Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

ICSI • IVF 2025

SamanthaJane

SamanthaJane

25-04-2025 om 01:16 Topicstarter

👋 Dag mensen,

Dit bericht is zeker echt en we hebben vandaag (24-04) ons behandelplan gekregen. Ik schreef dit bericht gisteren nacht want ik werk alleen nachtdiensten in de zorg bij een verpleeghuis. (vannacht (25-04) laatste nachtje dan 7 dagen vrij)

Ik zal het even uitleggen, en voordat iedereen gaat oordelen over mijn leeftijd en dat ik al 4 prachtige kids heb, is het fijn dat er ook mensen zijn die meeleven en in hetzelfde traject zitten ongeacht leeftijd en we misschien samen dingen kunnen delen.
Mijn andere kinderen zijn een meid van 21 en die is inmiddels uit huis, een jongen van 20 en inmiddels ook uit huis, een meid van 13 en die vindt het helemaal geweldig nog een broertje/zusje te krijgen en een kleine man van 3.

Ja ik ben 42 en heb al 4 kinderen en die zijn allemaal gezond en ik ben heel erg vruchtbaar en deze kids zijn van mijn vorige partner. Ik ben nu inmiddels 2 jaar getrouwd met mijn huidige partner en deze lieve man ken ik al 29 jaar want we hebben al een relatie gehad van 3 jaar toen wij nog tieners waren. Wij zijn altijd beste vrienden gebleven en toen mijn vorige partner een hartstilstand kreeg toen ik 12 weken zwanger was van mijn laatste zoontje zijn wij weer naar elkaar toe gegroeid, weer helemaal verliefd geworden en getrouwd. 

Mijn huidige partner is onvruchtbaar doordat hij het Klinefelter syndroom heeft. Wij zijn vorig jaar naar Radboud doorverwezen om te kijken of er toch een mogelijkheid is voor ons om een laatste liefdesbaby te maken van ons samen. Hij heeft toen een TESE gehad en er zijn 2 rietjes ingevroren waarvan we dus nu beginnen aan ons laatste reis en enigste kans voor een baby. Dit is tevens ook het laatste jaar dat dit mogelijk is want na je 43ste is IVF in Nederland niet meer mogelijk is mij verteld.. Is er nog een kans dat dit lukt aangezien mijn leeftijd ? Ik heb echt geen idee... Maar we hebben 1 kans gekregen en die pakken we met beide handen aan. Mocht dit lukken dan zijn we natuurlijk zielsgelukkig, maar zo niet, want die kans is zeker ook groot... Dan weten we in ieder geval dat we alles hebben geprobeerd. We staan nog vol in het leven en zijn bijna uit de luiers 🫣 Maar ik gun mijn man de kans op een “eigen” baby en om het hele proces van de zwangerschap en de bevalling mee te maken die zo fantastisch mooi is met de liefde van zijn leven.

Ik mag 25-04 beginnen met de Decapeptyl en moet dan 28-04 stoppen met de pil.
Indien er dan een menstruatie optreedt mag ik 08-05 starten met de Gonal-F 150 eenheden en hebben we 16-05 ons eerste echo om te zien hoe de eicellen groeien.. Vanuit daar krijgen we te horen wanneer de vervolgafspraak zal zijn want dat is dan afhankelijk van de grootte van de eicellen.

Ik ben blij dat ik nu even 7 dagen vrij ben als we beginnen met de injecties… dan moet ik nog wel even 3 dagen werken volgende week vr/za/zo en dan weer 11 dagen vakantie als ik moet beginnen met 2 injecties op 1 dag… (toevallig had ik mijn vakantie goed ingepland)

Groetjes Samantha.

SamanthaJane

SamanthaJane

25-04-2025 om 01:41 Topicstarter

Groenebroek schreef op 24-04-2025 om 15:47:

Wilde bijna een lang bericht gaan schrijven, maar wacht eerst even af of dit topic echt is.

Ben zelfde leeftijd en ga hetzelfde traject in, maar 'no way' dat ik dat nog gedaan had als ik al 4 fantastische kinderen had. Dan had ik daar al mijn handjes mee dicht geknepen.

Mag ik weten welke leeftijd jij hebt Groenebroek ? Wanneer ga jij het traject in... heb je al een intake gehad ? Welk ziekenhuis/kliniek ?

Ik ben benieuwd naar jou lange bericht 🙂

Groet Samantha

SamanthaJane

SamanthaJane

25-04-2025 om 01:45 Topicstarter

Lotus_ schreef op 24-04-2025 om 19:27:

Ik vind het wel geloofwaardig; er zal niets mis zijn met de vruchtbaarheid van deze vrouw (met 4 kinderen) maar die van haar man; vandaar ook icsi. Het klinkt in elk geval wel dat ze weet wat de procedure is bij het starten van een traject bij het Radboud.

TO, ik zit in een ivf traject in het Radboud. Ik ben dan wel 31 en heb (nog) geen kinderen. Zelf injecteren wen je snel aan.. Haal de spuiten een half uur van tevoren uit de koelkast, dat scheelt al wat.

hi Lotus, dank je wel voor de tip. ik ga dat zeker doen vandaag... Ik heb ook een coldpack gehaald om de plek eerst te koelen. Geen idee of het helpt maar is het proberen waard. Priktijden op dagelijks 20:00 uur gezet. Ik heb een hele fijne app waar ik alles in kan zetten. MediSafe heet het.

Zit jij ook net in het traject of al wat langer ? 

Groet Samantha.

SamanthaJane

SamanthaJane

25-04-2025 om 01:50 Topicstarter

afrodite05 schreef op 24-04-2025 om 19:44:

[..]

Dit. Ik zit ook in een traject (voor een tweede kindje) en schrijf daar ook mee. Zaterdag de punctie gehad, geen verse terugplaatsing. Die komt pas in de volgende cyclus.

Sterkte alvast, Lotus en Groenebroek.

Hoi afrodite05,
is de punctie meegevallen ? Hoe gaat het nou verder met een nieuwe cyclus ? 
Ik hoop dat het allemaal lukt voor je.

Groet Samantha

SamanthaJane schreef op 25-04-2025 om 01:16:

👋 Dag mensen,

Dit bericht is zeker echt en we hebben vandaag (24-04) ons behandelplan gekregen. Ik schreef dit bericht gisteren nacht want ik werk alleen nachtdiensten in de zorg bij een verpleeghuis. (vannacht laatste nachtje dan 7 dagen vrij)

Ik zal het even uitleggen, en voordat iedereen gaat oordelen over mijn leeftijd en dat ik al 4 prachtige kids heb, is het fijn dat er ook mensen zijn die meeleven en in hetzelfde traject zitten ongeacht leeftijd en we misschien samen dingen kunnen delen.
Mijn andere kinderen zijn een meid van 21 en die is inmiddels uit huis, een jongen van 20 en inmiddels ook uit huis, een meid van 13 en die vindt het helemaal geweldig nog een broertje/zusje te krijgen en een kleine man van 3.

Ja ik ben 42 en heb al 4 kinderen en die zijn allemaal gezond en ik ben heel erg vruchtbaar en deze kids zijn van mijn vorige partner. Ik ben nu inmiddels 2 jaar getrouwd met mijn huidige partner en deze lieve man ken ik al 29 jaar want we hebben al een relatie gehad van 3 jaar toen wij nog tieners waren. Wij zijn altijd beste vrienden gebleven en toen mijn vorige partner een hartstilstand kreeg toen ik 12 weken zwanger was van mijn laatste zoontje zijn wij weer naar elkaar toe gegroeid en weer helemaal verliefd geworden.

Mijn huidige partner is onvruchtbaar doordat hij het Klinefelter syndroom heeft. Wij zijn vorig jaar naar Radboud doorverwezen om te kijken of er toch een mogelijkheid is voor ons om een laatste liefdesbaby te maken van ons samen. Hij heeft toen een TESE gehad en er zijn 2 rietjes ingevroren waarvan we dus nu beginnen aan ons laatste reis en enigste kans voor een baby. Dit is tevens ook het laatste jaar dat dit mogelijk is want na je 43ste is IVF in Nederland niet meer mogelijk is mij verteld.. Is er nog een kans dat dit lukt aangezien mijn leeftijd ? Ik heb echt geen idee... Maar we hebben 1 kans gekregen en die pakken we met beide handen aan. Mocht dit lukken dan zijn we natuurlijk zielsgelukkig, maar zo niet, want die kans is zeker ook groot... Dan weten we in ieder geval dat we alles hebben geprobeerd.

Ik mag 25-04 beginnen met de Decapeptyl en moet dan 28-04 stoppen met de pil.
Indien er dan een menstruatie optreedt mag ik 08-05 starten met de Gonal-F 150 eenheden en hebben we 16-05 ons eerste echo om te zien hoe de eicellen groeien.. Vanuit daar krijgen we te horen wanneer de vervolgafspraak zal zijn want dat is dan afhankelijk van de grootte van de eicellen.

Groetjes Samantha.

Maar kun je dan wel vooraf weten of je kind dan niet erfelijk belast is? 

SamanthaJane

SamanthaJane

25-04-2025 om 02:21 Topicstarter

Nick90 schreef op 25-04-2025 om 02:13:

[..]

Maar kun je dan wel vooraf weten of je kind dan niet erfelijk belast is?

Hoi Nick,

Ja, dat hebben we vooraf eerst onderzocht. Het is niet erfelijk.

Het syndroom van Klinefelter wordt niet rechtstreeks geërfd : het extra X-chromosoom ontstaat doordat de eicel van de moeder of de spermacel van de vader het extra X-chromosoom bevat (bij beide is de kans hierop even groot). Na de bevruchting is het chromosomenpatroon dus XXY in plaats van XY.

SamanthaJane schreef op 25-04-2025 om 02:21:

[..]

Hoi Nick,

Ja, dat hebben we vooraf eerst onderzocht. Het is niet erfelijk.

Het syndroom van Klinefelter wordt niet rechtstreeks geërfd : het extra X-chromosoom ontstaat doordat de eicel van de moeder of de spermacel van de vader het extra X-chromosoom bevat (bij beide is de kans hierop even groot). Na de bevruchting is het chromosomenpatroon dus XXY in plaats van XY.

Aha. Eigenlijk zonde dat jullie niet eerder zijn begonnen. 

SamanthaJane

SamanthaJane

25-04-2025 om 05:22 Topicstarter

Nick90 schreef op 25-04-2025 om 04:37:

[..]

Aha. Eigenlijk zonde dat jullie niet eerder zijn begonnen.

Ja dat is ook een ding... we waren in 2024 al bij het radboud om te beginnen. mijn man heeft toen de TESE operatie gehad en toen we aan de balie kwamen om een vervolgafspraak te plannen zei de dame dat we automatisch een afspraak ingepland zouden krijgen en daar op moesten wachten. 

We hebben dus een jaar netjes afgewacht en we dachten dat er misschien wel een wachtlijst zou zijn en het niet eerder kon. Na een jaar vond ik het wel erg lang duren en belde ik op. Toen zei de dame dat ik een nieuwe verwijsbrief moest aanvragen bij de dokter omdat ze niets van ons hoorde en de aanvraag hierbij na een jaar automatisch gesloten werd. Dus wij in februari gelijk de dokter gebeld en nu in april beginnen... Helaas een jaar voor niets gewacht.

SamanthaJane

SamanthaJane

25-04-2025 om 05:51 Topicstarter

👋 Dag mensen,

Alle medicatie die ik heb op een rij : 

1 : Foliumzuur (ontwikkeling baby)
4 weken voor de afspraak mee begonnen.

2 : Microgynon 30 (reguleren van de cyclus)
Begonnen op de tweede dag van de menstruatie en innemen t/m 4de dag Decapeptyl

3 : 28st Decapeptyl 1ml (cyclus onderdrukken)
Injecteren tot ze aangeven te stoppen.

4 : 12st Gonal-F 0,5ml (stimuleren groei en rijping eicellen)
150 eenheden injecteren tot ze aangeven te stoppen.

5 : 3st Oxazepam 10mg (pijnstilling voor de punctie)
2x voor de avond ervoor om goed te slapen en 1x een uur voor de punctie innemen.

6 : 2st Gonasi 5.000IE (opwekking eisprong)
Exact 36 uur voor de punctie injecteren.

7 : 21st Protulex 25mg (werkt op de baarmoederslijmvlies)
Helpt je zwanger te worden en blijven. Injecteren vanaf de follikelpunctie tot aan de zwangerschapstest.

En zo’n ongeveer 6 zwangerschapstesten (tot nu toe) 😁

Ik heb ook een handig schema gemaakt met Word met het traject en tabellen waar alles netjes op een rij staat en ik het zo kan invullen en afvinken. Handig op de koelkast.

En ik heb een schema gemaakt op mijn uitgeprinte rooster van werk met wat wanneer komt (tot nu toe tot de eerste echo) zodat ik weet wanneer vrij te nemen en mijn werk op de hoogte te houden. Mijn man heeft die ingekleurd met verschillende kleuren per afspraak en medicijn en dat vond hij fijn om zo ook meer betrokken te zijn en te kunnen kijken wat wanneer is. Deze op de kast in de keuken gehangen.

Het is erg jammer dat ik hier geen foto’s kan plaatsen van de schema’s maar als iemand er iets aan zou hebben als voorbeeld voor het organiseren van alles wil ik ze ook wel mailen of appen.

Groet Samantha.

SamanthaJane

SamanthaJane

25-04-2025 om 06:51 Topicstarter

👋 Dag mensen,

Nou nog 1 berichtje dan mag ik zo naar huis slapen...
Ik heb ook een lijstje gemaakt van tips en dingen die je kan eten en drinken die de terugplaatsing zou kunnen bevorderen. Of het waar is weet ik niet en of het helpt weet ik ook niet, maar ik ga het zeker zelf wel proberen. Het is gezond dus alles wat kan helpen gaan we gewoon proberen. Ik kan het schema ook mailen of appen.

Twee weken schema na de terugplaatsing :

07:00 : OPSTAAN - 250ML KOKOSWATER WATER & 250ML WARM WATER

09:00 : 2 VOLKOREN BOTERHAMMEN (of crackers) MET BOTER EN KAAS - 250ML THEE

12:00 : 2 EIEREN (HARD GEKOOKT) - 250ML THEE

15:00 : 2ST FRUIT - 250ML WARME MELK

18:00 : AVOND ETEN - 250ML ALOE VERA DRINK (GROENE BLADGROENTE)

20:00 : MEDICATIE INNEMEN & SPUITEN

21:00 : 1 AVOCADO & HANDVOL WALNOTEN - 250ML WARME MELK

22:00 : SLAPEN - 250ML WARM WATER

- VOLDOENDE SLAAP (8 UUR) EN GENOEG BEWEGING
- ONTSPANNING EN POSITIVITEIT (GEEN STRESS)
- MASSAGE VOETEN EN BUIK (BAARMOEDERMASSAGE)
- WARME : VOETEN - HANDEN - ONDERRUG
(KRUIK OF PITTENZAK)
- DIKKE SOKKEN EN DEKENTJE
- 2 LT WARM DRINKEN : WATER/THEE/MELK/KOKOS/ALOE VERA
- NIET TOT ZEER WEINIG PROBEREN TE SNOEPEN
- 1 MAAL IN DE WK VIS (ZALM/MOSSELEN/MAKREEL/HARING/KIBBELING)
- GEEN : RAUW VLEES & VIS : ALLES GOED DOOR GEBAKKEN
- NIET KOUD ETEN EN DRINKEN !! ALLES KAMERTEMPERATUUR OF WARMER
- GEEN : SUIKERS - CAFEINE - ZOUT

Groet Samantha

Nou TO, als het dan toch een echt topic betreft: bij deze sorry en heel veel sterkte en succes gewenst. 

SamanthaJane

SamanthaJane

25-04-2025 om 07:34 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 25-04-2025 om 07:23:

Nou TO, als het dan toch een echt topic betreft: bij deze sorry en heel veel sterkte en succes gewenst.

Hoi Herfstappeltaart, 

Geen probleem hoor, ik snap dat het een beetje vreemd overkwam 😊 Dank je wel 🙏🏼

Groet Samantha

SamanthaJane schreef op 25-04-2025 om 01:45:

[..]

hi Lotus, dank je wel voor de tip. ik ga dat zeker doen vandaag... Ik heb ook een coldpack gehaald om de plek eerst te koelen. Geen idee of het helpt maar is het proberen waard. Priktijden op dagelijks 20:00 uur gezet. Ik heb een hele fijne app waar ik alles in kan zetten. MediSafe heet het.

Zit jij ook net in het traject of al wat langer ?

Groet Samantha.

Hi, ik heb 1 verse terugplaatsing gehad, maar moet nu eerst toch geopereerd worden. Ivf punctie en dergelijke hebben we al achter de rug. We hebben nog 13 embryos (cryos). In juni is mijn eerst volgende (cryo) terugplaatsing.

masatu schreef op 24-04-2025 om 16:04:

[..]

Wees welkom om mee te schrijven in dit topic: https://www.viafora.nl/forum/2-zwangerschap-en-bevallen/zwanger-worden-februari-2025

Maar is er ook een topic voor zwanger worden met ivf/icsi/iui? Ik vind het zelf zeer onprettig om mee te schrijven in zo'n soort topic, waarbij vrouwen op de natuurlijke manier gaan. Ik vind het confronterend dat vrouwen snel en makkelijk zwanger worden, of helemaal die berichten dat ze het allemaal zo lang vinden duren als ze binnen 3 maand nog niet zwanger zijn. Met een topic voor trajecten schrijf ik graag mee!

SamanthaJane

SamanthaJane

25-04-2025 om 08:08 Topicstarter

Lotus_ schreef op 25-04-2025 om 08:01:

[..]

Hi, ik heb 1 verse terugplaatsing gehad, maar moet nu eerst toch geopereerd worden. Ivf punctie en dergelijke hebben we al achter de rug. We hebben nog 13 embryos (cryos). In juni is mijn eerst volgende (cryo) terugplaatsing.

Hi Lotus,

Heel veel succes met de operatie ! Wel fijn dat je alles al achter de rug hebt.. hoop dat alles voorspoedig gaat in Juni.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.