Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Eindexamens 2025

De eindexamens staan voor de deur. Mijn oudste doet eindexamen Havo. Ze staat overal net aan voldoende voor en is hard aan het leren. Wie vindt het leuk om mee te praten?

Alles gaat goed! Maar het is níet leuk als je op je werk tijdens het eerste examen gemiste oproepen vindt van school en vader. Waarna school niks wil zeggen "want het examen is bezig, u moet de vader maar bellen".
Blijkt dat de voorleesmodule niet werkt. Dus kind mag het examen lezend maken en daarna kiezen of ze hem in periode 2 over doet, of dat ze deze poging laat staan 
Vader is nu onderweg naar school om mee te beslissen.
Wat een gedoe. Gaat nergens over maar hart in m'n keel, pfff. Ik was niet zenuwachtig maar nu kan het me niet snel genoeg voorbij zijn!

Femke09 schreef op 09-05-2025 om 15:24:

Alles gaat goed! Maar het is níet leuk als je op je werk tijdens het eerste examen gemiste oproepen vindt van school en vader. Waarna school niks wil zeggen "want het examen is bezig, u moet de vader maar bellen".
Blijkt dat de voorleesmodule niet werkt. Dus kind mag het examen lezend maken en daarna kiezen of ze hem in periode 2 over doet, of dat ze deze poging laat staan
Wat een gedoe. Gaat nergens over maar hart in m'n keel, pfff. Ik was niet zenuwachtig maar nu kan het me niet snel genoeg voorbij zijn!

Wat een narigheid zeg.

Oooh dat zou hier ook dikke stress betekenen.

ach jeetje, wat een enorm vervelend begin zeg! Niet leuk!

Hier is de kop eraf. Dochter was half uur voor tijd klaar, merendeel verliet toen ook de gymzaal. Van dr vriendinnen was ze de eerste. Ze was moe, maar vond t geloof ik wel te doen. Ze baalt ergens wel dat t nu weer weekend is, ze had een paar dagen examens prima gevonden. Vanavond ff ontspannen en morgen er weer tegenaan 

Hier wat minder enthousiast over het examen Nederlands.  Dochter heeft geloof ik 8 examens geoefend en nog nooit een gedicht gehad.  Ze vond een tekst ook echt moeilijk.  Nou is dochter er wel altijd van overtuigd dat ze het verknalt heeft,  maar ook haar vriendin gaf aan dat ze het pittig vond. Ze had ook alle tijd nodig en haar vrienden ook.  

hier ook niet heel blij over natuurkunde. Waarschijnlijk zitten ze beiden tussen de 5 en de 6 in. Er wordt hard gehoopt op een hoge N-term. De natuurkunde-nerd in de klas vond hem ook pittig.

dochter hier zei inderdaad wel dat bekend was dat er vernieuwingen waren doorgevoerd bij Nederlands. En dat er daardoor relatief weinig oefenmateriaal was. We gaan t zien

anomarie schreef op 09-05-2025 om 18:28:

hier ook niet heel blij over natuurkunde. Waarschijnlijk zitten ze beiden tussen de 5 en de 6 in. Er wordt hard gehoopt op een hoge N-term. De natuurkunde-nerd in de klas vond hem ook pittig.

Balen!

kijken jullie kinderen t na? Dochter niet vooralsnog, had geen zin om de antwoorden over te schrijven en krijgt er stress van

Marit! schreef op 09-05-2025 om 18:47:

dochter hier zei inderdaad wel dat bekend was dat er vernieuwingen waren doorgevoerd bij Nederlands. En dat er daardoor relatief weinig oefenmateriaal was. We gaan t zien

De vernieuwing ging over betrouwbaarheid en aanvaardbaarheid.  Daar was dochter wel op voorbereid. Ze vond daarnaast dat een aantal teksten ook echt anders waren dan de teksten die ze tot nu toe geoefend hadden.  Een gedicht en een hele lastige tekst over narcistische boosheid. Zijn ook al best wel wat klachten bij Laks zag ik. 

Marit! schreef op 09-05-2025 om 18:49:

kijken jullie kinderen t na? Dochter niet vooralsnog, had geen zin om de antwoorden over te schrijven en krijgt er stress van

Dochter kijkt niks na.  Krijgt ze alleen maar stress van.

hier hebben ze wel nagekeken en uiteindelijk hebben ze zich erbij neergelegd dat het waarschijnlijk wel voldoende genoeg zal zijn om te slagen. Op naar de volgende examens.

Wat vervelend!! Hopelijk kan ze wel weer terug in een rustigere modus bij de volgende examens… En voor jou vervelend, telefoontjes op je werk, hartslag omhoog waarschijnlijk 😳

Mijn dochter kijkt het niet na. Levert stress op, ze gaat toch niet alles nog een x opschrijven, en ze mogen kladpapier oid pas meenemen na examentijd, dus als je eerder klaar bent moet je wachten en je kladpapier ophalen als de tijd voorbij is. 

moeten jullie kinderen vandaag ook? Hier is dochter (bijna)klaar mrt tekenen. Ben benieuwd hoe t gegaan is

Terschelling

Terschelling

12-05-2025 om 12:27 Topicstarter

Mijn dochter heeft Duits gehad vanmorgen. Ze vond sommige delen goed te doen en andere erg lastig en had te weinig tijd. Ze had ook geen tijd om haar antwoorden op het kladpapier te schrijven, dus kan ze ook niet nakijken. Straks heeft ze geschiedenis.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.