Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
MRI

MRI

25-08-2025 om 20:02

Wat zouden jullie doen? Kindje alleen buiten een winkel

troelahoep schreef op 28-08-2025 om 17:49:

[..]

Nou, als je echt hoge nood hebt kan ik me dat wel voorstellen.

Dan neem je je kind toch even mee? Ik kan me zo niet voorstellen dat iemand een wildvreemde genoeg vertrouwd om zijn/haar kind aan toe te vertrouwen. 

Ja ik had die vader absoluut geconfronteerd. Je hebt gewoon gelijk dat dit onverantwoord is. En angstig voor het kindje.

Nick90 schreef op 29-08-2025 om 15:02:

[..]

Dan neem je je kind toch even mee? Ik kan me zo niet voorstellen dat iemand een wildvreemde genoeg vertrouwd om zijn/haar kind aan toe te vertrouwen.

Je bent met je dreumes in Artis, je moet hoognodig plassen...wat gaat die vreemde doen met jouw dreumes? Meenemen? Die persoon is er waarschijnlijk zelf met kinderen,, die hoeft er echt niet nog eentje bij. Of gaat hij/zij je peuter stiekem knijpen? Waarom? Zou jij dat doen?

Ik vind het niet zo vreemd om iemand die er redelijk onschuldig uitziet (bijvoorbeeld omdat hij/zij daar zelf met kinderen staat) vriendelijk te vragen om even een oogje in het zeil te houden. 

Temet schreef op 29-08-2025 om 17:30:

[..]

Je bent met je dreumes in Artis, je moet hoognodig plassen...wat gaat die vreemde doen met jouw dreumes? Meenemen? Die persoon is er waarschijnlijk zelf met kinderen,, die hoeft er echt niet nog eentje bij. Of gaat hij/zij je peuter stiekem knijpen? Waarom? Zou jij dat doen?

Ik vind het niet zo vreemd om iemand die er redelijk onschuldig uitziet (bijvoorbeeld omdat hij/zij daar zelf met kinderen staat) vriendelijk te vragen om even een oogje in het zeil te houden.

Wat gaat die vreemde doen, wat dacht je van oké zeggen en je kind krijgt vervolgens een ongeluk?  Echt heel raar dat opletten door een wildvreemde de voorkeur heeft boven heel even in het zicht alleen laten. Miss dat bepaalde forummers ook in de supermarkt ouders van luid jankende kinders kunnen aanspreken ipv alleen maar aanspreken omdat er eindelijk een reden is.?

In het zicht alleen laten...we hadden het over het scenario dat je nodig naar de wc moet. Of je peuter moet mee de plee in, of hij is uit het zicht.

Toen mijn oudste zoon een paar weken was, ging ik met hem in de kinderwagen naar de bakker. De kinderwagen met baby zette ik in een hoek van de bakkerij. Toen ik thuis was, realiseerde ik mij dat ik hem was vergeten. Met het schaamrood op de kaken heb ik hem weer opgehaald. De bakkersvrouw zal ook wel gedacht hebben ….

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.