Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

13-02-2011 om 21:48

New york, new york, tips gevraagd

Totaal onverwacht ga ik volgende week naar New York! Echt waanzinnig en ik heb enorm veel zin. Natuurlijk ben ik als een gek de reisgidsen aan het doorlezen, ik wil de bekende gebouwen en musea zien en ik zou ook graag wat tips van jullie willen hebben. Wat moet ik écht mee terug nemen, waar kan ik leuke jurken voor mij kopen en waar leuke kinderkleding? Zijn er nog andere dingen die ik beslist gedaan of gezien moet hebben?
Normaal regel ik alles zelf en heb vervolgens weken of maanden de tijd om voor te bereiden. Ik ben nu een beetje overdonderd en vind het zonde als ik voor mijn gevoel niet het maximale er uit heb gehaald. Tips graag, heb nog 6 dagen...

Rosa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
May

May

15-02-2011 om 20:19

Tips

Musea: moma, gugenheim (of hoe schrijf je dat...)
kinderkleren: Gap vind ik altijd leuk
Shoppen: century 21 heeft veel goedkope designkleding, maar let op of het allemaal wel heel is, zitten vaak gaten in...

Verder vooral veel wandelen en niet bang zijn dat je niet alles kunt zien, want dat lukt toch niet..

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

16-02-2011 om 22:58

Bedankt (en nog een vraag)

Bedankt voor de tips, normaal kijk in het archief maar dat was me nu even door het hoofd geschoten. Hier staan veel leuke dingen! Ik ben ooit in NY geweest, voor man wordt het de eerste keer.
Toch nog een vraagje , wat is nu echt iets om mee terug te nemen? En dan bedoel ik niet iets van kleding wat je in principe ook hier kan krijgen, maar als ik in bijvoorbeeld Frankrijk ben laad ik mijn auto op de terugreis vol met carambars en lekkere siropen. Wat is iets typisch Amerikaans wat wel lekker, maar hier niet of moeilijk te verkrijgen is.
En dan toch nog een kledingvraag, ik hou enorm van jurken in allerlei modellen maar niet de 'gewone' merken. Waar kan ik mijn hart ophalen? Ik weet dat Macys gigantisch groot is, maar ik vind het zo zonde om uren in zo'n warenhuis te dwalen en dan tot de ontdekking komen dat er (bijna) hetzelfde verkocht wordt als hier.
O, en kan ik met mijn eenvoudige pre-paid Nokia naar huis sms-en?
Rosa

Yura

Yura

17-02-2011 om 10:19

Pas

Vergeet niet bij Macy's en andere warenhuizen eerst met je paspoort langs de klantenservice te gaan, dan krijg je een pas waarmee je als buitenlander iets van 11% korting krijgt (iets met belastingen denk ik). Ik ben zelf gek op bloomingdales, maar is ook enorm groot. Geen idee wat je beslist mee terug moet nemen, als je echt hip wilt zijn of je hebt puberkinderen dan zou ik aanraden langs de Abercrombie & Fitch te gaan. Dan ben je hier in NL toch wel erg in, als je met dat merk loopt. Zelf ben ik erg gecharmeerd van schoenen van Cole Haan, die hebben luchtkussentjes in de zolen (Nike Air), heb er een paar pumps met behoorlijke hakken van en daar kan ik de hele dag op lopen, heb ze bij Bloomingdales gehaald in de sale met 70% korting. Ook Uggs zijn heerlijk, daar kun je veel meer krijgen dan hier, mijn man heeft een paar sneakers gekocht en was meteen verkocht en ikzelf een paar teenslippers. De FAO Schwarz, de grote speelgoedwinkel moet je ook beslist even binnenlopen. Wat je qua etenswaren mee moet nemen heb ik geen idee. Veel plezier!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

18-02-2011 om 14:16

Het is bijna zover!

Het hotel is vlakbij Central Park, ik heb al wat reisgidsen gelezen en flink op internet gesnuffeld. Ik ga naar de grote musea, als ik tijd genoeg heb nog naar de Cloisters. Ik neem jelly beans, poptarts en kaneelkauwgum mee terug, ga kijken bij Abercrombie, Centurie 21, Bath @ Body Works, FAO Schwarz. Misschien nog naar een show op Broadway.
Jongste wil een T shirt met het Vrijheidsbeeld, dochter wil een lange jurk of rok, oudste hippe kleren en chocola. Die schoenen van Cole Haan zijn erg mooi! Eens kijken of dat in de sale lukt.

Rosa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.