Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
04-04-2009 om 07:30
Zoon, 2j 3m zit nog in een stoel voor kinderen van 9 maanden tot 4 jaar maar is er bijna uitgegroeid. Niet qua gewicht, hij zal 14kg zijn, maar qua lengte. De schouderbandjes zitten op de hoogste stand en passen net.
De volgende stoel hoort dus eigenlijk zo'n verhoger te zijn, maar ik vind zoon nog te jong om met een gewone gordel te zitten. Wellicht dat hij dan net 15kg is maar veilig lijkt het me niet.
Ik kan hier een stoel kopen met een 5punts gordel die je om kan bouwen tot verhoger, zodat dit in ieder geval de laatste stoel is. De schouderbandjes hebben misschien 2 extra cm dus heel lang zullen we die niet kunnen gebruiken maar elke maand langer is beter? Deze stoelen zijn dus twee keer zo duur als een gewone verhoger (met leuning). Komt er nog bij dat wij zelf geen auto hebben en de stoel dus niet zo veel gebruikt wordt.
Ik denk er dus aan om die dure stoel te kopen, maar is het overdreven? Wat zouden jullie doen?
04-04-2009 om 09:04
Bij ons
Onze 2 dochters (2 en 4 jaar) zitten in een Nania stoel. Dat is inderdaad zo'n stoel met 5 punts gordel en die je later kan ombouwen. Onze oudste dochter past er nog heel goed in alleen ze redelijk klein voor haar leeftijd (nu 97 cm )> Normaal kosten deze stoelen +/- 75 euro ik zag ze nu alleen in de aanbieding voor 49 euro bij de Praxis wellicht is dat wat voor jullie.
gr Aapie
04-04-2009 om 10:42
Nog even wachten, zomer komt eraan
Hoi Petal,
Ik zou het toch nog even proberen uit te zingen met je huidige stoel. De zomer komt eraan en dan zitten de kinderen vaak weer wat ruimer in hun stoel zonder winterjas en dikke kleren. In het najaar kun je dan een stoel kopen (met rugleuning) die met de gewone autogordel wordt vastgezet.
Onze dochter hebben we met 2,5 jaar ook in de stoel met autogordel gezet. Ze was ook maar net 15 kilo. Ik heb ook gekeken naar de "ombouwstoel" maar had het idee dat die niet veel groter was dan de stoel die ik toen had. Ze heeft wel moeten leren haar gordel om te houden, kwestie van meteen aanpakken als ze gaan klieren. En slapen gaat ook minder goed in deze stoelen, maar dat komt ook maar weinig voor sinds ze geen middagslaapjes meer doet.
04-04-2009 om 14:49
Canada?
Een vriendin van me komt uit Canada en heeft haar ouders een volgend stoeltje daarvandaan mee laten nemen. Daar is het namelijk gebruikelijk om tot 22 kilo in een 5-puntsgordel te zitten. Dat stoeltje kun je daarna ook ombouwen naar een stoelverhoger.
Misschien kun je ook iets importeren. Ik geloof wel dat de Canadese stoeltjes erg veilig zijn, ze hebben hoge veiligheidseisen. Een maxi cosi zoals bij ons mag bijvoorbeeld niet, want die heeft een 3-puntsgordel en geen 5-puntsgordel.
04-04-2009 om 22:29
Importeren
In Amerika kan je vele stoeltjes krijgen waar je een langer kind in 5-punts gordel kan doen maar die voldoen niet aan de eisen hier in Engeland. Geen idee wat het verschil is maar vandaar liever niet.
Meneer gaat trouwens al zonder jas in de stoel want dat werd idd proppen. We kijken nog maar even rond. De Nania kan je hier ook krijgen, maar eigenlijk wilde ik iets met meer zij-bescherming.