Vakantie en uitjes

amk
24-05-2011 om 16:13
Lanzarote?
Het wordt tijd om me in te gaan lezen voor mijn vakantie. Ik ga 12 dagen naar Lanzarote. Wat is daar allemaal voor leuks te doen?
En wat moeten we zeker niet gaan doen.
We zijn met z'n 3-en (2v, 1 meisje van 5.5) en huren nog wel een auto, vervoer is daarom geen probleem.
We zitten in een appartment in Puerto del Carmen.

purk
24-05-2011 om 22:42
Lanzarote
ah, Lanzarote, daar heb ik goede herinneringen aan. Ooit geweest met een vriendin en we hadden allebei ons jongste kind mee.
Aanrader: museum van Cesar Manrique. Op het eiland kom je veel kunstwerken van hem tegen. Verder het nationaal park. Ook indrukwekkend, al dat lava.
Verder het strand natuurlijk. En vergeet niet om in een klein dorpje, niet aan de kust tapas te gaan eten. Dat is veel leuker dan aan de boulevard.
groetjes van Purk

Puck
24-05-2011 om 23:08
Ook goede herinneringen aan
Ook ik heb goede herinneringen aan Lanzarote. Het was de eerste vakantie samen met (toen nog) Puckvriendje. Hij was totaal niet van het vakantie-type en ik had al diverse vakantiereizen naar het buitenland gemaakt dus het was eene erste serieuze relatietest. En met glans doorstaan.
Heel Lanzarote ademt Cesar Manrique. Het Museum is inderdaad leuk. Wat wij ook een topper vonden was de grot in het noorden van Lanzarote. De cactustuin was ook wel leuk. Bijzonder vonden wij het groene meer aan de zuidkant van Lanzarote. Parque Timanfaya was indrukwekkend maar het restaurant waar we daar hebben gegeten was toen al een vreselijk toeristische attractie waar je volgens mij ernstig bedot werd.
Het strand hebben wij niet gezien, het was half november, maar zandstrand is er niet, het is allemaal zwart lavagruis.

NaShA
24-05-2011 om 23:16
Ook
geweest met Nashaman, ook onze 1e vakantie samen. Museum erg mooi, eilandtour ook...Wij hebben wel het strand bezocht, het lava-spul gaat wel erg in je badkleren zitten...

amk
24-05-2011 om 23:44
dus als we deze vakantie overleven zit het wel goed.
Het is onze eerste vakantie met kind. (als we een weekend weg niet mee tellen)
Ik noteer alvast:
grot,
museum
nationaal park
Strand staat zeker op het lijstje, daar is Lief nogal van gecharmeerd, ik niet zo.
Als jullie nog meer suggesties hebben hoor ik het graag.

mijk
25-05-2011 om 08:50
Ook fan
wij zijn hier met de kinderen (6 en 9 ) naar de dierentuin vlakbij Puerto del Carmen geweest. Rancho texas Park heet dat. Klinkt heel fout toeristisch en dat viel erg mee. Sowieso vind ik de meeste toeristische dingen op Lanzarote behoorlijk goed verzorgd. Een van de grotten is ook leuk om te doen.
En voor de voorpret is de serie van Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart een aanrader..
Trouwens in Playa Blanca is het zand wit en met watertaxi kun je dan naar het strand van Papagayo. ook zand en zo helemaal tussen de rotsen.
De uitzichtpunten die allemaal op de kaarten staan zijn ook de moeite waard.
Kortom ik vind Lanzarote een heerlijk eiland
Mijk

joos
25-05-2011 om 09:55
Mijk!
Die film van Bassie en Adriaan was voor ons de reden om naar Lanzarote te gaan! Mijn broer (Downsyndroom) is stapelgek op ze en had alle films al gezien. Samen met mijn andere broer hebben we een aantal jaren achter elkaar alle landen en plaatsen bezocht die in de hele serie genoemd werden. Toen we de serie 'afgehandeld' hadden, waren we weer iets flexibeler in het uitzoeken van een vakantiebestemming . Was erg leuk. Down-broer die als een soort Boudewijn Buch verslag deed van de dingen die we zagen en hele scenes van B&A nagespeeld. Moet voor omstanders ook wel eens raar geweest zijn denk ik. Maar een lol dat we hadden!

amk
25-05-2011 om 14:50
Dat gaat niet lukken
dochterlief weigert B&A te kijken en ik kan dat eigenlijk wel waarderen. ☺
Maar dat park komt ook op het lijstje.

Moppeke
25-05-2011 om 18:46
Linkje
http://www.lanzarotevacation.com/lanzarote_nl/lanzarote-uitstap.htm
Wij zijn twee keer naar Lanzarote geweest, een keertje in Costa Tequise en een keertje in Playa Blanca. Heerlijk eiland is het!
Interessant weetje: het zou goed kunnen dat je op de heen- of terugweg een tussenstop maakt op Fuerteventura om reizigers op het halen of af te zetten. Beide keren dat wij vlogen met verschillende maatschappijen, hadden wij dit.

joos
25-05-2011 om 19:14
Amk
mijn dochters kijken het ook niet en dat vind ik ook helemaal niet erg Broertje kijkt het al van kinds af aan, die gaat het niet meer afleren (is nu 38). Hij heeft er altijd lol aan gehad, maar als ik nu wel eens samen met hem een aflevering kijk vind ik het vreselijk. Net zoals ik de Film van Ome Willem achteraf heel erg vreselijk vind.

Valkyre
30-05-2011 om 09:57
Er is ook
Een vogelpark. Dat schijnt ook erg mooi te zijn. Het museum van Cesar Manrique is echt leuk, sprankelend.
En een tripje (huurauto) door het binnenland -er ligt een dorpje in de "vallei van de palmen" en je rijdt langs wijnboeren die hun druiven in kuilen met vulkanische as laten groeien. Wijn proeven, tapas eten in het binnenland, heerlijk. Als je een snack en wat water meeneemt, kun je op de bonnefooi het binnenland in, want zo groot is het eiland niet - en je komt al gauw een restaurantje tegen.
Goeie herinneringen aan Lanzarote!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.