Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

wendelien

wendelien

25-02-2011 om 09:58

Betrouwbare autoverhuurder?

Wie heeft ervaring met autoverhuurmaatschappijen in het buitenland, met name in de VS? Ik heb flink rondgegoogled, maar vind de tarieven zo bizar ver uiteen liggen. Waar moet je op letten, wat zijn de instinkers, is goedkoop duurkoop, etc etc.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

25-02-2011 om 10:47

Gidsen

kijk eens in reisgidsen met welke verhuurders zij in zee gaan. Dat zijn betrouwbare verhuurders. Anders gaan de grote operators er niet mee in zee.

Ook

Aan het rondkijken, de verschillen liggen vnl in de verzekeringen die er wel/niet bij in zitten. Maar wat je nu/ wel niet nodig hebt ? Kijk ook eens op http://www.allesamerika.nl/forum/.
Ik laat het nu aan aan mijn man over, ik heb de vluchten en hotels gedaan, dus dit mag hij verder uitzoeken ;o).

Brianna F

Brianna F

25-02-2011 om 11:52

Alamo

wij hebben verschillende keren naar grote tevredenheid bij Alamo gehuurd.

rosa

rosa

25-02-2011 om 18:24

Merk

Wij hebben gekeken naar welke auto's ze verhuurden. Dan wel alleen van de grote verhuurders: Hertz, Avis, Alamo.
We hebben 1 keer een Toyota Sienna bij Alamo en vorig jaar een Kia Sedona bij Hertz gehuurd. We wilden ook nog de auto in de ene stad ophalen en in een andere stad weer achterlaten, dat beperkte het aanbod ook iets.

Deze auto's zijn heeeel ruim met z'n vieren. Wij gingen dan ook deels kamperen en hadden dus veel mee. Dat kon allemaal makkelijk bereikbaar achterin liggen.
Kijk ook naar het benzineverbruik, de Amerikaanse auto's slurpen meestal meer dan de Japanners.

wendelien

wendelien

26-02-2011 om 10:41

Dat zijn nuttige tips

dames(?)! Ik zal idd ook eens bij wat touroperators rondsnuffelen (dwz. op hun sites). Een brave ruime Japanner spreekt ons idd meer aan dan zo'n dorstige fourwheeldrive.
Wij zijn ook van plan te gaan kamperen vanwege de flexibiliteit. Rosa: hoe hebben jullie de kampeerspullen georganiseerd? Meegenomen, ter plaatse gekocht danwel gehuurd? En hoe beviel dat in de VS (aangenomen dat jullie daar waren)?
Ik vind Amerika.nl wel een informatieve, zij het deels wat gedateerde site. Wie heeft nog meer leuke en bruikbare info?

rosa

rosa

26-02-2011 om 20:12

Meer

Voor informatie: www.allesamerika.nl/forum/index.php

Kamperen: we zijn 2 keer geweest met ons vieren: 2 ouders en 2 dochters van eerst 12 en 13 en daarna 14 en 15. We hadden twee kleine 3persoons tentjes mee (geloof eigenlijk niet dat je er met 3 in kunt), 4 luchtbedden, 4 slaapzakken, aluminium pannetjes. De eerste keer hebben we in Amerika zo'n grote koelbox gekocht (lekker volgooien met ijs en blikjes). Die koelbox hebben we mee teruggenomen (paste net in zo'n roltas), en de 2e keer weer meegenomen. Een kooktoestel hebben we daar gekocht (bij REI) en ook achtergelaten (eerste keer aan schoonmaakster van motel en 2e keer op een camping aan iemand gegeven), net als een koekenpan.
De 2e keer mochten we maar 1 koffer per persoon mee, dus het was wel passen en meten (en niet teveel kleren mee, wij zijn nogal makkelijk daarin). Tip: zorg dat je de laatste nacht voor je terugvliegt ergens zit waar je je koffers kunt wegen: er waren veel mensen die op het vliegveld alles om moesten gooien omdat ze te zware koffers hadden.

De 1e keer gingen we van San Francisco naar Denver en hebben we veel gekampeerd en gekookt, de 2e keer van Seattle naar Los Angeles en toen hadden we prima zonder kooktoestel gekund eigenlijk. Ik denk half gekampeerd en half in motels overnacht.

Kamperen beviel uitstekend: meestal mooie campings. De 1e reis hebben we er een paar gereserveerd, de 2e reis hebben we alles van tevoren vastgelegd. Dat lag meer aan de route toen dan dat het de eerste keer misging. Lekker alle bagage in de auto laten dus je bent vrij snel weer weg.

Als je meer vragen hebt: ik hoor het wel!

rosa

rosa

rosa

26-02-2011 om 20:15

Auto

Overigens hadden we de 2e keer weer een Toyota Sienna geboekt, maar kregen we die Kia. Dus je krijgt niet altijd precies wat je wilt. Maar de Kia was nog iets groter, dus voor ons was dat oke!

wendelien

wendelien

28-02-2011 om 14:45

Kastanjet en rosa

Kastanjet: de rest van de auto voldeed wel? Oef, 30 bandjes opnemen is ontzettend veel werk...
En Rosa: alvast dank voor je info. Ik kom tzt graag weer bij je aankloppen.

rosa

rosa

28-02-2011 om 15:40

Muziek

Fijn hoe alles anders kan lopen dan je denkt, Kastanjet! Leuke anekdote achteraf, jammer van al die voorbereiding.
Wij hadden vorig jaar satelliet radio in de auto. Dat betekent dat je niet afhankelijk bent van steeds wisselende lokale zenders, maar dat je er een stuk of 6 hebt die 'met je meereizen'. Niet allemaal beluisterenswaardig overigens, wij hadden een kabeltje waarmee een mp3-speler op de autoradio aangesloten kon worden.

bumpiebritt

bumpiebritt

07-03-2011 om 13:19

Eautohuur

heel goede ervaringen met eautohuur, google maar eens!
www.eautohuur.nl

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.