Alles Digitaal
Flora B
11-02-2015 om 13:56
12 weken geen tv... bij ziggo??
Ons kastje van ziggo is stuk, zo'n ding waar je mee op kunt nemen en op terug kunt spoelen. Met ziggo gebeld.. lang verhaal, maar uiteindelijk diagnosticeert de helpdesk, dat het echt kapot is. Een nieuwe kan, maar garantie is vervallen, tegen gereduceerd tarief kan ik een andere krijgen, maar echt er zit een levertijd op van 12 weken.. Sneller zou kunnen maar dan krijg ik een kastje zonder opneem mogelijkheid. Dat is voor ons, huis met 3 pubers een must. (maar bij 12 weken geen tv, gaan ze hier het huis verlaten). Kan ik over stappen naar een ander dan? Mijn pubers weten het vast wel, als ze zo uit school komen... maar misschien weten jullie al iets. Ben zo geschrokken van deze levertijd.
four
11-02-2015 om 14:06
zou ik wel doen
Kijk even hoe lang je contract nog loopt, vaak kun je tegenwoordig met een maand opzeggen. Wel een slechte service trouwens, hier KPN, die kun je zelfs op zondag bellen en dan sturen ze op maandag een monteur om het te fiksen.
Flora B
11-02-2015 om 14:11
is opzegbaar.
Het is per maand opzegbaar, wij zitten er al jaren. Wisselen eigenlijk nooit van dit soort dingen, is ook zo'n gedoe. Het domme is dat ik ook mijn email adres gekoppeld heb aan ziggo. Maar het zal denk ik de enige optie zijn.
four
11-02-2015 om 14:14
opneemkastje?
Heb je overigens nog echt een opneemkastje nodig. Bij de KPN gaat opnemen tegenwoordig via de cloud. Opnames worden dus niet meer lokaal bewaard.
Barvaux
11-02-2015 om 14:23
huh
Wat bedoel je precies? Zo'n humaxding? Zijn ze nou helemaal belatafeld? Gewoon nu weer bellen en zo'n ding eisen. Die liggen daar gewoon op voorraad. Vorig jaar kregen we hem binnen een dag of 2/3.
Je kunt geen tv kijken en ze laten je daar 12 wk op wachten? Kom op, we leven in 2015...
Flora B
11-02-2015 om 14:30
ja
ja, zo'n humaxding, maar het heet cisco, verouderde versie. Ik kan wel een nieuwe kijken, maar zonder opneem functie. Door mijn onregelmatige baan en veel tv smaak verschil gebruiken wij juist het opnemen heel erg veel. We kunnen nog boven kijken, en mijn man wil er nog een ouderwetse antennen achter leggen, maar de kwaliteit is bagger.
Barvaux
11-02-2015 om 14:32
ach
Kijk op marktplaats daar staat vast ook wel een cisco, dat ding komt er bij mij niet meer in. Na maanden lang gezeur heb ik 50 euro betaald en twee dagen later kregen wij de humax. Prima ding, al 14 mnd geen enkel probleem.
Flora B
11-02-2015 om 15:07
nieuwe abonnee
ik kwam er op de website achter dat ik, wanneer een nieuwe klant zou zijn, er binnen 5 dgn een kastje met opname mogelijkheid hier geleverd kan zijn. Ik ga opnieuw bellen...kookpunt bereikt... Ben al jaren klant, heb een basis pakket bij ze.... toch elke maand zo'n 90 euro wat er bij mij afgeschreven wordt door Ziggo. Door de belkosten.
Barvaux
11-02-2015 om 15:56
tuurlijk
Zoals ik al zei, die dingen liggen gewoon op de plank, laat je geen onzin verkopen hoor. Beetje dreigen om weg te gaan en zeggen dat ze er gewoon zijn!
Ook geen cisco accepteren hoor, dan maar wat meer betalen voor de humax. Internet staat vol met klachten over de cisco. Wij zijn twee maal de volledige inhoud van opgenomen programma's kwijt geraakt met die cisco (en dan durfden ze nog te vragen of mijn kinderen dat gedaan hadden... toen ik vroeg met welke knop zij in 1x alles konden verwijderen wisten zij het ook niet LOL... ik zat er notabene bij dat het opeens weg was).
Flora B
11-02-2015 om 16:10
geen cisco
Wij hebben in het verleden wel veel vaker problemen gehad met die cisco, maar stekker er in en uit en hij deed het weer. Ooit gaf een medewerker van de klantenservice toe dat het maandagochtend apparaten waren geweest. Maar goed.. heb net een woedend telefoontje achter de rug, via de chat had mijn zoon info gevraagd voor een nieuwe aanmelding, daar beloofden ze hem 5 dgn. Nu wordt gezegd dat het foute info is geweest dat echt elke klant, ook een nieuwe gewoon 12 weken moet wachten. pfff ik kom met ziggo geen steek verder. Zal zsm naar een andere aanbieder moeten. Bedankt voor het mee denken.
Barvaux
11-02-2015 om 16:22
tjongejonge
Is er dan een tijdelijk probleem ofzo? Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Weet je wat ik ga zelf eens bellen
Flora B
11-02-2015 om 16:35
hahaha
echt.. ga je dat doen? zou wel heel graag het antwoord willen horen. Ik heb in geen jaren mij zo in de maling gevoeld. Ik kan wel korting in de kosten krijgen, ik heb natuurlijk nog wel internet en telefoon van ziggo... vervelend dat u 12 weken zonder tv moet stellen..
Barvaux
11-02-2015 om 16:41
Volgens mijn informatiemiep zou je wel tv moeten hebben (analoog en 30 zenders). Je kunt nu het apparaat zonder opnamemogelijkheid krijgen maar dan kun je over 12 wk niet weer korting krijgen op die humax.
Je kunt wel die humax elders kopen.
Oja er is dus gewoon een megaleveringsprobleem waar ze niets aan kunnen doen, ze zijn ook niet verplicht om jou zo'n apparaat te leveren (die kun je elders ook kopen) maar alleen tv
Barvaux
11-02-2015 om 16:45
Als jij ECHT geen tv hebt
Je moet dus nu nagaan of je ECHT geen tv hebt want daar zit nu dus het probleem. Ze zijn je verplicht wel tv te leveren natuurlijk en ik zou in geval van geen tv eisen dat ze zo'n apparaat zonder opnamemogelijkheid opsturen.
De wachttijd kan overigens ook twee weken zijn
Zohee ik zou witheet zijn!
Jessica O
11-02-2015 om 17:43
oww
Hier ook gehad, we zouden 200 of 300 euro moeten betalen.... not dus. Uiteindelijk voor 50 euro ofzo gekocht. Krijgen we nog geen jaar later een brief, verplicht weg bij ziggo.
mijn mail allemaal omgezet naar een onafhankelijk adres en nu zitten we bij kpn.
Mijn advies? Je mail nu omzetten naar een onafhankelijk adres en lekker over gaan.
Flora B
11-02-2015 om 19:20
wel analoog
Bedankt Barvaux, dat je gebeld hebt.. het is dus echt hetzelfde antwoord wie je ook aan de telefoon hebt. Alleen via de livechat, werd mij mede gedeeld dat bij een nieuw abonnement het binnen 5 dagen thuis zou zijn. Wij hebben nog wel analoog, maar beeld is met sneeuw en instabiel. Het grote probleem verder is dat wij op het randje van Nederland wonen en hier in de buurt is nog geen glasvezel, ik heb vandaag verschillende aanbieders gesproken, maar kunnen het niet leveren in dit gebied. Het komt er op neer dat ik aan ziggo vast zit. Een paar dorpen hier verderop hebben ze het probleem gehad wat Jessica benoemd, daar moesten ze verplicht over naar Caiway. Wij proberen daar een ander kastje te scoren. Hartelijk dank voor je actie en het mee denken.
four
11-02-2015 om 19:22
geen kpn?
Ik dacht dat die vrijwel landelijke dekking hadden (gaat per slot van rekening gewoon over de telefoonlijn, en je kunt toch ook overal bellen?).
Nur
11-02-2015 om 19:28
Maar
Je kan zo'n kastje toch gewoon loskopen bij een electronica winkel of online? Dat hoeft toch niet perse via de ziggo?
Barvaux
11-02-2015 om 19:28
maar
Als je beeld niet goed is heb je dus recht op geld terug of nu gratis een kastje zonder opname en over 12 (of 2) wk het kastje met met korting. Je hebt namelijk nu niet waar je voor betaalt.
Barvaux
11-02-2015 om 19:29
Nur
Nur dat klopt maar dan krijgt ze de korting niet. Ik zou dat verder wel doen want een andere optie is er niet. Overigens zou ik er nu een op mp kopen en die over 2-12 wk verkopen.
vlinder72
11-02-2015 om 19:50
marktplaats
Kijk even welke modellen digitale decoders ze bij Ziggo hebben en koop op Marktplaats een decoder. Kosten voor ons destijds 7,50. Gewoon een simpel kastje zonder opname mogelijkheden. Kan je in ieder geval voorlopig tv kijken. Neem er ondertijd een proefmaand Netflix bij (gratis) en je kinderen zijn vast wel tevreden te houden.
Jessica O
11-02-2015 om 20:10
hier
Nog wel een gewone decoder voor je. Die met harde schijf is naar de buren gegaan, hun Cisco was kapot en wij hadden dus de humax...
als je hem wilt hebben, ik wil hem wel opsturen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.