Echtscheiding en erna

Kp1985
26-06-2025 om 11:46
Hoe reageren mbt dilemma vakantie
Hoi,
Ik ben mama van 3 kids.
Inmiddels bijna een jaar een nieuwe partner,hij heeft ook 2 kids.
We wonen niet samen,wel bij elkaar om de hoek😊
Kids gaan super samen,wel allemaal hun eigen plek.
Vorig jaar hadden we twijfels mbt boeken vd vakantie. Hij wilde toen nog alleen met zn kids boeken. Hij gaf wel aan dat we 1 a 2 dagen konden komen. Wat mij betreft prima.
Hij gaat met de caravan van zijn zus.
Eenmaal geboekt gaf hij aan,dat langskomen ging m niet worden en is te weinig plek.
Voor mij wel een domper.
Heb toen besloten zelf vakantie te boeken met de kids.
Vorige week belt hij: ja m'n ouders komen t laatste weekend d vakantie met neefje en nichtje en dan kom ik naar huis en blijven hun nog n weekend daar met zn zessen.
M'n eerste reactie is....huh er was toch geen plek,dan hadden wij ook kunnen komen.
Zijn reactie was, ja ik doe t weer niet goed,ben blij dat ik eerder terug kom.
Het geeft m'n geen fijn gevoel. Alle kids vragen geregeld waarom we niet met zn allen op vakantie gaan en we hebben steeds gezegd dat gaat niet qua plek.
Als mijn kids horen dat neefje en nichtje en opa en oma wel gaan,weet ik zeker dat die van 8 en 10 vragen stellen.
Ik vind het zelf ook niet grappig en heb t idee dat er ook niet over gepraat kan worden.
Zie ik t nu zo verkeerd of wat moet ik hiermee?

Duizendpoot
27-06-2025 om 15:02
Dat heet verwachtingsmanagement. Kennelijk ga jij ervan uit dat jullie beide gezinnen al samen vakantie kunnen vieren en die verwachting heb jij ook gespiegeld aan je kinderen. Als jij die verwachting niet hebt en ook niet aan hen verteld, vinden je kinderen het helemaal niet raar dat neefje en nichtje met opa en oma komen naar de camping en jullie niet.
Je hebt voor jezelf een bepaalde verwachting geuit en bent nu teleurgesteld dat dit niet door gaat. En nu gebruik je de zogenaamde teleurstelling van je kinderen als argument dat het niet eerlijk is dat zij niet mogen en neefje en nichtje wel. Dat is een vals argument.
Dus of je bent eerlijk naar je vriend toe en zegt dat je een beetje teleurgesteld bent, of je bent wat voorzichtiger met toekomstverwachtingen. Voordeel van dat laatste is dat je dan ook minder snel teleurgesteld kan worden.

1968
27-06-2025 om 17:37
Misschien begrijp ik het verhaal niet helemaal maar is het zo dat die ouders met neefje en nichtje komen en van plek ruilen, want hij komt dan naar huis. Dus ze komen er niet BIJ, dus dat zou betekenen dat dat klopt met die plek.
Wat ik dan weer niet logisch vind is dat jullie dit niet even kunnen bepraten met elkaar maar dat hij dan gepikeerd reageert.

Dweedledee
27-06-2025 om 17:59
1968 schreef op 27-06-2025 om 17:37:
Misschien begrijp ik het verhaal niet helemaal maar is het zo dat die ouders met neefje en nichtje komen en van plek ruilen, want hij komt dan naar huis. Dus ze komen er niet BIJ, dus dat zou betekenen dat dat klopt met die plek.
Wat ik dan weer niet logisch vind is dat jullie dit niet even kunnen bepraten met elkaar maar dat hij dan gepikeerd reageert.
Ik snap heel goed dat hij gepikeerd reageert, want zij gaat met haar claimerige en verongelijkte gedrag, compleet voorbij aan het feit dat hij eerder thuiskomt (voor haar). Zou ik ook geïrriteerd van raken.

Ysenda
27-06-2025 om 18:19
Duizendpoot schreef op 27-06-2025 om 15:02:
Dat heet verwachtingsmanagement. Kennelijk ga jij ervan uit dat jullie beide gezinnen al samen vakantie kunnen vieren en die verwachting heb jij ook gespiegeld aan je kinderen. Als jij die verwachting niet hebt en ook niet aan hen verteld, vinden je kinderen het helemaal niet raar dat neefje en nichtje met opa en oma komen naar de camping en jullie niet.
Je hebt voor jezelf een bepaalde verwachting geuit en bent nu teleurgesteld dat dit niet door gaat. En nu gebruik je de zogenaamde teleurstelling van je kinderen als argument dat het niet eerlijk is dat zij niet mogen en neefje en nichtje wel. Dat is een vals argument.
Dus of je bent eerlijk naar je vriend toe en zegt dat je een beetje teleurgesteld bent, of je bent wat voorzichtiger met toekomstverwachtingen. Voordeel van dat laatste is dat je dan ook minder snel teleurgesteld kan worden.
Ze zouden niet samen vakantie vieren maar 1 of 2 dagen gezamenlijk zijn.
Prima om mee te beginnen idd.

Ysenda
27-06-2025 om 18:22
Izza schreef op 27-06-2025 om 10:12:
Acties zeggen meer dan woorden. Je hebt te maken met 5 kinderen die door een scheiding zijn gegaan. Natuurlijk gaat hun eigen familie voor op nieuwe partners en kinderen. Die waren en blijven in hun leven. Dat is van jullie maar de vraag. Direct met z'n allen samen op een grote zomervakantie is echt erg intens. Ga eerst eens een weekendje in Nederland in een huisje ofzo.
Ze zouden 1 of 2 dagen langs komen. Het ging niet over een hele vakantie

Dweedledee
27-06-2025 om 18:38
Als het aan TO had gelegen, was het wel een gezamenlijke vakantie geworden. Ik denk dat daar ook een groot deel van de teleurstelling vandaan komt.