Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-12-2021 om 23:19
Je partner is vreemdgegaan? Dan kom je in een rollercoaster terecht. Ongeloof, verdriet, boosheid etc. En als je partner laat weten dat hij jou niet kwijt wil dan volgt vaak de vraag: Should I stay or go? In de praktijk niet altijd even simpel te beslissen.
In dit topic vind je gelijkgestemden van wie de partner ook ontrouw is geweest. Of zelfs meermaals. En waarvan de meesten hier besloten hebben om de relatie een kans te geven. Elk verhaal is uniek. Heb je vragen, zorgen, twijfels, behoefte aan luisterend oor of wil je je emoties kwijt? Dan ben je hier aan het goede adres.
20-01-2025 om 00:29
Izza schreef op 19-01-2025 om 19:48:
[..]
Als eerste heeft dat heel veel tijd nodig. Dus echt jaren. In die periode
- Gaat hij uit zichzelf naar therapie EN heeft daar een actieve inzet (anders is het zinloos)
- past de therapie ook.actief toe na afronding. Een terugval komt heel veel voor. Dat moet iemand (uit zichzelf!) Met jou bespreken.
- partner zet jou en de kinderen als prioriteit op een.
- partner laat weten waar hij is. En bespreekt de plannen (dat is dus geen toestemming vragen! Volwassen mensen nemen zelf beslissingen).
- jullie ondernemen gezamenlijke activiteiten.
- jij werkt ook aan jezelf.
En verder is het een kwestie van loslaten. Niemand heeft garanties. Als jij kiest voor voortzetting van de relatie moet je het ook kunnen loslaten. Niet continu over het verleden of over Truus beginnen. Jij kiest ervoor door te gaan. Dan moet je kunnen vergeven. Kan of wil je dat niet (sommigen hier op het forum blijven jarenlang hangen in het verdriet of wantrouwen) dan moet je stoppen.
Het laatste advies is niet juist. Dat is iets wat je samen af spreekt nl.
Als het truusalarm in mijn hoofd zit bespreken we dat. Hij ziet en voelt het meteen, zelfs 's nachts. Hij checkt vaak hoe ik mij voel. Die ruimte moet er zijn. Hij heeft levenslang en heeft het er voor over , net als ik dat heb. Ik merk doordat ik erover praat met hem en we er samen om kunnen huilen, hij keer op keer antwoord geeft dat er steeds meer heelt.
Maar misschien werkt voor anderen het er niet meer over te hebben. Voor mij iig niet.. Ik ben sowieso een prater en ga vaak heel diep. Dat wist en weet hij.
Als de liefde blijft winnen dan komt het goed 🙏
20-01-2025 om 07:31
LifeEvent! schreef op 20-01-2025 om 00:29:
[..]
Het laatste advies is niet juist. Dat is iets wat je samen af spreekt nl.
Als de liefde blijft winnen dan komt het goed 🙏
Je kan een relatie ook kapot praten. Op een gegeven moment moet je ook verder en het verleden laten rusten. Ben het met Izza eens. Als je er voor gaat laat het verleden met rust. Het is geweest.