ayla
17-12-2008 om 11:59
Van die heerlijke momenten, genieten
oudste dochter is hier altijd vroeg wakker, het is er een beetje ingeslopen dat ze dan naar ons toe komt. Ze klopt dan heel braaf op onze deur en komt binnen. Ze kruipt dan lekker tegen me aan, haar handen en voeten zijn net ijsklompjes waar ik spontaan de rillingen van krijg. Ik begraaf dan mijn neus in haar haren waar zij weer van moet giechelen en wens dat ik een uurje zo kan blijven liggen. Lijkt wel alsof ze precies tegen me aan past, maar ja dat deed ze drie jaar geleden ook al
Of iedere avond brengt eentje haar naar bed en de ander word verzocht naderhand nog een kusje te komen brengen. Kusje en knuffel. Ik word dan heel stevig vastgepakt waarbij ik ontstettend moet kreunen en moet klagen dat ze me plat duwt of ik laat me op haar vallen en dat begint zij weer giechelend te kreunen dat ik haar plat duw.
Of als ik de jongste naar bed breng en nog even verschoon en zijn pyjama aan doe. Speentje en tuttel in zijn handjes dus extra hoge knuffelfactor. buikje blazen, teentjes zoeken, komt een muisje spelen, liedjes zingen en dan lekker in bed leggen slaapzak aan, muziekje aan zetten, kusje en aai geven.
zucht, van die momenten dat je je realiseert hoe rijk dat je ook alweer bent

Mamvantwee
17-12-2008 om 12:56
Ach ja.....!
Mijn jongste die zijn peuterarmpjes om mijn hals slaat, me een dikke, natte zoen op mijn wang geeft en zegt "mama ik vind jou zóoo lief, ik heb je zóoo gemist!" (als ik even in de keuken heb staan koken bijvoorbeeld).
Of mijn oudste, als ze op de bank helemaal tegen mij aan komt zitten, zich zowat als een baby oprolt...dan blijf ik met alle plezier een suf tv-programma kijken, al let ik alleen maar op het vertrouwde en intieme van zo'n moment.
Onbetaalbaar.

Bastet
17-12-2008 om 13:50
Of...
Of je oudste van 16,die een peux nerveux voor het eerst zijn vriendinnetje mee naar huis neemt..)
Bastet

Manda Rijn
17-12-2008 om 14:34
Ja geluk is het
gisterennacht nog even langs gegaan bij dochter, ze lag heerlijk te slapen en ik zei 'slaap lekker mijn liefste x'je. Zegt ze slapend terug 'slaap lekker liefste mama'.
Nou ja, waar ik dat dan aan verdiend heb...

sabje
17-12-2008 om 16:22
Oooh heerlijke momenten allemaal
ze zijn goud waard! Ik heb ze ook en houd ze vast sla ze op in mijn hart en denk eraan als ze een keer stierlijk vervelend zijn
Ik heb een foto van hun tweeen hangen en heel vaak als ik 's avonds op de bank zit kijk ik naar die foto en denk wat een rijkdom mijn twee kanjers!
Toevallig sprak ik een oudere man vandaag hij moest een geboorte kaart hebben zijn 6de achterkleindochter was geboren in Griekenland .Hij zei ik ben een rijk mens!
Ik vond dat zoo mooi!

Mamvantwee
17-12-2008 om 16:50
Opschrijven
Een tip: schrijf dit soort momenten op. Ik hou een document bij met allerlei slimme en grappige opmerkingen. Zelfs nu al na slechts 3 jaar zitten er al situaties tussen die ik al vergeten was.

Bastet
17-12-2008 om 17:40
Manda
Ja,het was enig,al voel ik me ineens zo...ehm...oud..)
Nog niet lang geleden,althans voor mijn gevoel,kwam ik nerveus voor het eerst bij mijn schoonouders,en nu ben ik zelf de schoonmoeder.
Bastet

Bastet
17-12-2008 om 17:41
Nog een leuk moment
Je opa van 93 die opbelt,omdat hij zo blij is dat je foto's hebt opgestuurd van je kinderen.
Bastet

EsmeePF
17-12-2008 om 20:32
Hier ook
Wij zeggen vaak tegen de kinderen "ik hou van jou, voor altijd". Mijn jongste zoontje (21 maanden) probeert altijd wat na te brabbelen. Ik hou van jou lukt nog niet maar voor altijd zegt hij wel altijd terug als we het tegen hem zeggen.
Vorige week kwam hij ineens naar me toe rennen, klimt op schoot en kruipt heerlijk tegen me aan. En ja hoor, ineens hoor ik hem zegggen "fo altij, mama". Tranen liepen over mijn wangen, heerlijk gewoon.

Massi Nissa
17-12-2008 om 21:19
Kerst
Gistermiddag liep ik met de fiets in de hand en dochter voorop in het zitje door de stad. Lekker samen een wandeling maken in kerstsfeer. Overal lampjes, kerstbomen, versiering. Dochter genoot, vooral toen het donker werd. Ze keek steeds naar me op met een stralend gezichtje en wees alles aan. Op een gegeven moment zei ze: "Mama? Kerst is lief!".
Groetjes
Massi

reina
18-12-2008 om 07:04
Hou ze vast!
Ik weet nog dat ik héél lang geleden dacht, als zoonlief, een enorm knufelkind, 's ochtends vroeg bij ons kwam en tegen me aan kroop met dat minilijfje "dit moet ik vasthouden, voor als het voorbij is" en ik kan me die momenten nog zo voor de geest halen, want al komen er veel mooie dingen voor terug, die momenten waren onvervangbaar!!

ayla
18-12-2008 om 08:59
Kostbaar moment
was toen oudste als baby geopereerd was aan haar reflux. ze dronk na de operatie haar eerste flesje en ik pak een grote doek in verwachting een hele golf over me heen te krijgen, en er komt niets, helemaal niets. Ik heb gehuild van geluk.
Gisterochtend bij de kinderarts, dochter vond het allemaal vreselijk interessant. Liet alles gewillig doen en beantwoorde braaf alle vragen. En toen ze de deur uit wilde lopen draaide ze zich om om alle artsen nog even een handje te geven en brtaaf tot ziens te zeggen. haha was even heel erg trots op haar

branca2
18-12-2008 om 10:15
Mijn puber van 14
die na 7 maanden revalideren door een stom ongelukje weer terug is bij af en niks meer met zijn knie kan en mag voorlopig.Het nieuws zakt langzaam bij hem in en zijn snoet wordt steeds witter er somerder.
gisteravond toen ik nog even ging kijken liepen er tranen over zijn wangen ik veegde ze weg kroop even tegen hem aan en huilde mee.
"mam'" zei hij"ik huil omdat ik het voor jullie zo zielig vind dat jullie nu weeeer zorgen hebben en alles voor mij moeten doen."
Ik sla mijn armen om me heen en houd hem vast
"en ik huil omdat ik nu niet op mijn nieuwe motor kan rijden en ik weer niet beter ben en een kneus"
ik bleef even liggen tot hij wat uitgehuild was.
ineens glimlacht hij en zegt "mam kijk ik lach nu omdat alles wel weer goed komt we redden het wel mam,als ik af en toe tegen je mopper of chagerijnig ben kan ik er niks aan doen ik hou van je en samen met papa en jeroen helpen jullie mij er wel door heen toch.....we zijn een sterk gezin" zo bijzonder gesprek.Dat voor een puber van 14!
Ik glim lachte zo goed en zo kwaad als het ging.en zei ook dat het wel goed kwam. Ging naar mijn man en daar kon ik even uit huilen,en het moment delen zodat hij vrolijk mee huilde.We krijgen vast "vrolijke"kerstdagen.

Anke3
18-12-2008 om 11:30
Hier ook, puber
Af en toe heb ik een flinke dip in mijn energie-niveau. Laatst stond ik bij het aanrecht de spruiten schoon te maken, terwijl ik eigenlijk zo vreselijk moe was dat ik het liefst was gaan liggen. Mijn 14 jarige zoon heeft dat kennelijk opgepikt, want ineens voelde ik twee handen op m'n schouders en hoorde zijn bassende stem: Mam, ga jij maar zitten, ik neem het wel over. En een uurtje later stond de maaltijd met gekookte aardappelen, spruitjes met kaas en spek en een verse worst te dampen op tafel.
Ik heb intens genoten van de maaltijd....... wat lief!!

Bastet
18-12-2008 om 12:38
Branca
Ah wat lief...dat wordt vast een fijne snotter-kerst!
Groetjes,Bastet

branca2
18-12-2008 om 14:21
Oja dat ken ik
dat doen die 2 monsters van mij ook vaak zo schatig en ze kunnen echt al lekker koken hoor!!!

sus-anne
19-12-2008 om 16:13
Ik mis ze!
die gouden momenten die toen de kinderen klein waren bijna dagelijks voorkwamen,wat kan ze ik missen nu de kinderen groot zijn!natuurlijk zijn ze er nog wel,maar veel minder dan vroeger,dus geniet er van!!

Mariola
20-12-2008 om 17:13
In de schoolkrant
In het schoolkrantje van mijn oudste zoon las ik vrijdag zijn Kerstwens voor zijn klasgenootjes: "Ik wens dat iedereen elke dag de maan kan zien, om blij te worden".
Zooooo schattig!
Mariola