Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8

Peet52! schreef op 28-04-2025 om 23:44:

Even delen...na 4 jaar na uitkomen Truus en haar man tegengekomen in levende lijve. Pffffffff...toch best wel even een behoorlijke trigger. Ben blijven staan en heb ze aangekeken. Haar man keek naar mij. Vond het vreemd denk dat ik hem zo aankeek. Zij...recht vooruit kijkend en doorpraten alsof er niets aan de hand was. Was dat mijn dochter erbij was anders had ik voor haar gaan staan. En ja..ik weet dat ze niet verantwoordelijk is. Maar heel raar dat het nu gewoon het moment daar is. Echt..ik herkende ze al vanaf de verte. Echt bizar moment na al die jaren

Haar man weet van niets? 

Ik kom truus wekelijks tegen. Ga de confrontatie ook niet uit de weg. En het wordt steeds makkelijker om dat trieste mens te zien. Maar zo'n eerste keer is heel naar. Zij durfde jou niet aan te kijken bedoel je? 

LifeEvent! schreef op 28-04-2025 om 23:51:

[..]

Haar man weet van niets?

Ik kom truus wekelijks tegen. Ga de confrontatie ook niet uit de weg. En het wordt steeds makkelijker om dat trieste mens te zien. Maar zo'n eerste keer is heel naar. Zij durfde jou niet aan te kijken bedoel je?

Haar man weet het ook. Die heeft ervoor gezorgd dat het destijds uitgekomen is. Maar misschien is het ook mijn obsesiviteit geweest dat ik gewoon meteen zie dat zij het zijn.

Eigenlijk is dat natuurlijk geheel mijn eigen interpretatie van de hele situatie. Ja heel erg naar. Maar ja. Was best wel opgefokt erna. Eigenlijk omdat je hele scenario's in je hoofd afspeelt als je Truus in levende lijve ziet maar uiteindelijk het gewoon aan je voorbij gaat. Want ja..wat zou ik gedaan moeten hebben. Vond het al moedig van mezelf dat ik bleef staan en ze indringend aankeek. Ik die altijd zo conflict vermijdend was. 

Peet52! schreef op 29-04-2025 om 00:18:

[..]

Haar man weet het ook. Die heeft ervoor gezorgd dat het destijds uitgekomen is. Maar misschien is het ook mijn obsesiviteit geweest dat ik gewoon meteen zie dat zij het zijn.

Eigenlijk is dat natuurlijk geheel mijn eigen interpretatie van de hele situatie. Ja heel erg naar. Maar ja. Was best wel opgefokt erna. Eigenlijk omdat je hele scenario's in je hoofd afspeelt als je Truus in levende lijve ziet maar uiteindelijk het gewoon aan je voorbij gaat. Want ja..wat zou ik gedaan moeten hebben. Vond het al moedig van mezelf dat ik bleef staan en ze indringend aankeek. Ik die altijd zo conflict vermijdend was.

Door deze trauma's leer je idd kanten van jezelf kennen die je/ik niet had verwacht. Ik ging altijd vol de confrontatie aan. Maar ben juist milder geworden hoor ik. Die scenario's herken ik. Maar zoals nu zie je dat het onverwacht komt. Daarna ga je je reactie daarop analyseren en ook daarvan leer je. 

Doet het gegeven dat truus en haar man nog wel samen zijn iets met je? 

LifeEvent! schreef op 29-04-2025 om 09:07:

[..]

Door deze trauma's leer je idd kanten van jezelf kennen die je/ik niet had verwacht. Ik ging altijd vol de confrontatie aan. Maar ben juist milder geworden hoor ik. Die scenario's herken ik. Maar zoals nu zie je dat het onverwacht komt. Daarna ga je je reactie daarop analyseren en ook daarvan leer je.

Doet het gegeven dat truus en haar man nog wel samen zijn iets met je?

Heel raar is dat. Achteraf even analyseren hoe je ermee omgaat. Maar vind het prima zo. Wel het besef dat ik er al 4 jaar zo mee bezig ben en met haar. Waarom vraag ik me nu oprecht af. Denk idd dat het zo'n trauma geweest is dat ik helemaal boekie zoek was. Merk nu voor mezelf het verschil dat ik rustiger ben in mijn hoofd. Misschien ga ik toch nog voor emdr om het helemaal achter me te laten. Ik wacht even af hoe ik hier mee omga.

Dat ze weer samen zijn ..tja. ben ik niet jaloers op. Ze zijn in deze periode 2 keer verhuisd. 2 keer een huis helemaal verbouwd. 2 keer uit elkaar geweest. Zij is ook niet eerlijk geweest en open naar haar man. Zij had destijds in haar laatste bericht naar mijn ex geschreven dat ze een psycholoog nodig had om mijn ex te vergeten  en wilde ten tijde van de affaire dolgraag bij haar man weg. Dus nee denk dat het er aan de buitenkant prima uitziet. Heel mooi huis etc maar binnenkant. Nou ja als je zo aan het vluchten bent in het herstel proces en zelfs daarin dingen verzwijgt. Zoals mijn ex deed dat het al een jaar eerder was. Nou dan ben ik daar niet jaloers op. Haar man heeft meerder malen contact gezocht met ex omdat hij zoveel vragen had. Nee..weet als geen ander hoe moeilijk het is om je achter te laten en dan was zij nog eens heel erg verliefd op mijn ex

Klinkt bijna hetzelfde als hoe het bij mijn truus en man ging. Behalve dat er 0 contact meer was tussen hen. Alleen via haar man werden er boodschappen over gebracht in het kader van transparantie volgens hen. 
Een verzoek tot gesprek met z'n drieën en later met z'n vieren heeft mijn man steeds geweigerd.
Ook hij bestookte mijn man met detective vragen. Ik heb eigenlijk nooit behoefte gehad om haar vragen te stellen na de eerste kille confrontatie 5 minuten nadat ik het ontdekt had waarin ze met een zucht vroeg of het gesprek ook na haar vakantie kon en later haar zgn spijtbriefje. Ze kreeg een brief terug van mij waar ik weken over gedaan heb zodat ik er alles in kwijt kon. Nooit wat op gehoord. Hoorde later dat haar man de brief ook gelezen had en zich het meest boos had gemaakt dat zij over zijn medische probleem aan mij had verteld. Tsja..... 

Het is zo vreselijk zonde dat jouw man niet zijn volledige verantwoordelijkheid heeft genomen. Er wordt vaak gewaarschuwd dat als de waarheid gefaseerd verteld wordt zoveel meer schadelijk is dan in 1 keer alles op tafel. 

EMDR heeft mij niet veel gebracht. Wel praten praten praten met hem, met vrienden met hulpverleners 

Ik hoop dat je misschien aan podcast wat hebt over herstel (of dat nu samen door is of uit elkaar) maar doorleven van het trauma is zo belangrijk om verder te kunnen.
Sterkte 🙏 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.