Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Uitbl elkaar en verhuizen

Moederkareltje schreef op 22-01-2025 om 14:21:

Men weet niet wat voor een vader hij wordt tot hij vader is. Zelfde geldt voor moeders. Het is zwaarder dan hij dacht, de overprikkeling is teveel.
Mijn man zag mij, een lekker wijf die graag kinderen wilde, en besloot mij te helpen. We gingen wippen. Ik doe niet aan de spermabank met zoveel loslopende mannen. Daarna werden we verliefd en gingen we samenwonen.

Dus zet hij zijn behoeftes voor die van zijn kinderen, echt en niet 1 kind maar gewoon 2 kinderen dat gunnen....triest

Moederkareltje schreef op 22-01-2025 om 14:08:

[..]

Ze gaan bij mijn moeder wonen. Man bezoekt ze in de weekenden. Dit heb ik al met beide doorgesproken. Ze vinden het beide een goed idee.

Dan denk ik dat het verstandig is om vast te leggen dat jouw moeder de eerst aangewezen persoon is om de voogdij op zich te nemen. Dit kan door vastlegging in het gezagsregister, meer informatie vind je hier: https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Voogdij/Paginas/default.aspx

Je kan het ook in een testament regelen, maar dat is prijzig, registratie in het gezagsregister kost vziw niks, en zo te zien gaat het met een digitaal formulier, inloggen via DigiD. 

En wat nou als jouw moeder vlak daarna overlijdt, Moederkareltje? God verhoede trouwens. Maar stel je voor. 

Dweedledee schreef op 22-01-2025 om 17:58:

En wat nou als jouw moeder vlak daarna overlijdt, Moederkareltje? God verhoede trouwens. Maar stel je voor.

Daar heb ik het ook over gehad. Mijn vader wil graag voor karel en katrien zorgen als ik dood ben maar mijn moeder mag het eerst van mij. Als zij dood is mijn vader. Mijn zus wil ze ook overnemen, ze heeft zelf geen kinderen.

Moederkareltje schreef op 22-01-2025 om 18:28:

[..]

Daar heb ik het ook over gehad. Mijn vader wil graag voor karel en katrien zorgen als ik dood ben maar mijn moeder mag het eerst van mij. Als zij dood is mijn vader. Mijn zus wil ze ook overnemen, ze heeft zelf geen kinderen.

Mag ik vragen wat ze van je man vinden?

Anoniemvoornu schreef op 22-01-2025 om 18:42:

[..]

Mag ik vragen wat ze van je man vinden?

Hierbij sluiten we het zijpad Moederkareltje. Weer terug naar TO. 

Temet schreef op 22-01-2025 om 16:56:

[..]

Dan denk ik dat het verstandig is om vast te leggen dat jouw moeder de eerst aangewezen persoon is om de voogdij op zich te nemen. Dit kan door vastlegging in het gezagsregister, meer informatie vind je hier: https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Voogdij/Paginas/default.aspx

Je kan het ook in een testament regelen, maar dat is prijzig, registratie in het gezagsregister kost vziw niks, en zo te zien gaat het met een digitaal formulier, inloggen via DigiD.

Toptip!

Ik heb dit meteen geregeld voor mijn jongste. Inderdaad in een paar klikken te regelen.

Nou, ik wil moederkareltje wel nog even meegeven dat ik het heel verstandig vindt dat ze meerdere back-ups heeft geregeld voor haar kinderen. En er zijn natuurlijk ook genoeg mensen, ook hier, met een lapzwans van een ex die nul verantwoordelijkheid neemt maar dat zelf niet inziet. Dan heeft de man van moederkareltje toch wel meer zelfinzicht. En bewust alleenstaande moeders moeten ook iets regelen voor het geval dat. 

Wat ik vooral niet begrijp van haar man is dat hij een knappe chick ziet die kinderen wil en dan maar zijn leuter er in hangt zonder na te denken over de gevolgen ervan. 
Want hij is wel de vader, met de bijbehorende verwachtingen en verantwoordelijkheden.

En aan zorg kan je je nog onttrekken, maar de onderhoudsplicht is een stuk moeilijker te ontlopen 😊

MamaE schreef op 22-01-2025 om 19:20:

Wat ik vooral niet begrijp van haar man is dat hij een knappe chick ziet die kinderen wil en dan maar zijn leuter er in hangt zonder na te denken over de gevolgen ervan.
Want hij is wel de vader, met de bijbehorende verwachtingen en verantwoordelijkheden.

Druk jij je altijd zo fijnzinnig uit?

Moederkareltje schreef op 22-01-2025 om 14:21:

Men weet niet wat voor een vader hij wordt tot hij vader is. Zelfde geldt voor moeders. Het is zwaarder dan hij dacht, de overprikkeling is teveel.
Mijn man zag mij, een lekker wijf die graag kinderen wilde, en besloot mij te helpen. We gingen wippen. Ik doe niet aan de spermabank met zoveel loslopende mannen. Daarna werden we verliefd en gingen we samenwonen.

Oh, dat vind ik wel heel erg makkelijk eerlijk gezegd. Dan doe je maar wat beter je best. Je hebt een bepaalde verplichting op het moment dat je kinderen krijgt. Die hebben er niet om gevraagd om de wereld opgeschopt te worden, met een vader die het allemaal toch wel wat lastig vindt. Prima dat je het lastig vindt, maar dat is nou eenmaal keuzes-consequente. 

Ik vind echt dat iedereen lekker moet doen wat die zelf wil, maar dit soort ondoordachte keuzes maken m.b.t. kinderen vind ik altijd wel een dingetje hoor.

on topic. Heel begrijpelijk van je ex dat hij niet wil dat JULLIE kind drie uur bij hem vandaan gaat wonen. Op die manier kan geen gelijkwaardig ouderschap vormgegeven worden. Hij wil zijn kind niet missen. Net als jij je kind niet kan missen. Dat gevoel zal voor hem niet anders zijn. 
Ik snap dat dat voor jou heel moeilijk is. Wanneer je echt verwacht niet gelukkig te kunnen worden in de woonplaats waar je al 6 jaar woont dan zit er niks anders op dan zonder je kind te verhuizen en weekend en vakantie mamma te worden. Dus dat wat je van je ex als andere ouder van jullie kind ook verwacht wanneer jij met kind verhuist.
Andere opties zijn er niet denk ik. Tenzij je ex open staat om met je mee te verhuizen en daar ook een woning te vinden. 
Je kan vervangende toestemming vragen aan de rechter. De kans is nihil dat je die toestemming ook krijgt. Gevolg is wel dat de verstandhouding tussen jou en ex er vast niet beter op wordt wanneer je daarvoor kiest en jullie moeten als ouders samen door. 
Voor jullie kind is het belangrijk dat beide ouders dichtbij zijn en bij voorkeur nog goed met elkaar kunnen communiceren. Probeer dat voor ogen te houden. Het zal voor kind al heel erg wennen zijn dat pappa en mamma niet meer bij elkaar zijn en op die leeftijd ook nog niet uit te leggen. 
Dat je nooit meer wegkomt uit je huidige woonplaats is natuurlijk niet zo. Als kind 18 is ben je vrij om te gaan staan waar je wilt met of zonder kind. Verder wordt kind ook gewoon ouder en kan er nog van alles gebeuren 

Elpisto schreef op 23-01-2025 om 14:09:

[..]

Oh, dat vind ik wel heel erg makkelijk eerlijk gezegd. Dan doe je maar wat beter je best. Je hebt een bepaalde verplichting op het moment dat je kinderen krijgt. Die hebben er niet om gevraagd om de wereld opgeschopt te worden, met een vader die het allemaal toch wel wat lastig vindt. Prima dat je het lastig vindt, maar dat is nou eenmaal keuzes-consequente.

Ik vind echt dat iedereen lekker moet doen wat die zelf wil, maar dit soort ondoordachte keuzes maken m.b.t. kinderen vind ik altijd wel een dingetje hoor.

Echt he en dat 2 kinderen aandoen, niet na de 1ste toen het tegenviel stoppen en je beperkte energie daarin stoppen maar gewoon 2 kinderen dit gunnen .. onbegrijpelijk..

Wenda schreef op 23-01-2025 om 14:57:

[...]

Dat je nooit meer wegkomt uit je huidige woonplaats is natuurlijk niet zo. Als kind 18 is ben je vrij om te gaan staan waar je wilt met of zonder kind. Verder wordt kind ook gewoon ouder en kan er nog van alles gebeuren

Een aanvulling: als je kind ouder wordt en je doet er wat moeite voor, dan leer je makkelijk nieuwe mensen kennen via school. Ouders met wie het klikt als de kinderen samen willen spelen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.