Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Barcelona tips (vooral hotel of appartement)

We hebben besloten; we gaan volgende week lekker een weekje met z'n 2-en op stap. Lang geaarzeld, vooral ivm de kosten. Belastingmeevaller gehad dus we gaan 't doen, onze huwelijksverjaardag vieren in die prachtige stad!

Nou ben ik er vorig jaar ook al geweest, samen met oudste dochter, dus niet geheel onbekend.
Had gehoopt lastminute nog wel wat met korting te kunnen 'scoren' maar dat valt eigenlijk wel tegen.
Wat we zoeken qua hotel of appartement;
- 3 of 4 sterren qua comfort,
- WiFi (contact thuisfront),
- goede bedden (niet te hard!),
- ramen die open kunnen en/of airco,
- liefst een dakterras oid zodat je na een lange dag nog even buiten kunt relaxen,
- goed schoon, geen oude meuk
- ontbijt hoeft niet inclusief, kunnen we ook elders eten
- en vooral; liefst op loopafstand van Plaza Catelunya en de Rambla

Qua appartement vind ik fijn dat we dan evtl ook 's avonds kunnen koken; ik heb wat fysieke beperkingen en ben na een dag lopen wel echt bekaf. Dan nog wachten tot de restaurants (laat!) open gaan doe ik liever niet, dus zelf iets kunnen koken vind ik wel een pre.

Ben al 2 dagen druk aan het zoeken op booking.com en tripadvisor.com maar kom er niet helemaal uit. Ofwel het ligt niet in de wijk die we willen, ofwel het is te duur (we hebben budget van 100-150 euro per nacht), ofwel het krijgt erg slechte kritieken over oa de herrie en gehorigheid. Ben erg slechte slaper, dus dat is voor ons ook belangrijk.

Vraag me af of er, los van de grotere hotels bij booking.com etc ook kleinere hotels (of B& zijn die jullie kennen, en voldoen aan bovenstaande criteria?

Ik ben benieuwd! Heeft wel enige haast want we willen komende week weg...

Tips qua vliegen zijn ook welkom; KLM is peperduur met ruim 660 euro voor 2 personen. Transavia lijkt me (vanaf Amsterdam) tot nu toe de beste, al zijn de tijden weer niet gunstig.

Kortom; dacht dat ik nu we eindelijk besloten hebben 'even' kon boeken maar dat valt nog best tegen. En erg druk op 't werk zeker als ik er volgende week niet ben dus ook niet heel veel tijd om te zoeken...
Het OOL legioen dus maar eens om raad vragen

Mare

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Piew

Een week voor vertrek nog even snel een vlucht boeken! Dan betaal je de hoofdprijs. Idem met een hotel. Je kunt beter proberen iets te regen met een reisorganisatie.

Ik zou zeggen toch booking.com oid. of kijk hier eens.

http://www.agoda.nl/pages/agoda/default/DestinationSearchResult.aspx

Hier misschien?

http://www.waytostay.com/ Ik heb deze website eens van Ouders Online gehaald ( van Reina ?)

Roosje Katoen

Roosje Katoen

01-05-2012 om 19:29

Hier

www.barcelonetasuites.com

Superleuke moderne appartementen in Barceloneta, dus bij het strand. Ongeveer 10 minuten lopen naar de zuidkant van de Rambla (dus de andere kant dan Placa Catalunya). Maar wel in de leukste wijk van Barcelona! En met heel veel eettentjes die de hele avond open zijn

angel3

angel3

01-05-2012 om 21:14

Net terug

Wij boekten via rent4days.com. Iets meer buiten centrum is wel goedkoper. Wij zaten bij plaza espanya. Onze ervaring is dat je overal zo bent. Je zit vaak best in de buurt van metro en vanaf metro zit je overal snel. Anyway wij hebben ook paar dagen vantevoren geboekt. Dus kan wel. Wij vlogen met transavia maar vanaf eindhoven. Betere vluchttijden. Ideaal parkeren daar ook. Het hangt erg van de vliegdagen af wat de prijs is. Heen op woe en terug op ma is goedkoper dan terug op zo. Etc.
Veel plezier !

angel3

angel3

01-05-2012 om 21:21

Vlucht

Oh ha Mare Hihi. Zie nu pas dat jij de vraag stelt. (weet je nog portugese tegels enzo .
Anyway heb ff gekeken vanaf eindhoven kan je voor 110 pp vliegen. Goed te doen ...

http://www.transavia.com/hv/main/nav/processflightqry

Succes !

Meike

Meike

01-05-2012 om 21:53

Hier!

Onlangs ook geboekt: via www.wimdu.com (appartementje) en vliegticket via klm stedentrips (google op klm en citytrips). Vanaf 99 euro, en dan ook echt waar (soms iets meer, maar er komt niets mee bij).

Succes!
Ik ga binnenkort ook naar Barcelona. Nog must-sees voor de stad, tips restaurantje, leuke dingen met pubers?

Graag!
M.

Mare

Mare

02-05-2012 om 17:40 Topicstarter

Super!

Dat was nou precies waar ik op hoopte!
Ik heb jullie sites momenteel allemaal tegelijk openstaan en ben druk aan het bekijken en vergelijken. Prijzen zijn idd wel pittiger naarmate je dichter bij het centrum komt, maar daar willen we toch wel echt zitten. Liefst loop ik zo vanuit mijn hotel in 5 of 10 minuutjes de Rambla op, of de Placa Catalunya, dat zou ideaal zijn!

Beetje leuke buurt, met restaurantjes enzo, wel veilig, en met metro-stations vlakbij. In 't verleden wat bekkenproblemen gehad dus ik kan niet al te lang achter elkaar lopen. Paar uur gaat wel, maar dan moet ik weer even bijkomen om na een uurtje of 2 weer met frisse moed verder te gaan. Daarom willen we als uitvalsbasis centraal zitten.
Vorige keer zat ik in Ayre Rossellon; echt superhotel. Geweldige lastminute deal, want zie nu dat íe wel heel erg duur is. Die ligging was ook top, om de hoek bij de Sagrada, met geweldig dakterras om na een dag lekker even bij te komen.
Voorkeur voor een appartement is omdat we dan zelf een simpel ontbijtje kunnen doen (ik eet nooit zo veel 's morgens maar wil wel een kopje thee met iets en lang niet alle hotelkamers hebben koffie/theezetmogelijkheden), en als ik brak ben na een lange dag we niet nog tot 8 uur hoeven te wachten om weer uit eten te gaan maar desnoods zelf even iets maken. Vind Casp apartementen wel erg fraai, maar ook prijzig.. (bijna 200 euro/nacht).

Wel meteen even een tip voor Meike; vorige keer gedaan en nu ook alweer geboekt; de fietstocht met Orange Monkey Tours!! Echt geweldig. Je kunt uit allerlei tours kiezen (met tapas, Schaduw van de wind, flamenco etc.) maar wij hadden de gewone tour. Dochter en ik waren de enigen dus we hadden enorm aardige gids Rik voor onszelf. Hij heeft ons veel van de barrio's doorgeloodst, en had overal verhalen en anecdotes bij. Je ziet enorm veel van Barcelona in heel korte tijd, en kunt zo bepalen waar je de dagen erna nog naar terug wilt. Heel, heel warm aanbevolen!

Verder wil ik (weer) naar Park Guell, heb ik inmiddels ook het boek Kathedraal van de Zee gelezen dus die wil ik zien, gaan we naar (en als de rijen niet te lang zijn ook in) de Sagrada. Ik wil zeker een middagje winkelen op de Rambla, manlief gaat dan wat anders doen. Tripje naar 't strand, een of meerdere ritjes met de hop-on-hop-off bus (iig uitstappen bij Camp Nou voor man), enfin; meer dan genoeg te doen!

De geadverteerde 99 euro is helaas niet echt waar; iig niet op de dagen dat wij willen vliegen... Ben de tip van angel3 aan 't overwegen om idd gewoon naar Eindhoven te rijden. Prijzen zijn beter en vluchttijden ook! Weet alleen niet hoe parkeren daar is en wat 't kost.

Als ik iets heb geboekt laat ik 't zeker weten, erg bedankt alvast voor 't meedenken!

Mare

Mare

02-05-2012 om 17:42 Topicstarter

Angel3 (beetje ot)

Haha, jazeker weet ik dat nog! Druk heen-en-weer gemaild destijds over die tegels en allerlei andere zaken mbt het betrekken van een nieuwbouwhuis. Bevalt 't nog steeds goed daar?

Dank voor je Eindhoven tip; dat scheelt behoorlijk en vooral; de vluchttijden zijn veel gunstiger. We wonen wel pal bij Amsterdam dus Schiphol is wel aantrekkelijk maar ach, in de tijd dat we met de bus gaan (anders staat onze auto daar al die tijd duur geparkeerd) zijn we misschien ook wel in Eindhoven
Wat kost het parkeren daar, weet je dat?

groetjes!
Mare

angel3

angel3

02-05-2012 om 18:52

Parkeren

Haihai wij zijn echt net maandag trug gekomen dus weet nog wat t kost zon beetje. P 5 is goedkoopst maar nog steeds heel dichtbij en 5 minuten lopen naar de terminal. Wij stonden er van woensdag tm maandag en dat kostte 45 euro. Wij wonen ook vlakbij adam maar de vluchttijden en parkeergemak gaven wel de doorslag. Op schiphol heb je de tijd ook nodig met inchecken maar bij eindhoven ben je zo klaar. Twee uur vantevoren hoeft dan ook echt niet.
Succes met kiezen.
Nog n geweldige hotel tip banys oriental. Vlakbij ramblas in leuk deel ! Ps Ja ons huis bevalt goed! Tegels in de hal ook. Ben wel blij dat ik ze alleen daar heb. Vind ze best kwetsbaar .

Terpi

Terpi

03-05-2012 om 08:06

Parkeren

Als je goedkoop en makkelijk wil parkeren bij vliegveld Eindhoven raad ik je dit aan: http://vakantie.marktplaats.nl/vakantie-aanbiedingen-en-last-minute/444054821-goedkoop-parkeren-vliegveld-eindhoven-airport.html
Heb ik vorig jaar gedaan toen we 10 dagen op vakantie gingen en het was super. Goed geregeld, voor de deur afgezet en de auto stond op een veilig plekje ipv op zo'n groot terrein.

Mare

Mare

06-05-2012 om 21:22 Topicstarter

... en 't is geworden...

De koffers staan gepakt (nou ja, vliegtuigkoffertjes maar toch), morgenochtend vertrekken we maar ik wilde op de valreep nog even melden wat het nou uiteindelijk is geworden .

't Was uiteindelijk nog wel spannend; ik heb vanmiddag pas het hotel geboekt! Had eerst apartement van Eric Vokel geboekt (BCN), maar vond dat uiteindelijk toch een tikje te ver uit de route. Het lijkt op de kaart niet zo veel maar een kwartiertje lopen naar de metro is toch best veel, zeker als je dat een paar keer per dag doet. Apartementen dichter 't centrum in werden veel duurder (en kleiner). Uiteindelijk toch op 'n hotel uitgekomen dat ik vanaf 't begin al erg leuk vond; Hotel Villa Emilia. http://www.hotelvillaemilia.com/
Leuk, niet al te groot hotel vlak bij metro (maar ook prima centrum te belopen), geweldige recensies, heerlijk rooftop zwembad met ligbedden (ook fijn na een hele dag rondsjouwen), enfin, voelt helemaal ok. En omdat we zo laat boekten kregen we nog een aardige extra korting ook.

Qua vlucht de tip van angel3 opgevolgd; we vliegen vanaf Eindhoven. Wel anderhalf uur rijden, maar de vluchttijden waren zo veel gunstiger (en prijs ook), dat 't toch de moeite waard was. Qua parkeren hebben we niet gereserveerd (dank voor de tip Terpi), maar gaan we er van uit dat we op P4 of P5 wel plek vinden, en dat was net zo duur (scheelde 1 euro geloof ik).

We hebben ook de fietstocht met Orange Monkey Tours al weer geboekt, voor dinsdag. Superleuk. Daarnaast dus met de hoponhopoff bus (iig uitstappen bij CampNou voor manlief), veel Gaudi (ben mozaiekliefhebster en geef ook workshops), iig ook naar 't strand en Barceloneta.. ach zo veel te doen daar, de dagen zullen omvliegen!
Dank voor alle tips, ik heb ze opgeslagen voor een volgende keer!

Mare

angel3

angel3

07-05-2012 om 21:25

Veel plezier

oe als je dit leest ben je alweer terug
Na ja hoop dat het leuk was!

Klinkt echt te gek!

geniet ervan!

Mare

Mare

13-05-2012 om 22:29 Topicstarter

't was ge-wel-dig!

Fantastische tijd gehad, wat is het toch een ongelofelijk leuke stad! Al dat zoeken naar het 'perfecte' hotel heeft zijn vruchten afgeworpen: Hotel Villa Emilia was super in 1 woord. Locatie was top, tussen Place Espagna en Placa Catalunya in, beide prima te belopen. Rustige straat, 1 blok van metro Rocafort (voor de kenners). Superschoon, uitstekende kamer (dubbel glas, dus geen last van verkeer), geweldig dakterras met loungebanken en palmen. Maar vooral; wat een geweldig personeel! Geen moeite te veel, tot alles bereid. Voorbeeld: 1e avond gingen we om 10 uur nog naar het dakterras. Kwam de ober ons uit zichzelf 2 fleece-dekentjes brengen, en wat lantaarns voor de sfeer. Echt super, we hebben ons daar echt verwend gevoeld.

En verder. Zucht. Barcelona. Ahh.... ik ging echt met pijn in 't hart weg. Wat een heerlijke ronddwaalstad met om iedere hoek wel weer een mooi pleintje, of oude kerk, of een leuk terrasje. Enige lullige was dat ik tijdens een fietstocht met gids nogal stom viel. Deed wel pijn maar ach, toch doorgefietst (3 uur tocht door het oude Barcelona, Gotic, Borro, Barceloneta en strand). En daarna nog naar Park Guell. 's Avonds deed het wel erg pijn dus naar 't ziekenhuis. Daar 3 uur gezeten, foto's en nog meer foto's. Blijkt dat ik radiuskop van spaakbeen (arm) gebroken heb. Dus liep de rest vd tijd met zo'n sling die ik 4 weken om moet houden. Heel lastig, maar heeft de pret verder niet gedrukt hoor.

Groet!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.