Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-05-2025 om 08:48
hoi Allemaal,
kan iemand mij helpen met mijn sollicitatiebrief. Reageer aub op mijn bericht dan benader ik je privé!
Alvast bedankt, het zal me enorm veel helpen!!
16-05-2025 om 12:27
Recruiter hier. Ik ga niet met je pb'en maar wil je wel wat tips geven.
95% van de duizenden sollicitatiebrieven die ik heb gelezen zijn hetzelfde. Even kort door de bocht:
Wat ik informatief vind om terug te vinden in een sollicitatiebrief is:
Gebruik vooral ChatGPT, upload de vacaturetekst en jouw cv en vraag Chat om input voor een brief en neem daarin de punten hierboven mee. Vermijd in je brief, maar vooral in je cv nietszeggende begrippen als analyseren, evalueren, implementeren, vertel kort en bondig wat/hoe je geanalyseerd, geëvalueerd en geïmplementeerd hebt. Zorg wel dat wat Chat je geeft klopt met de werkelijkheid, dat je niet een kneiter van een motivatie hebt omdat je cv wat opgeblazen is en wij in het gesprek daar doorheen prikken, da's zonde van ieder's tijd.
Succes!
16-05-2025 om 21:38
Ja hoor, ik wil wel een poging wagen. Maar kijk vooral ook bij tips voor je brief bijv bij UWV. Of Google de functie met voorbeeldcreactie brief al geprobeerd? En tips hiervoor zijn ook zeker handig!