Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Leenjuh1

Leenjuh1

22-10-2009 om 09:37

Gek [vindt dochtertje me wel leuk?]

Hallo ik ben moeder van dochtertje van 16maandjes
ze gaat nu2dagen strx 3dagen naar de opvang
ze vind het daar zo leuk dat ze soms niet mee wil..hoe kan dat?..kusjes geven wil ze soms niet eens aan mij wel aan de leidsters.ben helemaal alleen vaak met haar enjah maak me soms best zorgen of ze me wel leuk vind

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

22-10-2009 om 11:04

Andere kant

Mijn zoontje huilde op die leeftijd de hele dag op de opvang en wilde altijd alleen maar bij mij zijn (of zijn vader). Wat dat betreft is het in elk geval fijn dat je dochter het zo naar haar zin heeft bij de opvang.

Waarom zou ze je niet leuk vinden? Hoe gaat het dan thuis tussen jullie? Maak je vaak ruzie of is het meestal gewoon gezellig?

Leenjuh

Je dochter zit een hele dag op de opvang. Dat is lang hoor, die kinderen hebben nog niet zo'n tijdbesef. Dus ik vond het juist fijn als de kinderen niet mee wilden, dat betekende dat ze het naar hun zin hadden daar. Stel je voor dat ze de hele dag zit te wachten tot ze jou weer ziet, dat zou ook niet goed zijn.

In overgangs-situaties tussen de ene en de andere toestand heeft een kind tijd nodig, rituelen kunnen ook goed helpen. Dus een vaste volgorde van dingen die je doet. Dat kan ook helpen als je je dochter weer komt ophalen.

Mijn man kwam soms een half uur later thuis omdat mijn zoon nog zo lekker aan het puzzelen was. Ik heb ook nooit begrepen dat ouders wilden dat hun kind onmiddelijk ophield met waar het mee bezig was en op ze af renden. Dan heeft het het toch niet leuk gehad? Maar ja, ik ben met een heel rustige terughoudende man getrouwd, bij spontane kinderen hoeft dat geen slecht teken te zijn.

Jij bent de veilige haven voor je dochter, en ze durft nu meer naar buiten te gaan. Maar dat betekent niet dat ze niet aan je gehecht is! Bij die kusjes, dat kan er dus ook mee samenhangen dat ze nog in die overgang van het ene naar het andere zit. Maak je daar niet teveel zorgen over!

Onzeker

Kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt, maar je hoeft je echt geen zorgen te maken.
Jouw kleine meisje is dol op haar moeder maar ja de opvang is ook zó leuk, al die kindjes en lieve juffen.
Gelukkig voelt ze zich daar zo op haar gemak dat ze helemaal geen tijd heeft voor een knuffel van mama
Probeer je onzekerheid los te laten en lekker te genieten van je meisje én van het feit dat ze zich zo makkelijk aanpast en het erg naar haar zin heeft bij de opvang.
Nelly

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.