Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8

Elpisto schreef op 19-05-2025 om 08:52:

[..]

Ik had het voor de kinderen wel liever anders gezien eerlijk gezegd. Er is weinig over van de lieve zachtaardige moeder die ze eens hadden. Maar goed. Dat zal hopelijk naar verloop van tijd wel wat settelen. Dat ze weer meer haarzelf wordt.

Voor mezelf is het allemaal wel afgesloten. Ik heb intern weinig verdriet meer er over en merk ook echt dat de neiging om haar dingen te vertellen helemaal foetsie is. Het is echt alsof ik met een vreemde samen woon nog. Jammer dat dit er voor nodig was, maar goed. Het is wat het is.

Iemand die vervreemdt van zichzelf zal dat ook van anderen zijn. Vervolgens is ze met een vreemde meegegaan en de ellende voor haarzelf en haar dierbaren is compleet. Ze zit vast! 

LifeEvent! schreef op 19-05-2025 om 10:23:

[..]

Iemand die vervreemdt van zichzelf zal dat ook van anderen zijn. Vervolgens is ze met een vreemde meegegaan en de ellende voor haarzelf en haar dierbaren is compleet. Ze zit vast!

Dat is slechts onze kijk op het verhaal. Haar beleving kan heel anders zijn. En het maakt ook weinig meer uit. To heeft straks een eigen leven. Wat zij wel of niet doet is aan haar. Zou ik geen energie in steken. 

Izza schreef op 19-05-2025 om 11:30:

[..]

Dat is slechts onze kijk op het verhaal. Haar beleving kan heel anders zijn. En het maakt ook weinig meer uit. To heeft straks een eigen leven. Wat zij wel of niet doet is aan haar. Zou ik geen energie in steken.

Het maakt inderdaad helemaal niks uit verder en ik steek er verder ook geen energie meer in. Enkel nog in dingen die ik belangrijk vind. En hoezeer ik het ook anders had willen zien, daar behoort zij helaas niet meer bij. 

Elpisto schreef op 19-05-2025 om 12:42:

[..]

Het maakt inderdaad helemaal niks uit verder en ik steek er verder ook geen energie meer in. Enkel nog in dingen die ik belangrijk vind. En hoezeer ik het ook anders had willen zien, daar behoort zij helaas niet meer bij.

Dat begrijp ik dat ze voor jou geen toegevoegde waarde meer heeft.

Voor je kinderen is en blijft zij de moeder. Ik zou het jullie gunnen het huwelijk goed af te kunnen sluiten. Dat kan bv ook bij een therapeut met SCHIP aanpak. Is de scheiding helemaal rond? 

Anders zou voor dat laatste stukje dat nog een optie kunnen zijn? 

Izza schreef op 19-05-2025 om 11:30:

[..]

Ik denk dat idd haar beleving heel anders zal zijn. Dat ze geen verantwoordelijkheid neemt is duidelijk helaas.

En ik weet inmiddels dat jij van de "geen energie meer insteken en" hup door" bent". 

Maar er bestaan meer opties 

LifeEvent! schreef op 19-05-2025 om 13:14:

[..]

Dat begrijp ik dat ze voor jou geen toegevoegde waarde meer heeft.

Voor je kinderen is en blijft zij de moeder. Ik zou het jullie gunnen het huwelijk goed af te kunnen sluiten. Dat kan bv ook bij een therapeut met SCHIP aanpak. Is de scheiding helemaal rond?

Anders zou voor dat laatste stukje dat nog een optie kunnen zijn?

Tried that, didnt work. Scheiding zelf is rond, enkel de woning nog niet. Iets afsluiten met iemand die wat narcistische trekken heeft, kun je rustig vergeten hoor. Die hoop heb ik wel opgegeven. 

Elpisto schreef op 19-05-2025 om 13:28:

[..]

Tried that, didnt work. Scheiding zelf is rond, enkel de woning nog niet. Iets afsluiten met iemand die wat narcistische trekken heeft, kun je rustig vergeten hoor. Die hoop heb ik wel opgegeven.

Hoe vindt ze dat? Neem aan dat je haar verteld hebt dat ze narcismetrekken vertoont? 

Mijn man schrok zich rot toen ik dat zei. Hij heeft aan zijn psycholoog gevraagd of zij een onderzoek wilde doen. Van narcisme genezen kan nl niet. Maar wel ermee omgaan. Het bleek dat er zeker narcisme dynamiek is geweest inclusief gaslighten. Van dat laatste had ik hem al tijdens de affaire beschuldigd. Hij ging toen vol de aanval in afgewisseld met slachtoffergedrag, ook bij de relatietherapie die we 1,5 jaar gevolgd hadden (ook tijdens de affaire) . Die vond daar idd wat van en toen wilde hij met de therapie kappen, is vervolgens ook 2 x niet meegeweest. Maar omdat zich dat allemaal tijdens de affaire zich afspeelde en daarvoor er geen tekenen waren was dat geen reden om een kostbaar tijdrovend onderzoek te starten. Bovendien pleit het tegen narcisme als iemand daar onderzoek naar wilt. Ik las dat jij in de jaren van jullie relatie haar, achteraf, opmerkelijk gedrag vond vertonen. Als ik dat zo lees een pagina terug lijkt er ook wel borderline aanwezig.. Maar ik ben geen therapeut. 

Heb je dat wel eens benoemd? Benieuwd hoe jouw ex vrouw dan daarop reageert.

Hoe kan de scheiding rond zijn als het financiële plaatje niet compleet is? (uit  interesse) kan het dan toch bij de rechtbank bekrachtigd zijn? 

LifeEvent! schreef op 19-05-2025 om 14:28:

[..]

Hoe vindt ze dat? Neem aan dat je haar verteld hebt dat ze narcismetrekken vertoont?

Mijn man schrok zich rot toen ik dat zei. Hij heeft aan zijn psycholoog gevraagd of zij een onderzoek wilde doen. Van narcisme genezen kan nl niet. Maar wel ermee omgaan. Het bleek dat er zeker narcisme dynamiek is geweest inclusief gaslighten. Van dat laatste had ik hem tijdens de affaire beschuldigd. Hij ging toen vol de aanval in afgewisseld met slachtoffergedrag, ook bij de psycholoog. Die vond daar idd wat van en toen wilde hij met de therapie kappen, is toen ook 2 x niet meegeweest. Maar omdat dat allemaal tijdens de affaire zich afspeelde was dat geen reden om een kostbaar tijdrovend onderzoek te starten. Bovendien pleit het tegen narcisme als iemand daar onderzoek naar wilt.

Benieuwd hoe jouw ex vrouw daarop reageert.

Hoe kan de scheiding rond zijn als het financiële plaatje niet compleet is? (uit interesse) kan het dan toch bij de rechtbank bekrachtigd zijn?

Haar op/af vriendje van de afgelopen maanden heeft haar het wel naar de voeten gegooid. Nu is dat wel een beetje een goede grap, want als er 1 iemand voldoet aan de signalen is hij het.

Maar geloof mij: Mijn ex-vrouw is blind voor alles wat ook maar een seconde in haar richting wijst. Die ziet echt totaal niks verkeerds in wat dan ook. Dus ik zie de toegevoegde waarde er namelijk niet zo van in eerlijk gezegd. Het levert alleen maar weer een hoop gedoe op. 

Wat zou ik daar nog mee winnen? Imo niet veel meer.

Inzake dat laatste: nou, best simpel: Je maakt afspraken en dan wordt de scheiding uitgesproken. In het convenant worden de afspraken opgenomen, dus ook de waarde en de prijs van de woning op dat moment. Dan kan de scheiding prima uitgesproken worden, zonder dat de woning al rond is. 

Anna Cara

Anna Cara

19-05-2025 om 16:28 Topicstarter

life event, je hebt het drama verhaal van elpisto duidelijk niet helder? Heeft lange tijd gespeeld. 

Ik zou ook nul energie meer in deze vrouw stoppen. Misschien als ze ooit weer terug op aarde is gekomen oid.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.