Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

vraag over access point tp-link110

hallo,

Ik heb vandaag een access point aangesloten op ons modem. Dit omdat het wifi bereik niet super was.

Nu heb ik een access point tp-link 110 aangeschaft. Alles werkt prima.

Maar nu zie ik in mijn "wifi lijstje" dat de tp link een open verbinding heeft.

Ik hoef geen wachtwoord in te vullen om te connecten met het accesspoint.

Is het dan ook zo dat men op straat op onze wifi kan?

Dat wil ik natuurlijk niet.

Als dit idd zo is, hoe kan ik een wachtwoord erop zetten? Ik heb natuurlijk al gegoogled maar wat ik aan info is, is in engels en typisch techno taal die ik niet begrijp.

Wie heeft hier wat meer verstand van en kan me hiermee helpen?

Alvast bedankt voor het meedenken!!!!

Gr. K. oekje

Ad Hombre

Ad Hombre

25-01-2017 om 19:11

koekje

In de instellingen van het access point wpa2 encryptie activeren en een wachtwoord invullen.

k. oekje

k. oekje

25-01-2017 om 19:14 Topicstarter

Ad Hombre

Hahaha, geen idee wat je nu wil dat ik doe.

Echt, vertel........

Kan je het stapsgewijs hier neerzetten hoe ik dit kan doen?

k. oekje

k. oekje

25-01-2017 om 20:25 Topicstarter

Ik heb inmiddels het ingelogd op mijn fitz!box maar.....

Ik heb geen idee waar ik moet zoeken. Het is voor mij abracadabra

Toevallig weet ik wel hoe ik de wificode kan veranderen. Dat heb ik gedaan. Toen kon ik dus niet meer met mijn telefoon/laptop op internet via wifi. Toen geprobeerd of ik via tp-link in te loggen en dat lukte wel. Dat houdt dus in dat iedereen op ons netwerk kan.

Ik begrijp dus nog niet hoe ik bescherming zet op mijn access point.

Ook heb ik een devolo aangesloten op ons modem zodat we achter in de tuin ook wifi hebben. Betekent dat dan ook dat ik een open verbinding heb op de devolo?

Brrrr, het aansluiten was een stuk simpeler dan dit. Maar aangezien mijn man er echt helemaal niets van begrijpt.......zucht.

Ik hoop nog even wat van je te horen

OF iemand anders natuurlijk!

Ad Hombre

Ad Hombre

26-01-2017 om 07:36

koekje

Ik heb geen handleiding van dat ding dus ik kan het niet stapje voor stapje aan je uitleggen. Enig eigen initiatief is veresit. Of de spreekwoordelijke handige buurman/vrouw.

k. oekje

k. oekje

26-01-2017 om 20:28 Topicstarter

Nou, he he.....

Het kind is geboren hoor.....

Vandaag een half uur met tp-link aan de lijn gezeten. Ik begrijp niet dat ze niet standaard een boekje erbij doen met tip om software te downloaden en waar je dat kan doen.

We hebben een heel gehokuspokus gehad voordat ik een wachtwoord erop heb kunnen zetten.

Maar nu is het klaar en is onze verbinding een stuk beter.

Bedankt voor je hulp in ieder geval

Gr. K. oekje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.