Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Hoe reageren mbt dilemma vakantie

Hoi,

Ik ben mama van 3 kids.
Inmiddels bijna een jaar een nieuwe partner,hij heeft ook 2 kids.
We wonen niet samen,wel bij elkaar om de hoek😊
Kids gaan super samen,wel allemaal hun eigen plek.

Vorig jaar hadden we twijfels mbt boeken vd vakantie. Hij wilde toen nog alleen met zn kids boeken. Hij gaf wel aan dat we 1 a 2 dagen konden komen. Wat mij betreft prima.
Hij gaat met de caravan van zijn zus.
Eenmaal geboekt gaf hij aan,dat langskomen ging m niet worden en is te weinig plek.
Voor mij wel een domper.
Heb toen besloten zelf vakantie te boeken met de kids.

Vorige week belt hij: ja m'n ouders komen t laatste weekend d vakantie met neefje en nichtje en dan kom ik naar huis en blijven hun nog n weekend daar met zn zessen.
M'n eerste reactie is....huh er was toch geen plek,dan hadden wij ook kunnen komen.
Zijn reactie was, ja ik doe t weer niet goed,ben blij dat ik eerder terug kom.
Het geeft m'n geen fijn gevoel. Alle kids vragen geregeld waarom we niet met zn allen op vakantie gaan en we hebben steeds gezegd dat gaat niet qua plek.

Als mijn kids horen dat neefje en nichtje en opa en oma wel gaan,weet ik zeker dat die van 8 en 10 vragen stellen.
Ik vind het zelf ook niet grappig en heb t idee dat er ook niet over gepraat kan worden.

Zie ik t nu zo verkeerd of wat moet ik hiermee?

Jullie hebben nog maar een jaar een relatie, geniet gewoon van de vakantie met je eigen kinderen. Dan is het des te leuker om je partner daarna weer te zien. 

of ergens genoeg plek is, is ook afhankelijk van wie er komt. Familie is vertrouwd, en hoe gezellig jullie (kinderen) het onderling ook kunnen vinden, dit was misschien wat te snel. Dus eens met Daglichtlamp: neem het niet persoonlijk en doe het rustig aan. 

Ik ben mama van 3 kids = 4 mensen. 
nieuwe partner,hij heeft ook 2 kids = 3 mensen.
dus vorig jaar was dat samen 7 mensen 

dit jaar: blijven hun nog n weekend daar met zn zessen. - dus dat is 1 persoon minder. 

dus ik vind dit niet heel vreemd. 

Daarnaast wat Kaatjecato aangeeft, is eigen familie vertrouwder en voelt dat misschien ook om die reden makkelijker om met veel mensen in een caravan te verblijven.

Laat hem rustig vakantie vieren met zijn kinderen, en ga zelf met jouw kinderen. Nog belangrijker, blijf dat de komende jaren ook doen. Dat is zo belangrijk voor de band tussen de kinderen en hun biologische ouder. Na de vakantie zien jullie elkaar gewoon weer. 
Als jij graag met je vriend op vakantie wilt, ga dan met zijn tweeën wanneer de kinderen bij hun andere ouders zijn. Dat is gezonder voor alle partijen.

Ik denk dat TO graag hetzelfde wil als voor haar scheiding. Dat is voorbij en wordt ook nooit meer hetzelfde als kerngezin. 

Lekker apart gaan en is voor je kinderen ook beter.

Bovendien is de caravan van z'n zus. Kinderen zijn mogelijk ook van z'n zus. Niet zo raar dat zij haar ouders daar ook laat slapen.

Lekker apart op vakantie gaan. Weet je zeker dat 'alle kinderen met zn allen op vakantie' willen? Of wil je dat graag horen. Koester de mooie momenten die je wel hebt zo te lezen en lekker zo laten. 

Ik weet niet wat je dilemma is, want er is dus geen sprake van een gezamenlijke vakantie toch?
Ga vooral lekker met je eigen kinderen op vakantie. Ik keek er wat vreemd van op dat je zei dat je eerst misschien 2 dagen bij hem zou zijn. En toen dat niet doorging heb je een vakantie geboekt. Dat had je meteen kunnen doen! Mijn tip: niet je oren laten hangen naar je nieuwe vriend. Blijf je eigen leven leiden, wacht niet af wat hij doet maar doe wat voor jou en jouw kinderen goed is!!

Je wil veel te snel. Jullie zijn nog maar een jaartje samen. Ik vind het verstandig van jouw vriend dat hij de vakantie apart houdt van jullie relatie. Jullie hebben nog tijd zat. Dus ga nu niet uit eigenbelang de boel overhaasten. Respecteer zijn grens. 

Je hebt het overigens steeds over jezelf. JIJ vindt het niet grappig. JIJ vindt het een domper. Het geeft JOU geen fijn gevoel.

Maar het gaat niet alleen om jou.

Waak ervoor dat je je kinderen niet voedt met jouw gevoelens. 

“Geen plek” is een prima uitleg voor jouw kinderen. Zijn kinderen hoeven niet overtuigd te worden. Dus het is aan jou om je eigen emoties en teleurstelling niet bij je kinderen neer te leggen. 

Ik snap het "geen plek" hebben niet zo. Dat er niet genoeg slaapplekken zijn in de caravan, oke. 
Maar een tentje of twee tentjes is toch niet zo ingewikkeld? 

Marie111 schreef op 26-06-2025 om 18:27:

Ik snap het "geen plek" hebben niet zo. Dat er niet genoeg slaapplekken zijn in de caravan, oke.
Maar een tentje of twee tentjes is toch niet zo ingewikkeld?

Op sommige campings kun je niet zomaar een extra tent of tenten neerzetten hoor. Zou een mooie boel worden, als iedere huurder van een staplaats ineens allemaal gasten uitnodigt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.