Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wokkeltje

Wokkeltje

16-03-2011 om 08:52

Marokko in juni

Misschien willen wij in juni naar Marokko. We willen naar Marrakech en naar de woestijn. Airco in auto en in de hotels. Maar hoe heet is het (of eigenlijk, hoe heet voelt het). Te doen met reislustige, flexibele kinderen (sorry, mijn vraagteken doet het niet)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

16-03-2011 om 13:38

Mja

Ik vond er dit over:
In de zomer (juni t/m september) kan de temperatuur hoog oplopen, vooral in de woestijn (Zagora/Merzouga) en Marrakech. Aan de kust is de temperatuur door de zeewind heel aangenaam en ook in de bergen is het een stuk prettiger toeven. Hoewel het warm is, is het niet nodig om Marokko in de zomer te vermijden. De auto’s en hotels zijn voorzien van airconditioning en het is een zeer droge warmte waardoor het er eigenlijk nog redelijk goed uit te houden is.
Ik hou niet van hitte, dus ik zou niet in de zomermaanden gaan en al helemaal niet naar de woestijn. Als ik het wel zou doen, zou ik de woestijn mijden.

Wokkeltje

Wokkeltje

16-03-2011 om 15:40

Haha

Dat heb je van de site van een reisorganisatie die ik op het oog heb! Daar dus wel verslagen van jonge gezinnen die bv in septem er gaan en weinig klagen over de warmte.

Hibiscus

Hibiscus

16-03-2011 om 15:41

Woestijn

Wij maakten afgelopen oktober (laatste week oktober) een kamelenritje door de palmerie bij Marrakech, niet eens de woestijn dus, en dat was echt bloedheet.
We waren blij dat we van die tulbanden op ons hoofd kregen want we hadden dat niet verwacht. Ik denk dat het in juni in de woestijn nog een heel stuk warmer zal zijn.

o.t. die beesten stinken bijzonder en na anderhalf uur deden mijn benen pijn, maar het was erg leuk. En een kameel was het ook niet, maar een dromedaris.

Hibiscus

Geweest

Een paar jaar geleden heb ik heel de maand juni door Marokko gereisd. Het was best behoorlijk warm inderdaad (30+). We sliepen in Marrakech in hotel Ali (ruim, schoon, airco, mooi dakterras waar je ook lekker kunt ontbijten en vlakbij Djamaa el Fnaa (sprookjesachtig voor de kinderen!). We gingen er in de ochtend op uit, namen in de middag een taxi (spotgoedkoop) naar een groot internationaal hotel met zwembad (waar ze ook koude biertjes hebben mocht je daar behoefte aan hebben in een relatief alcoholloos land) en als het ergste warmte voorbij was gingen we er weer op uit en eten.

De woestijn en de tocht er naar toe is enorm de moeite waard. Zorg dat je een fourwheeldrive hebt en ik zou een overnachting doen want het is best een end rijden, zeker voor kinderen. Via Ouarzazate rijden is prachtig en dan richting Algerijnse grens (Erfoud geloof ik).

Wij hebben deze tocht trouwens via hotel Ali geboekt inclusief 2 overnachtingen waarvan 1 in de woestijn zelf. Adembenemend mooi! Een tentenkampje in de woestijn, de kamelen die daarbuiten liggen te wachten, de ondergaande zon, de enorme stilte, het klimmen in de zandduinen, de aardige Marokkaan die heerlijk eten voor ons maakte op een vuurtje. Oh... Je vroeg geloof ik niet om andere info dan de temperatuur maar ik word wild enthousiast als ik het over Marokko heb. Mocht je nog meer tijd hebben is een bezoek aan Essaouira enorm leuk. Ook voor de kinderen. Lekker aan het strand en niet ver van Marrakech. Wel veel wind!

Tijgeroog

Tijgeroog

16-03-2011 om 21:46

Ook geweest

Wij zijn een aantal jaar terug in juli geweest, dus ook erg warm.
In Marrakech zaten we in hotel Islane, dat waarschijnlijk vlak bij het hotel van Swaen ligt. Marrakech was erg heet, de lucht is er vochtig en dat maakt het wat onprettig. Een kamer met airco is een must, we gingen 's middags terug naar het hotel, namen een bord friet met veel zout mee naar de kamer en gingen daar onder de airco liggen afkoelen. Maar het is zeker de moeite waard, Marrakech is een heel bijzondere stad.
En ook wij zijn in Erfoud de woestijn in geweest, een absoluut hoogtepunt. Daar was het heter, maar ook veel droger, waardoor het toch goed te doen was. Bovendien ga je pas aan het eind van de middag de woestijn in, als het wat minder heet wordt.
En ook Essouira is leuk, lekker aan zee, heel andere sfeer maar inderdaad veel wind, dus lekker strand liggen is het niet.
Wij hebben bij baobab een reis van 23 dagen gemaakt, dat was ongeveer deze reis:
http://baobab.nl/packageroute.asp?PackageCode=2209
http://baobab.nl/packageroute_popup.asp?packagecode=2209
De reis is wel iets anders dan hoe wij 'm maakten, maar het meeste hebben wij ook gezien. Ik vond dit ook een mooie volgorde, ik zou de route niet andersom doen.
Wij willen over een paar jaar nog een keer met Marokko, dan met kinderen, en ik zie de warmte daarbij niet als een probleem.

strik

strik

17-03-2011 om 09:12

Niet de warmte; wel de politiek!

Wij zijn ook al vaker naar Marokko geweest. Hebben overwogen om in de meivakantie weer te gaan. De warmte hoeft geen probleem te zijn. De politieke situatie heeft ons wel doen besluiten deze regio te mijden. Vind ik eigenlijk meer een reden om je te weerhouden van de reis dan de warmte. De warmte kun je je op instellen, een onrustig politiek klimaat niet.

Anna3

Anna3

17-03-2011 om 21:46

Heet!

Wij zijn in mei geweest, en het was HEET!
Of je dat nog acceptabel vindt is heel persoonlijk, maar ik vond het niet leuk meer. Ik ga dan liever naar de kust.
Overigens zou ik niet zo bang zijn voor de politiek in Marokko, er zijn volgens mij geen tekenen dat het daar onrustig is of wordt.

reziger

reziger

17-03-2011 om 22:39

Lijkt mij ook heet

Marokko is qua temperatuur toch vergelijkbaar met Egypte? Wij waren daar in mei, en tjonge, wat was het heet! Leuk als je de hele dag op het strand of bij het zwembad wil liggen, maar niet als je dingen wilt bekijken en doen. Natuurlijk is het persoonlijk hoe goed je tegen de warmte kan, maar ik kan mij niet voorstellen dat jij en je kinderen vrolijk blijven rondhuppelen in de brandende zon met een temperatuur van >40 graden.

strik

strik

18-03-2011 om 11:50

Toch wel bij stilstaan

Ja er zijn wel degelijk aanwijzingen dat het ook in Marokko onrustig is. Er zijn demonstraties geweest en er wordt via Twitter e.d. opgeroepen tot actie voor meer democratie. Niet zozeer nog tegen de koning maar wel tegen het systeem.
Wij hebben daarom besloten niet naar deze regio te gaan. Maar dat moet iedereen voor zich beslissen. Het is wel verstandig je bewust te zijn van een politiek klimaat.

En het is er warm maar je moet je tempo aanpassen. 's morgens heel vroeg op pad, lange siesta's in de schaduw bij het water of op een koele hotelkamer uitrusten en eind van de middag weer erop uit. Dat lukt prima met onze kinderen (4, in de leeftijd van 2 tot 11 jaar).

Wokkeltje

Wokkeltje

18-03-2011 om 12:44

Politieke klimaat

Wees niet bevreesd, daar houden wij vanzelfsprekend ook rekening mee. Dat is een ander twijfelpunt (als temperatuur heel erg tegen zouv vallen, hoef ik over wel-niet weggaan ivm politieke situatie niet meer na te denken).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.