Vakantie en uitjes

Esc
31-01-2011 om 21:37
Misschien hele domme vraag, maar waarnaartoe?
Qua kiezen van een vakantiebestemming lijk ik steeds maar in een kringetje rond te draaien. We hebben een caravan; meer dan een dag rijden vind ik eigenlijk al teveel. We zouden 'm ook best een jaartje kunnen laten staan en iets anders gaan doen. We willen zeker niet te warm weer (en uiteraard ook geen regen maar ja). We hebben een dochter van vier die gek is op spelen met andere kinderen: alleen vermaken vindt ze erg moeilijk. We zijn een keer naar Normandie geweest, was erg leuk, en twee keer in Nederland, ook erg leuk. En nu weet ik het niet meer! Ik besef dat het heel verwend klinkt, maar ik kan niets bedenken. Zie ik iets over het hoofd?

vlinder72
31-01-2011 om 21:56
Even denken
Denemarken, Waddeneilanden (Schiermonnikoog of Terschelling), Moezel in Duitsland of Luxemburg.

Puck
31-01-2011 om 22:20
Zoveel
Tjonge, ik snap niet dat je na een paar keer al niet meer weet waar je naar toe wilt gaan. Er zijn zoveel leuke plekjes. Met alleen Normandië heb je Frankrijk niet gezien en met 2x Nederland heb je Nederland ook nog niet ontdekt. België, Duitsland, Luxemburg, Elzas, Picardië, etc. Er is nog zoveel te ontdekken op minder dan een dag rijden.

Wenli
01-02-2011 om 00:07
Verlanglijstje maken
Dus voor jullie zelf op een rijtje zetten wat jullie graag willen.
Zee, bos, heuvels, meertje?
Landelijk of met grote stad in de buurt?
Musea, pretpark, dierentuin in de buurt?
Camping met binnen/buitenzwembad, speeltuin?
Grote plaatsen op camping, prive-sanitair?
Toeristisch of juist niet?
Maximum aantal kilometers?
Wat vinden jullie leuk om te bekijken en/of doen? Fietsen, kastelen, bootje varen, wandelen, terrasjes, winkelen?
Nou, noem maar op. Als je dat al een beetje helder hebt, kun je van daaruit wat gerichter gaan zoeken.
En hier verdere tips vragen natuurlijk

Rembrand
01-02-2011 om 09:08
Inderdaad zoveel te zien
Denemarken is toppie en heel kindvriendelijk. Duitsland ( kan je denken aan het Zwarte Woud, de Harz, Sauerland), de Ardennen, Zeeland, de Waddeneilanden, etc.
M.

Moppeke
01-02-2011 om 15:15
Toen ik het een keer niet wist
Heb ik een passer gepakt en een kaart van europa. Die passer had ik gezet op een afstand van max. 1200 km vanuit mijn woonplaats een rondje getrokken. Toen kon ik precies zien waar ik eventueel allemaal terecht zou kunnen komen. Dat gaf een heel verrassend beeld en hielp om ideeen op te doen.

Jessica O
01-02-2011 om 20:31
Leuke camping
Hier een zoon van 7 die ook van lekker spelen houd. Vaak zoeken we een camping op waar veel nederlanders zijn. Zo zijn we al eens lekker in luxemburg en frankrijk geweest. Leuke campings, niet te groot, zodat het nog overzichtelijk is. Overdag lekker weg en als we er weer waren was zoon lekker aan het spelen.
Dit jaar naar het zwarte woud, de camping die we hebben uitgezocht lijkt me helemaal leuk, nu hopen dat het ook zo is....
Jessica

Esc
02-02-2011 om 15:34
Goede ideeën!
Bedankt voor de goede ideeën! Ook wel stom dat ik er zelf niet aan denk, ik zat even helemaal vast. Iets noordelijker is inderdaad wel leuk, dan kunnen we de reis ernaartoe een beetje uitsmeren, want we zijn die kant op nog nooit geweest. Ben benieuwd of er nog meer reacties komen.

Chippie
03-02-2011 om 17:05
Teveel keus
Ik denk dat je niet kunt kiezen. Je dochter is 4 en je hebt een caravan. Ik zou dan kiezen voor een leuke camping met een mooi zwembad. Gegarandeerd dat daar genoeg andere kinderen zijn. Eurocamp hebben altijd fantastische campings die kwalitatief heel erg goed zijn en kindvriendelijk.
Je dochter is nu nog niet leerplichtig. Het laatste jaar om nog een beetje betaalbaar met het vliegtuig op vakantie te gaan? Maar...dan zijn er waarschijnlijk vooral jongere kinderen op de plek van bestemming.

Poezie
06-02-2011 om 10:28
Moppeke
Wat een goed idee, die passer! Dat ga ik ook een keer doen, eens kijken waar je dan allemaal terecht kunt komen.
Gr. Poezie.

Moppeke
06-02-2011 om 16:18
Leuk he
Het kan je andere inzichten geven en je hebt een goed beeld waar je allemaal uit zou kunnen komen. Tenminste, als je met de auto gaat dan.
Wij hebben ons er heerlijk mee vermaakt en zagen toch ook bestemmingen die ook best konden terwijl we daar helemaal niet aan hadden gedacht.
Veel plezier!