Vakantie en uitjes

Angela67
23-06-2011 om 09:29
Groene winkels in groot brittanie?
Hoi,
is er iemand die weet of er 'groene winkels' in Engeland/Cornwall zijn en of je er ook makkelijk biologisch vlees kunt kopen? Ik ben ook wat aan het googelen, maar als iemand iets weet van een keten van winkels o.i.d. zou dat kunnen helpen. Ik zou het aardig vinden om op vakantie ook zo biologisch mogelijk te eten, maar weet niet of dat haalbaar is.
Alvast bedankt!
groet,
Angela

Poppy
23-06-2011 om 09:48
Biologisch
Vrijwel alle supermarkten verkopen biologische groente en vlees, het heet hier 'organic'. Ligt gewoon tussen het andere spul. Ben niet zo bekend met Cornwall maar hier hebben we Sainsburys, Waitrose, Tesco, Morissons.

Angela67
23-06-2011 om 10:13
Aha
dankzij jouw 'organic' woord heb ik nu iets moois gevonden:
http://www.organic-store.co.uk/cornwall.html
ik ga eens even neuzen
Dank,
Angela

amk
23-06-2011 om 11:02
Supermarkt
de gewone supermarkten hebben een uitgebreider assortiment dan hier in nl. Ik zou er niet speciaal voor naar een biologische supermarkt gaan.
Ik ben in mei naar engeland geweest en het viel mij echt op.

Angela67
23-06-2011 om 11:04
Allebei handig
hoi Petal en Amk,
ik ben natuurlijk ook blij met het bericht dat supermarkten een goed assortiment hebben, maar ik kan in ieder geval vast wat adresjes noteren van die organic site bij de plekken waar we in de buurt zitten.
wordt vast een heel duurzame vakantie (behalve dat we met de auto gaan . . .)
Groet en dank,
Angela

Hibiscus
23-06-2011 om 20:51
Nog een tip
Er zijn in Engeland overal 'pick your own' farms waar je je eigen groente en fruit kunt plukken. Vaak zie je langs de weg dan PYO staan. Je kunt van te voren even zoeken op internet of er wat grotere farms in de buurt zijn. Die hebben dan vaak ook een winkeltje erbij met vlees en kaas en andere lekkere dingen. Vaak zijn deze farms biologisch, maar niet altijd denk ik. Wij hebben in Cornwall regelmatig kunnen plukken.
Wij hebben het geluk hier vlakbij een hele grote PYO te hebben waar ze werkelijk alles hebben. Dat is dan vaak een middagje uit, eerst plukken en dan met wat meegebracht brood ter plekke opeten.
Ik vind zelf Waitrose trouwens de beste supermarkt als het om biologisch vlees gaat. Eigenlijk als het om alles gaat, maar het is ook altijd wel aan mijn bonnetje te zien, ik geef er altijd teveel uit!
Veel plezier in Cornwall, het is er geweldig.
Hibiscus