Vakantie en uitjes

Emmawee
12-02-2011 om 23:46
Camping bij een station frankrijk
Na 3 jaar Nijmegen (super!) willen we nu toch eens naar het buitenland met Stoffer en Blik. Wij denken aan Noord- of midden-Frankrijk (Belgische kust kan ook), natuur, camping, meertje, stad(je) in de buurt, maar heel belangrijk voor ons: dichtbij een station. We hebben nl. geen auto. En om dezelfde reden zoeken we een tenthuis of huisje / chalet, zodat we niet al te veel spullen hoeven meezeulen.
Wie weet een goede (betaalbare!) plek voor ons?
Groeten, Maw.

Shonagh
13-02-2011 om 23:53
Camping municipal des halles in decize
Hier zijn wij in een ver verleden vaak met een rugzak op vakantie geweest, echter zonder kinderen. Decize was toen een leuk stadje en station op loopafstand (< 1 km ? ). Wij namen soms ook een taxi naar de camping, na een hele dag in de trein was zo'n wandeling net iets teveel :o)

Freek1973
14-02-2011 om 13:56
Zwitserland
Ik weet dat je om Frankrijk of Belgie vraagt maar is Zwitserland iets? Camping VD24 Le Pecos / Grandson ligt direct aan het spoor en prachig langs het meer van Neuchatel. Best rustig en prachtige natuur!!

rodebeuk
14-02-2011 om 21:20
Zou je niet
iets met fietsen willen combineren?
Vind ik erg prettig op vakantie, lekker onafhankelijk.

Polly Shearman
15-02-2011 om 11:34
Ja emmawee
Zou je niet gewoon met stoffer en blik op fietsvakantie gaan. Dat is pas een feest!

egberdien
15-02-2011 om 14:36
Ja emmawee,
ga toch fietsen!
(sorry, ik hoorde mijn stokpaardje hinneken)

rodebeuk
15-02-2011 om 15:02
Oh ja, wat de uitrusting betreft...
als je op tijd begint word je door Ouders Online helemaal in de spullen gehesen. Bij mij in de schuur staat nog de aanhangfiets van IJsvogeltje, mag je zo lenen.

Emmawee
15-02-2011 om 21:31
Fietsen
Ja, natuurlijk gaan we fietsen! Fietsen is geweldig. Maar we moeten er eerst naar toe, toch? Of bedoelen jullie met de fiets in de trein? Dat lijkt heel handig, maar is vaak toch nog een hoop gedoe. Fietsen huren ter plaatse is vaak makkelijker... maar is dat in Frankrijk ook zo??
Ik hoor graag al jullie ervaringen. Vooral die van de ervaren autoloze vakantiegangers. Verder bedacht ik mij gisteren dan Loches ook een station heeft. En een fijne camping. En Loches is zoooo leuk!! Kan ik jullie meteen allemaal aanraden. Misschien eerst naar Saumur en dan naar Loches.
Eén nadeel aan dit alles... ook goedkoop is eigenlijk al heel duur (vergeleken met gratis in Nijmegen). Misschien zit het er wel helemaal niet in. Maar ja, plannen maken is ook leuk!
Groetjes, Maw.

Wenli
15-02-2011 om 22:26
Misschien een tip voor een andere keer?
In het Zwarte Woud (Duitsland) is voor toeristen het openbaar vervoer (dus bus en trein) gratis.
En daar kun je natuurlijk ook lekker fietsen

Polly Shearman
15-02-2011 om 23:48
Lieve emmawee
Dan fiets je gewoon naar frankrijk, en ga je met de trein terug.
Wij hebben eens 1000 km gefiets in 3 weken, en toen waren de kinders nog veel kleiner, en hadden we er nog maar2)
fietskar lenen? tandems lenen? niks is zo heerlijk en geeft zoveel vrijheid als een fietsvakantie.

Monet
16-02-2011 om 19:34
Oke, de ultieme plek voor emmawee
Camping Le Chene Gris in Pommeuse, met de entree pal tegenover het stationnetje. Er zijn stacaravans en ingerichte tenten te huur, de omgeving is mooi, en je zit dichtbij Disney en Parijs!

Polly Shearman
17-02-2011 om 18:14
Daar gaan wij heen
in de mei vakantie, zodat we met de trein parijs in kunnen, en dus de auto op de camping kunnen laten staan.
ik laat je wel weten of het leuk is.
Ik ben bang dat het een vreselijk schreeuwerige grote camping is,maar ach dat moet dan maar voor een keer

Monet
17-02-2011 om 19:04
Polly?
Le Chene gris is zeker geen grote camping, en ook niet schreeuwerig. Op de foto;s lijkt alles groot, maar dat is het zeker niet

Emmawee
17-02-2011 om 22:50
Leuk!
Inmiddels overweeg ik de Belgische kust af te gaan met de kustlijn (trammetje, kost bijna niks). Fietsen vind ik erg fijn, maar hierover verschillen we enigszins van mening hier thuis. Man is meer een wandelaar.
Bedankt voor de tips! En Polly, laat je even weten hoe het was?
Groeten, Maw.