Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Muriel

Muriel

16-04-2011 om 00:10

Dringende oproep! [paasvakantie oostenrijk?]

Over een week hebben onze kinderen schoolvakantie, maar de midweek Disney die we in ons hoofd hadden, kan niet meer geboekt worden. Grote delen van Frankrijk zijn vrij in de week van Pasen, waardoor alle hotels bij en rond Disney volgeboekt zijn. Om over de lange wachtrijen bij de attracties dan maar te zwijgen.

Afijn, we willen weg en omdat het weer er prima uitziet voor komende week, overwegen we een klein weekje Oostenrijk. Wat we daar willen doen? Wat wandelen in de bergen, van de Oostenrijkse omgeving genieten. Als we op wat sneeuw stuiten, zou dat mooi meegenomen zijn, maar is geen must. Het zou fijn zijn als er een overdekt zwembad bij zit. Hotel/pension/gasthof maakt ons niet uit, als het er maar leuk is.

Onze dochters zijn 8 en 11 jaar. Wie weet de perfecte accomodatie voor wat wij zoeken????

Groetjes van Muriel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Muriel

Even wat algemeen advies: ik zou een duidelijke keus maken voor hoog of laag. Want dit is de tijd van het jaar dat alle hotels gaan sluiten omdat het erg koud is, vaak ook regenachtig, modderig... nou ja, echt de aller aller lastigste tijd om toeristen te plezieren.

Wat wel schitterend is is laag aan de Zuidalpen te gaan zitten, dat voorjaar daar met al die tropische planten is fenomenaal. Maar dan denk ik eerder aan Zuid-Tirol.

Alternatief is echt hoog te gaan zitten, boven de 1600 meter, en dan hopen op geluk met het weer. De Kanzelhöhe in de buurt van Villach in Karinthie bijvoorbeeld. Zuidalpen, dus als het boven tegenvalt kan je met het baantje naar beneden aan de meren waar het voorjaar al begint.

Maar weet dus dat dit de tijd is dat de mensen uit de horeca zelf op vakantie gaan (misschien wel naar Disney?) omdat het in de bergen nu koud en vervelend is.

All-inclusive

Je kunt in Oostenrijk heel vaak een hotel boeken met all-inclusive. En de kinderen betalen vaak helemaal niets. Verder zijn er dan ook veel activiteiten bij. Wandelen met een gids, heel leuk. Wij hebben in Koningsleiten gezeten, zat je ook dicht bij een grote waterval. Wij hebben destijds geboekt via sunweb. Heel betaalbaar en goed verzorgd. Veel plezier!

Tijgeroog

Tijgeroog

17-04-2011 om 00:08

Konigsleiten en meer

Wij waren vorig jaar begin mei (meivakantie) in Konigsleiten en dat was helemaal leeg, er was niemand, hotels waren gesloten. Dat zou ik dus niet doen (wel een leuk dorp, wij gaan er vaak skieen)
Daar in de buurt ligt deze camping: http://www.camping-zillertal.at/ Heeft ook pensions, overdekt zwembad, indoor speeltuin op het terrein, mooi overdekt zwembad in de buurt. Je kan er leuk de bergen in om te wandelen, evt naar de gletsjer. De waterval van dino (Krimml, hoogste van Europa) ligt op een uur rijden, mooie weg ernaartoe en echt de moeite waard. Innsbruck ligt redelijk in de buurt. In de meivakantie waren er vrij veel Nederlanders.

Helen Hesselink

Helen Hesselink

17-04-2011 om 09:11

Muriel!

Het is hier helemaal niet nat en koud hoor!!!! Het is prachtig voorjaarsweer, en 20 graden in het dal! Er ligt nog genoeg sneeuw op de pistes, en de skiliften zijn nog tot na Pasen open! Heerlijk!! De fruitbomen staan in volle bloei, en je kunt genieten van winter en lente tegelijkertijd! Ik woon in Vorarlberg, vlakbij Zwitserland, en ik garandeer je dat het NIET nat en koud is! Het is heel heel mooi!
x

Muriel

Muriel

17-04-2011 om 10:24

Helen

Helen, jouw reactie doet mij goed. Het klinkt erg lekker. Nu beginnen we toch wel te twijfelen of we niet moeten gaan proberen echt een paar dagen te gaan skiën. Hebben we nog nooit gedaan en ik was ook niet in de veronderstelling dat dat nu nog kon...

We hebben een goedkoop (en goed aangeschreven) adres gevonden in Bizau: Ferienhaus Bergland. Enig idee of we in Bizau goed zitten wat sneeuw betreft. Is niet alle horeca in de omgeving gesloten?

Je ziet het: volop vragen. Ik weet niet waar ik beginnen moet!

Groetjes,
Muriel

Helen Hesselink

Helen Hesselink

17-04-2011 om 12:41

Hoi muriel!

Je moet misschien iets hoger gaan zitten? Er zit vlakbij waar ik woon bv een Landal, in Gargellen. Dat is zo hoog, dat er nog tot in het dal kan worden geskied. Wil je accuut meer weten, dan zoek me op facebook effe op als je wil?

Muriel

Muriel

19-04-2011 om 21:51

Het wordt texel

Hallo OOL'ers,

Helen had ons flink warm gemaakt. Landal in Gargellen zag er perfect uit en ook helemaal niet zo duur. Tot we gingen kijken hoeveel de huur van skies, schoenen en stokken zou zijn (300 euro), skiepassen (800) en skielessen (800), toen waren we er als snel uit: te duur.

Nu gaan we een weekje naar Texel, waar we volgens mij het laatste nog lege appartement hebben gevonden... Maar met deze zomerse temperaturen, heb ik er ook reuze veel zin in. Iedereen bedankt voor het meedenken!

Groetjes van Muriel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.