Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

07-03-2011 om 11:31

Ben weer terug! new york

Mijn draadje staat al in het archief, maar ik wil iedereen bedanken die tips heeft gegeven voor New York! Het was waanzinnig, veel gezien en veel gelopen, veel gedaan en eigenlijk nog niet klaar.
Bij aankomst bleek onze in Nederland aangeschafte metrokaart door een prijsstijging niet meer geldig. Via het apparaat moesten we een nieuwe aanschaffen. Man pakt zijn creditcard, ik verbleek en zeg: 'Waar is je andere kaart, deze is niet meer geldig.'
'Jawel hoor', zegt hij. Zijn kaart was al ruim 5 maanden verlopen en de nieuwe lag thuis nog vrolijk in de kast.... Met die oude kaart ging het natuurlijk niet. Gelukkig hadden we iets cash bij ons zodat we bij het hotel konden komen. Ook daar werd naar de creditkaart gevraagd en omdat ik de vervaldatum van de nieuwe wist is het gelukt. De volgende ochtend contact met de bank gehad. Voor veel geld konden ze een speciale kaart opsturen die alleen geldig was in restaurants en die zou dan donderdag aankomen. Geen optie, vrijdag gingen we weg. Met de 'gewone' pinpas konden we wel geld pinnen. Beetje jammer alleen dat ik net bijna al het geld naar de rekening van de creditcard had overgemaakt.
Beetje gek begin, maar gelukkig is het in orde gekomen. Ik denk dat dit hem nooit meer gebeurd .
We zijn in diverse musea geweest, hebben veel lopend gedaan, diverse winkels gezien en ook een paar keer een film gepakt. Ik vind het jammer dat je bijna alle merken overal kunt krijgen, echt heel bijzondere dingen hebben we niet gekocht. Ik heb nog wel naar de schoenen van Cole Haan gekeken, maar die waren helaas niet in de uitverkoop.
Ik vond het bijzonder dat de mensen zo ontzettend slank zijn, dat ze allemaal aan hun smartphone vergroeid zijn, dat het zo rustig is (geen geschreeuw of muziek op straat, winkel of metro), dat overal eettentjes met grote porties zijn, dat de mensen zo beleefd zijn en dat er zo ontzettend veel personeel is. Ook opvallend vond ik de overdaad aan schermen: overal om je heen bewegende advertenties, televisieschermen bij de ingang van de metro, in de lift en noem maar op.
In MoMa een prachtig schilderij van Rothko gezien, poster niet gekocht want was niet zo indrukwekkend als het origineel. Nu heb ik spijt, er is wel een museumwebwinkel maar die verstuurt geen posters buiten de USA. Mijn dochter heeft al aangeboden om het zelf te schilderen .
Een geweldige week kortom!

Rosa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Babet

Babet

08-03-2011 om 06:46

Leuk!

Wat een leuke ervaring! al is dat creditkaart probleem iets minder leuk Wij willen dit jaar ook naar New York en daar kan ik me nu al op verheugen.

Yura

Yura

08-03-2011 om 12:11

Heerlijk

Klinkt heerlijk hoor. Wat een indrukken doe je op he zo in een paar dagen. Inderdaad een verademing al die beleefde mensen en dat je zo goed en geduldig geholpen wordt in winkels, komt ook wel omdat ze allemaal provisie krijgen natuurlijk. Maar wat maakt dat uit, je hebt echt nog het klantiskoninggevoel.

MCS

MCS

08-03-2011 om 20:03

Grappig

Grappig dat jullie iedereen zo beleefd vonden, onder de Amerikanen worden Newyorkers vaak getypeerd als luid en 'rude'. Een beetje zoals wij Nederlanders in het buitenland bekend staan .

Zelf vind ik ook dat men vooral zo open is in Amerika, mensen maken graag een praatje, je voelt je er snel welkom! Uit eten gaan is een verademing, snelle attente bediening, ruime porties en redelijk betaalbaar.

I love NY, maar ja, ik ben dan ook bevooroordeeld als oudbewoner zijnde

Yura

Yura

09-03-2011 om 08:50

Beleefd of niet

Ja ik weet dat New Yorkers slecht bekend staan wat dat betreft. Maar vergeleken bij Nederland is het nog altijd een verademing. Ik ben ook gek op NY, in 2008 voor het eerst geweest en gelijk verslaafd. In 2009 met kids terug gegaan, in 2010 toch maar even overgeslagen, maar ik zit ook nu mijn kalender al weer steeds te bestuderen of er nog ergens een gaatje is om terug te gaan. Wat heerlijk dat je er gewoond hebt.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

16-03-2011 om 21:35

Wat is dat toch?

Die horkerigheid van de Nederlanders? Het was meteen weer raak, het valt me nu veel meer op. Ik probeer zelf het goede voorbeeld te geven en onnederlands beleefd te zijn .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.