Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8

Anna Cara

Anna Cara

04-07-2025 om 09:57 Topicstarter

Ach Eva, wat bizar en onbegrijpelijk nietwaar. Mijn man en Truus hadden lang moeite om elkaar echt niet meer op te zoeken. Er zit echt een verslavingsdynamiek in. Man zocht de bubbel. Zij wilde zich gewild voelen. Hoopte. Mijn man zei keer dat ze beiden zelfde hadden gedaan en er geen oordeel was in hun gesprekken. Dat vond hij fijn. Maar na contact weer schuldgevoel naar mij. 

Jouw man kiest niet echt. Hij doet de deur niet dicht. Naar jou niet. Naar haar blijkbaar ook niet anders komen er geen ongepaste appjes (mijne ging wel door overigens). Blokkeren van haar is ook een keuze die hij kan maken. Helaas doet jouw man ... niets. Buiten zichzelf en jou vertellen dat hij het moeilijk heeft. 

Hij wil eigenlijk niemand pijn doen door echt afstand te nemen. Is dat het? Beide vrouwen niet willen teleurstellen?
Heb je een deadline gesteld aan je man? 

Xxx

@eva 
Als je man het zo moeilijk vindt is dit misschien iets voor hem om naar te luisteren? 

https://open.spotify.com/episode/0SMhvZcOJNU1nyZwgZOwQN?si=Sik8YImPTKOe89sChYrO5Q

En Uit respect naar jou mag hij zijn "zichzelf zielig vinden gevoel" lekker bij iemand anders droppen. 

Mijn man schreef ook een keer "niet alleen jij bent kapot, ook al is het mijn eigen schuld maar mij kopje onder in het moeras duwen lost niets op". Ik dacht dat ik niet goed werd 😱
Ik kreeg nog een trap na zo voelde het.
Hij is door vrienden gesommeerd dat gevoel niet meer aan mij te adresseren als hij wilde dat het goed kwam.

Is je man open naar vrienden? 
Heeft hij alleen therapie? 

Weet man van truus het? 
Als dat niet zo is, is voor haar de bubbel nog niet gebarsten.

Eva, zolang jouw man nog in contact met haar staat kiest hij niet voor jou. Feitelijk gaat de affaire gewoon door en zit jij ongewild in een open relatie. Misschien is het beter een tijd los van elkaar te gaan wonen. Dan kan hij daar gaan nadenken wie hij wil kiezen. En kan jij wennen aan een leven alleen als zelfstandige alleenstaande vrouw. Ipv gaan zitten afwachten of zo'n zielepiet jou kiest. 

Hoi Eva, je kunt een deadline stellen aan je man, maar je kunt ook een deadline voor jezelf maken in gedachten. Ik herken zoveel van wat je schrijft, ook over dat hij het zichzelf niet kan vergeven etc. Zijn daden laten niet zien dat hij voor jou kiest, en voor deze setting hoef jij ook niet te kiezen. 
Ik kreeg zelf meer ruimte om het allemaal beter te beseffen toen we zijn gaan birdnesten. Dat man over de vloer komt voor de kinderen, is voor jou misschien alsnog best pittig als jij daar ook bij bent. Nog los van dat je dan eigenlijk ook geen 'eigen' tijd hebt om je leven weer te vullen met andere zaken. Ik werd erg boos van binnen alleen al door mijn man zijn afwezigheid. Dat is nu wel echt afgenomen nu ik niet zoveel meer met hem van doen heb. Ik heb daadwerkelijk inmiddels ruimte in mijn hoofd voor andere dingen en dat had ik een tot best recent echt niet bedacht. 
Het is echt in jouw belang om jouw eigen grenzen goed te bewaken, al voelt dat soms tegenstrijdig als je naar de optie van herstel wilt kijken. Door de grenzen te stellen en me eraan te houden, ben ik inmiddels zover dat herstel niet eens meer in me opkomt. Voor mij is het nu klaar. 
Het komt goed ook voor jou 🫂 of jullie herstellen of niet.

Eens met buitenspel. Stel een termijn voor jezelf en ga goed nadenken over wie jij bent en wat jouw persoonlijke grenzen zijn. Veel mensen raken zichzelf kwijt in een lange relatie. En gaan ver over hun eigen grenzen heen. Ten koste van zichzelf en hun eigenwaarde. Door elders te gaan wonen geef je een signaal en creëer je ruimte. Vanuit daar kan je kijken wat goed is voor jou. Ipv wachten wat hij wel of niet doet. 

ik type afwezigheid lees ik nu, maar ik bedoelde ik werd boos van zijn aanwezigheid. Als 1 grote trigger steeds. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.