Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Eindexamens 2025

De eindexamens staan voor de deur. Mijn oudste doet eindexamen Havo. Ze staat overal net aan voldoende voor en is hard aan het leren. Wie vindt het leuk om mee te praten?

IngridT schreef op 15-06-2025 om 11:33:

[..]

Prognose is dat we na tijdvak 2 hooguit de 60 % aantikken

VWO is iets minder dramatisch: 80% geslaagd na tijdvak 1. Maar daar zijn last minute een aantal leerlingen overgeheveld naar een gespreid examen. Dat flatteert.

Nee. Het is niet best

Hebben jullie enig idee hoe dit komt?

Bij mij op school is 84% geslaagd en de prognose is dat we met de herkansingen over de 90% gaan. Het is minder dan de afgelopen jaren, maar we hebben niemand laten doubleren in de vijfde. Dit zie je terug in het slagingspercentage, helaas.

JaneEyre schreef op 15-06-2025 om 11:40:

[..]

Hebben jullie enig idee hoe dit komt?

Bij mij op school is 84% geslaagd en de prognose is dat we met de herkansingen over de 90% gaan. Het is minder dan de afgelopen jaren, maar we hebben niemand laten doubleren in de vijfde. Dit zie je terug in het slagingspercentage, helaas.

Ja. Ik had net een heel verhaal getypt, en toen crashte de site.
Korte versie: vanaf as oktober hebben we rector nr 8 in 10 jaar tijd.  Verwaarloosde organisatie. Hele foute bestuurder die eea jaren heeft getolereerd ( en zelfs verergerd). Bestuurder is vorig jaar gewipt. Inspectie zit ( terecht) op onze nek. Vorige interim-rector  is er vorige maand net op tijd tussenuitgeknepen. Huidige( die maar paar maanden blijft )  doet samen met inmiddels volstrekt lamgeslagen schoolleiding helaas nog steeds hun best om de problemen  te verdoezelen ipv door de zure appel heen te bijten en een serieuze reset te organiseren. 

Nou ja. zoiets. 

Oh. De inspectie komt in september checken hoe t gaat.dat is een week of 2 voordat er wederom een nieuwe rector aantreedt. En 2 weken nadat de nieuwe bestuurder is begonnen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.