Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-05-2011 om 09:37
Hoi,
We zijn nog niet helemaal uit de vakantiebestemming, maar ik heb wel wat ideen, graag hoor ik jullie tips!
Is het leuk om met een vijfjarige (bijna 1.20 m.) naar Disneyland Parijs te gaan? Ik hoor zoveel verschillende reacties: de een vertelt dat het erg veel indruk maakte op de kinderen van 4 en 6. De ander zegt dat het veel te druk is (te lang wachten overal) en dat het veel geschikter is als ze een jaar of acht zijn.
Verder wilde ik dan graag na 2 dagen eurodisney nog een week op een camping die niet te massaal is, een echte familiecamping (dochter van 5), in een huisje of stavaravan... dat hoeft niet per se ook in Frankrjk maar kan ook op de terugweg. Jullie merken, ik heb nogal wat wensen!!!
Iemand tips?
Groetjes,
Vonda
22-05-2011 om 21:51
Prima leeftijd
Ik ben twee jaar geleden met twee 4-jarigen (en een 11-jarige) naar Disneyland Parijs geweest. Ze vonden het helemaal geweldig. Volgens mij was mijn dochter net 1.10 m. en mijn nichtje nog net niet, maar er waren heel veel attracties waar ze in mochten. We hebben lang niet alles kunnen doen in drie dagen. Als je twee dagen gaat, zou ik het andere park (ben even de naam kwijt, maar met al die shows) overslaan. Daar mis je niet zoveel aan.
25-05-2011 om 10:35
Vic, dank!
Dank je voor je reactie. Inmiddels zijn de plannen wat vaster omlijnd. Ik heb inmiddels een huisje kunnen boeken op een leuke camping in Luxemburg. Kosten Eurodisney vind ik echt vrij hoog, dat doen we een andere keer. We gaan nu op de terugweg vanuit Luxemburg waarschijnlijk nog langs Fantasialand in Duitsland.
Groetjes!
Vonda
27-05-2011 om 11:17
Ramp eurodisney
Hoi,
Ik zie dat je al niet gaat, maar wij zijn vorig jaar in de zomervakantie geweest. 3 dagen met 3 kids van 9, 7 en 4. Je kan over de koppen lopen, minstens 1,5 uur wachten bij attracties. Ik kwam er compleet overspannen van terug. Overigens vonden de oudste 2 het best leuk hoor Ze moeten oma maar overhalen ofzo. Ik kom er nooit meer, haha.
Groetjes,
Suus
27-05-2011 om 20:23
Goh, hier juist heel leuk (licht ot)
Wij zijn afgelopen maand in Eurodisney geweest, was juist hartstikke leuk! De wachttijden vielen ook heel erg mee, 60 minuten was het maximum, zo aan het eind van de ochtend, maar bij de meeste attracties was het zo rond de 15-20 minuten. Zo wil ik nog wel een keertje...