Vakantie en uitjes

Irene
16-06-2011 om 08:29
Parijs een/twee weken? niet te lang?
mijn dochter wil graag op vakantie naar parijs, we hebben 2 weken vakantie, maar ik zie het niet zo zitten om daar nu 2 weken in de stad te zitten. Is toch veel te veel? Na een dagje musea en een dagje winkelen denk ik het allemaal wel gehad te hebben. Heb ooit met school wel eens alle bezienswaardigheden bekeken, dus tja....wat moet ik daar nog meer doen? Heeft iemand nog leuke ideeen waar ik helemaal niet aan denk? Zal ik het een week terugschroeven, en dan ergens anders nog een week heen gaan? (we willen niet naar disney trouwens)
Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik nog niet in reisgidsen van Parijs heb gekeken....dus wie weet vraag ik wel enorm naar de bekende weg

Primavera
16-06-2011 om 10:06
Roflol
Je meent toch niet serieus dat je denkt dat je na een dagje winkelen en een dagje musea alles wel gehad hebt in een wereldstad als Parijs?
Ik zou eerst maar eens een fatsoenlijke toeristengids over Parijs naslaan. Denk verder ook aan net buiten Parijs, zoals Versailles, e.d.

Yura
16-06-2011 om 10:09
Tijd tekort
Wij zijn afgelopen meivakantie een week naar omgeving Parijs geweest en kwamen tijd tekort. We zijn wel naar Eurodisney ook geweest trouwens. We zaten in Mariott Ile de France. Dat is wel prettig als je langer gaat, heb je echt een heel huisje voor jezelf met veel ruimte en veel comfort, het is ook wat rustiger dan een disneyhotel of een hotel in het centrum van Parijs, heb je even een eigen plekje om je terug te trekken. Van daaruit kun je veel uitstapjes maken, naar Parijs Centrum, naar Disney, naar het outletshoppingcentrum, naar Fontainebleu en Barbizon, naar Versailles, naar het middeleeuwse dorpje waarvan me de naam even ontschoten is en er zijn nog wat paleizen in de buurt. Alleen de Egyptische afdeling in het Louvre zijn we al een halve dag aan kwijt geweest, we hadden wel een week in dat museum door kunnen brengen, ook wat de kinderen (11 en 13) betreft overigens. En we zijn ook nog een dag gewoon in/bij ons huisje en het zwembad gebleven overigens, want toen waren we gesloopt van al het lopen. Echt 2 weken in het centrum van Parijs verblijven zou ik niet doen.

Irene
16-06-2011 om 11:45
Hmm
Nou ja, je hoeft me toch niet uit te lachen? Ik vraag me gewoon af of het niet veel van 'hetzelfde' is. Kinderen zijn 13 en 15, een museum, daar zijn ze na 1 uur al wel klaar mee. De bekendste dingen hebben we daar al gezien, maar goed, ik mag hier dus niet om tips vragen maar moet maar een fatsoenlijke toeristengids gaan lezen, is het advies.

krin
16-06-2011 om 12:36
Mijn advies
Mijn advies geldt voor elke stad: een week is meer dan genoeg. Niet omdat er dan niets meer te zien zou zijn, maar omdat dan de blaren op je ogen én je voeten zitten. Een paar dagen voor een paar hoogtepunten, een paar dagen om gewoon te banjeren en de sfeer te proeven, en dan is het klaar. Wat mij betreft. Maar ja, ik ben niet echt een stadsmens.
Een gids raadplegen is nooit een slecht idee, dan kun je bijvoorbeeld opzoeken welke hoogtepunten je misschien toch nog niet gezien hebt.

Irene
16-06-2011 om 12:53
Jawel
Tja, dat is mijn vermoeden ook, dat het gewoon teveel is. Ik ga nog wel een gids raadplegen hoor, maar ik hoopte op wat van die tips die juist niet in die gidsjes staan....

Sahara
16-06-2011 om 15:50
Een week
Voor ons zou een week in een stad te lang zijn. Zelfs als er genoeg te doen. Zelfs een week new york vinden wij te lang.
Na een paar dagen snak ik naar iets anders dan gebouwen, musea, verkeer, metro e.d.
Maar het is natuurlijk ook mogelijk op een camping in de buurt van parijs te zoeken. Dan zit je niet de hele week in de stad maar kan je wel naar parijs gaan als je dat wilt.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mach
16-06-2011 om 18:33
Wel een week
Ik zou als ik jullie was me een week onderdompelen in de stad. Huur een appartement. Doe alsof je een Parisienne bent. Geen haast, ook eens een dagje alleen naar het park om te picknicken.
Ik vind een week in een wereldstad ideaal, maar dan niet in een hotel of op een camping.
Ik zou de tweede week dan gebruiken op een camping aan de kust, bij voorkeur Normandie. Dat doen de Parijzenaren ten slotte ook.
Leuk idee van je dochter!