepast

Biovader

Biovader

28-04-2025 om 11:09 Topicstarter

ik heb inderdaad niet alles vertelt uit herkenbaarheid en schaamte. Denk je dat gokken en veroordelen helpt? Nee. Als iemand mij meld.. ik heb iemand vermoord... Dan is mijn eerste gedachte.. wat is de reden geweest? Maar hou dat voor mij en oordeel niet. Ieder heeft zijn reden. Maar praten vanuit je verleden of onderbuik gevoel is in dit geval niet nodig. 

tsjor schreef op 28-04-2025 om 11:04:

Het is toch duidelijk wat er gebeurd is: professionals raadden aan om niet te melden dat hij de vader is. Als je jong bent, in een situatie terecht komt waar je geen ervaring mee hebt, dan ga je advies vragen en volg je dat op. Dat is iets anders dan 'je kind verstoten'. De kans is groot dat moeder hierover ook geen contact heeft gezocht met vader. Wellicht ook op advies van anderen, familie bijvoorbeeld.
Dat professionals zo adviseren herkennen ik uit wat ik zelf meegemaakt hebben. Zelfs professionals kijken alleen naar vaderschap als het gaat om geld: geen geld, dan is vaderschap niet interessant. Erg, ja. Ik hoop dat Fiom inmiddels beter weet.

Tsjor

Kind heeft op latere leeftijd zelf naar to gezocht , hij vermeld niet hoe oud kind toen was maar oud genoeg om dus zelf te zoeken en nu kan je me niet vertellen dat professionals toen weer zeiden , nee niet op reageren, to gaf zelf aan dat hij het toen nog te lastig vond , dat zie ik toch wel als verstoten sorry

tsjor schreef op 28-04-2025 om 11:04:

Tsjor

Nu doe je ook de aanname dat mensen advies vragen aan professionals. In genoeg situaties gebeurt dit helemaal niet. Wat schrijnend trouwens dat Fiom adviseert om het niet te melden, had ik niet verwacht. 

Aviendha schreef op 28-04-2025 om 11:27:

[..]

Nu doe je ook de aanname dat mensen advies vragen aan professionals. In genoeg situaties gebeurt dit helemaal niet. Wat schrijnend trouwens dat Fiom adviseert om het niet te melden, had ik niet verwacht.

ik denk dat dat andere professionals waren. 

Goed van je dat je wat begeleiding zoekt TO!

Biovader

Biovader

28-04-2025 om 12:23 Topicstarter

Stardust schreef op 28-04-2025 om 11:31:

[..]

Ja ik moet ook zelf gaan verwerken. Ik kreeg advies van vele en professionels om contact te verbreken. En dat was echt niet makkelijk. Geloof mij.. als ik nu wist van toen had ik wel anders gereageerd. Maar ik ga zo ie zo tot haar 18e wachten. En tot die tijd ga ik zelf kijken wat ik kan doen om stabieler te worden. Maar dat doe je niet in een maand tijd. Ik heb mij zelf ook beschermd en lang tegen mij zelf gezegd: het kan toch niet mijn kind zijn? Dit alleen omdat ik advies opnam en anders er niet mee om kon gaan. Dat deel word nu met de jaren zwakker en ik wou haar laten opgroeien totdat ze ooit zelf naar mij toe komt. Maar nu de jaren verder voelt dat wel lastiger. Als je ouder word ga je meer denken en denken. Toen ik HOORDE dat ze haar vader zocht heeft mij wakker gemaakt en dit is al jaren terug. Maar toen was ik die tijd al aan fe betere hand. Heb eerst jaren dingen moeten ontdekken aan mij zelf en trajecten na trajecten. Het is echt niet dat ik haar expres verstoten heb. Het hele gedoe er om heen was niet goed voor haar. Hierdoor zou ze opgroeien met ouders die ruzie maakte, iedere keer ergens anders zitten.. dat is niet goed. Er zit meer achter dan het "verstoten" van de kleine.

Anoniemvoornu schreef op 28-04-2025 om 11:19:

[..]

Kind heeft op latere leeftijd zelf naar to gezocht , hij vermeld niet hoe oud kind toen was maar oud genoeg om dus zelf te zoeken en nu kan je me niet vertellen dat professionals toen weer zeiden , nee niet op reageren, to gaf zelf aan dat hij het toen nog te lastig vond , dat zie ik toch wel als verstoten sorry

Je leest wat je graag wil lezen. Tsjor

Stardust schreef op 28-04-2025 om 11:31:

[..]

Precies, dat waren de begeleiders van jeugdzorg. Beiden zaten in het jeugdzorgcircuit. Fiom heb ik toen wel benaderd voor advies, maar zij wisten niet goed wat ze ermee aan moesten. Ik hoop dat dat inmiddels al echt verleden tijd is. Tsjor

tsjor schreef op 28-04-2025 om 13:00:

[..]

Je leest wat je graag wil lezen. Tsjor

To bevestigd dit zelf meerdere keren.  Dat hij jaren geleden hoorde dat dochter naar hem zocht staat nog in zijn laatste reactie...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.