Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

mijk

mijk

26-04-2011 om 15:05

Anders vliegtickets zoeken?

Onze familie in een ver buitenland begint de druk op te voeren. Na 10 jaar willen ze wel eens bezoek van ons (redelijke verwachting), maar vliegen met het hele gezin naar zeer ver buitenland blijkt nogal prijzig. Ik ben dus op zoek naar de goedkoopste tickets en dan interesseert het me niet heel erg vanwaar we vliegen (amsterdam of een of andere duitse vlieghaven) en ook niet zo heel erg wanneer (ik moet waarschijnlijk toch vrij vragen aan de directeur...

Ik zoek dus een site waar ik vliegtickets kan zoeken op de goedkoopste mogelijkheid zonder dat ik al data en plaats moet invullen.. Bestaat dat?

Mijk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Henriette123

Henriette123

26-04-2011 om 15:39

Denk het niet

Ik begrijp het niet helemaal. Je wilt goedkope tickets zoeken, maar zonder dat je invult waar vandaan en waar naar toe? Ik kan mij niet voorstellen dat zoiets bestaat. Hoogstens zou je eens bij goedkope luchtvaartmaatschappijen kunnen kijken of zij iets in jouw richting hebben bijv raynair, easy jet, virgin airlines, maar ook dan zal je toch wat gegevens moeten geven.Er is niet een maatschappij die altijd het goekoopste is.

Yura

Yura

26-04-2011 om 16:04

Uitproberen

Je zult toch moeten uitproberen met verschillende vertrekplaatsen (Amsterdam, Brussel, dusseldorf) en verschillende data op bijv. expedia, cheaptickets, vliegwinkel etc. Bij sommige kun je wel opgeven 3 dagen ervoor of 3 dagen erna, maar gewoon de goedkoopste datum laten kiezen uit een langere periode dat kan volgens mij niet. Het loont echt wel de moeite om even te gaan puzzelen hoor en al die opties in te vullen. Die budgetairlines zoals easyjet, ryanair etc zijn allemaal binnen europa en ik denk dat je daarbuiten moet zijn? Die staan overigens allemaal bij elkaar bij lowcostairlines.nl, maar dat gaat dus uitsluitend over europese bestemmingen.

Vliegwinkel

Bij vliegwinkel.nl kun je wel bij de "uitgebreide zoekopties" dat er ook bij vliegvelden in de buurt (straal van 160 km) gezocht moet worden. Dan moet je nog wel even schuiven met de data.

En dan nog...

soms is het goedkoper om ipv A naar B, 1 of 2 tussenstops te hebben. Dus dat je via verschillende luchthavens vliegt. Dat is wel een enorm uitzoekklusje, maar soms loont het de moeite.

Waar ga je eigenlijk heen en wanneer? Wanneer je dat wat duidelijker maakt krijg je misschien nog meer nuttige tips binnen?

mijk

mijk

26-04-2011 om 20:57

Heb zo 't gevoel

dat ik helemaal mijn nick opgeef als ik de plek noem. maar vooruit ik vind tips wel fijn. Het gaat om Shanghai en het maakt me dus niet uit of ik vlieg vanaf Hamburg Bremen Dusseldorf of Amsterdam. Met overstappen scheelt inderdaad veel geld maar dan wordt het een vlucht van 30 uur en dat vind ik redelijk barbaars voor de kinderen! Alleen vind ik een overstap in moskou dan nog wel grappig..

Mijk

mijk

mijk

26-04-2011 om 21:00

Henriette

is het je nu wat duidelijker? Ik bedoelde dus dat het vertrekvliegveld en de data me minder kan schelen. Ik vroeg me dus af of er een site was of ik kon aangeven dat ik ergens in najaar 2011 vanuit 250km om mij heen naar sjanghai kan vliegen en dat die dan de goedkoopste optie geeft.
Zo van amsterdam 1e week oktober 800 euro Hamburg tweede week november 900 euro.

Mijk

Henriette123

Henriette123

26-04-2011 om 22:06

Mijk

Ja nu begrijp ik je. Helaas kan ik je niet helpen. Wij blijven binnen Europa, of zoeken vluchten van en naar Curacao, en dan heb je weinig keus.

Dohop

http://www.dohop.com/travel-guide/airlines/

Ik heb het al een jaar niet meer gebruikt dus ik weet niet of het nog alle features heeft. Ik kon altijd op de kaart de stad aangeven en dan zien vanaf welke steden daarop gevlogen wordt.. en als een land meerdere luchthavens heeft, kijk je zo verder. Daarnaast kon je dan op een ander scherm je keuzes invullen en zien, per stad, per airline wanneer het het goedkoopst vliegen is.

Lastig uit te leggen.. maar speel er even mee.
Er zijn meer van dit soort services maar deze wist ik.

mar

mar

27-04-2011 om 10:51

Proberen

Wij hebben voor onze vakantie dit jaar naar de VS op verschillende sites gezocht, oa expedia, cheaptickets, vliegwinkel, orbiz (of zoiets) etc. Ook bij de diverse specifieke luchtvaartmaatschappijen hebben we gekeken, soms zijn die weer goedkoper dan bv een cheaptickets. Er kan zelfs verschil zijn tussen expedia.nl en expedia.com.

wij hadden wel min of meer data vaststaan (vertrek ergens in juni, terug ergens in juli). Je hebt al snel door wat dure dagen zijn en welke routes per definitie afvallen door overstappen/lange wachttijden.

Op papier maakte ik aantekeningen wat interessant was en wat niet en later gingen we de zoekacties verfijnen. Data moet je wel altijd min of meer specificeren, maar soms kun je een wat bredere range aangeven.
Qua vertrekplaats is het bij ons altijd geweest dat je het opnieuw moest invoeren. Wij hebben gekozen voor Schiphol, omdat het én medisch gezien een probleem was om een dag kwijt te zijn om naar Duitsland/België te reizen én je bij een vroege vlucht toch de kosten van een overnachting hebt. Financieel gezien kwamen de prijzen dan praktisch gelijk uit.

Het is een rotwerk om alles uit te zoeken, maar het kan je veel geld schelen. Voor een eerste indicatie kun je gewoon wat data intikken en eens kijken wat er uit komt qua prijzen. O ja, vaak is het ook nog hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper.

ol3

ol3

27-04-2011 om 21:07

Reisburo?

waarom ga je niet langs een reisburo?
die hebben toch weer een ander systeem

Maria

Maria

27-04-2011 om 22:58

Finnair

Finnair
bijv. vertrek 7 juni, terug 16 juni,totaal 586,66 euros.
Gewoon via Google " goedkoop vliegen naar Shangai" en dan eea gaan invullen. Succes

Maria

Maria

27-04-2011 om 23:03

World ticket centre

WTC geeft 548euros met Aeroflot maar rept niet over Finnair

Veel googelen

Scheelt kapitalen.

Ik ben wel blij met e-bookers, die geven van 7 vertrek- en 7 retourdata de prijzen (dus 49 opties), verder goede ervaringen met expedia en tix.nl.

Belangrijk is vooral dat je wijd zoekt.
Ik vlieg volgende week via Geneve vanaf ZO-Azie, omdat ik dan voor de prijs van een standaard economyticket naar Amsterdam BC kan vliegen.

Zoek dus op de volgende plaatsen (goed vanuit Nederland te bereiken met trein of stuntvlieger):
Londen, Parijs, Frankfurt, Dusseldorf, Brussel, Milaan, Rome, Berlijn

Als ik naar China moest dan wist ik het wel: met de trein, overstappen in Moskou, halverwege Siberië rechtsaf! Maar vliegen is waarschijnlijk goedkoper.

Kijk vooral ook bij China Airlines en Cathay Pacific, die hebben soms leuke aanbiedingen (kun je ook nog langs in Hong KOng Disney).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.