Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

JM

JM

15-06-2011 om 16:49

Wel of niet op vakantie

Wij gaan elk jaar met de caravan naar Italie, Gardameer, 2 - 3 weken. Maar op het moment zitten we niet zo goed in het geld. Ik heb wel wat bij elkaar gespaard, dus de camping kan betaald worden. Maar je hebt ook nog wat nodig voor de reis en het verblijf. Thuis moet je ook eten.
Wat zouden jullie in zo'n geval doen.
Het hele jaar hebben wij het zeer druk gehad, een eigen bedrijf, en mijn man vindt het wel nodig om er even tussen uit te gaan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmm

Wel op vakantie maar in nederland blijven? Scheelt enorm in reiskosten. En nederland is ook mooi en je bent er net zo goed tussenuit.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

jippa

jippa

15-06-2011 om 21:40

Goedkopere streek?

Prijzen in Italië verschillen nogal. Kun je niet kijken naar een goedkopere streek? En evt wat korter gaan.

Primavera

Primavera

16-06-2011 om 09:57

Goedkopere vakantie

Zoek een goedkopere vakantie. De caravan hebben jullie toch al en etenskosten zijn hetzelfde. Je kunt de vakantie goedkoper maken door minder lang te gaan, goedkopere camping te vinden, het dichter bij huis te zoeken. Noord-Frankrijk scheelt al minstens de helft in de reiskosten en geeft toch een buitenland gevoel als je dat graag wilt of je zoekt iets in Nederland/Belgie. Als je wat meer naar het noorden woont is Denemarken ook niet zo gek ver weg en scheelt tenminste in de tolwegen en ook in Duitsland hebben ze hele mooie plekken die vanuit Nederland niet gek ver te rijden zijn.
Als het enigszins kan zou ik in ieder geval de vakantie niet opgeven. Even eruit kun je hard nodig hebben. Met een eigen bedrijf is het vaak zo dat de eerstvolgende gelegenheid pas volgend jaar zal zijn en je hebt geen idee hoe jullie er dan voor zullen staan. Op mooie vakantieherinneringen kun je heel lang teren.
Groeten Primavera

koentje

koentje

16-06-2011 om 11:35

Even eruit

kan vlg. mij ook heel goed thuis. Het gevoel van even eruit heeft veel te maken met hard werken en geen tijd hebben voor leuke dingen. Maar als je het goed organiseert kun je ook van een vakantie thuis genieten.
En als je geen geld hebt... dan ga je je daarvoor toch niet in de schulden werken?Alsof dat zo ontspannend is!

dc

dc

16-06-2011 om 15:02

Nederland

in nl zijn ook leuke campings!

Thuis blijven

als je je zorgt maakt of je wel of niet kan gaan dan zou ik niet gaan ! We hebben hier ook 2 keer geen vakantie gedaan om een keer een roodstand weg te werken en de andere keer weet ik niet meer, was ook beter om zuinig te doen. We zijn 1 zomer 3 nachten op de veluwe in een hotelletje geweest en die andere keer een week in het huis van vrienden in Parijs.

Of voor de helft goedkoper oid ? In Nl blijven inderdaad of in Belgie ?!

Ik wil volgend jaar goedkoop, dan kunnen we dat geld gebruiken voor een verbouwing aan het huis. De opties zijn:

a. met een tent (we hebben nu altijd een huurhuisje/chalet/caravan op de camping)
b. dichterbij, NL of belgie oid
c. korter. Bijvoorbeeld een weekje weer in parijs bij die vrienden in het huis en dat combineren met een camping halverwege een week in een tent.

Dat scheelt echt een behoorlijk bedrag !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.