Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Babyshower ideeen

ArianneH schreef op 26-04-2025 om 20:55:

[..]

Geen ervaring met babyshowers, maar lees het met interesse .

Dat vetgedrukte: op wie doe je dat dan? Oftewel, zijn er baby's (van anderen dan de a.s. moeder) bij zo'n babyshower?

Oefenen op de kat? En dan kijken wie het minst wordt gekrabd? 

(Meer serieus denk ik een pop)

bij mijn babyshower heeft iedereen een leuk kaartje geknutseld, met daarop wat lieve woorden en de naam en datum die het volgens die persoon kon worden. Verder een high-tea, vanwege de corona bij iemand thuis.
En wat leuke cadeautjes uiteraard.
Kleinschalig maar wel heel fijn. Ik had ook niet de energie voor een groter iets.

letterkoekje schreef op 26-04-2025 om 19:43:

Mijn vraag komt onsympathiek over, dat besef ik: waartoe dienen al die babyshowers eigenlijk? Lachen met dingen terwijl ze eigenlijk stom zijn (maar waar men - om niet uit de toon te vallen - toch maar mee meelacht), anderen op kosten jagen, of gewoon bij mekaar zijn? Als het dat laatste is, dan kun je toch met een groepje afspreken zonder dat dat noodzakelijk babyshower heet. En komt er dan daarna nog een gender-reveal? Met nog eens allemaal dezelfde fratsen? Ik dacht dat het crisis was, maar blijkbaar dus niet.

Trek je van mijn post niks aan, Nick. Felicitaties voor oom en tante en natuurlijk nog meer voor mama en papa. (En ook mijn medeleven bij het wegvallen van jullie pap die jullie op een dag als de babyshower nog meer gaan missen dan anders).

Laat het toch een mooie shower worden.

De zwangere opvrolijken en laten zien dat je meeleeft. Tips en nuttige en/of leuke cadeautjes geven. Met meiden onder elkaar zwangerschapskwaaltjes en vruchtbaarheidsproblemen bespreken.

Waarom zou het leiden tot iemand uitlachen?

Gender reveal is bij mijn weten meer voor Facebook foto's en mensen die dol zijn op feesten. Is dat niet juist nog voor de babyshower? Wij hebben het geslacht gewoon direct zonder poespas verteld. Ieder zijn eigen ding.

ArianneH schreef op 26-04-2025 om 20:55:

[..]

Geen ervaring met babyshowers, maar lees het met interesse .

Dat vetgedrukte: op wie doe je dat dan? Oftewel, zijn er baby's (van anderen dan de a.s. moeder) bij zo'n babyshower?

Waarschijnlijk op een pop, ik denk niet dat een baby zich graag meerdere keren kort achter elkaar laat verschonen.

Madamecannibale schreef op 26-04-2025 om 20:24:

Ik ben kennelijk een uitzondering maar ik vind babyshowers daadwerkelijk wel leuk.

Even een greep uit recente babyshoweractiviteiten:
- raad de naam + geboortedatum, opschrijven op een briefje en die allemaal in een pot/blikje doen voor na de bavalling
- iedereen neemt een babyfoto mee en dan moeten mensen raden wie het is op de foto
- potjes babyvoeding proeven en raden welke smaak het is
- wedstrijdje wie het snelst een luier om kan doen
- een quiz met vragen over babyverzorging/opvoeden
- rompertjes/slabbetje of iets anders verven

Nee hoor, ik vind het ook erg leuk.

Ik ben pas,ondanks mijn 50 jaar, op 1 babyshower geweest en daar geen spelletjes ( gelukkig)) maar we hebben wel allemaal een formuliertje/kaart ingevuld met geslacht,naam, gewicht, maar ook latere hobbies en beroep. Dit is allemaal gebundeld in een map voor later.

en verboden woord...baby bv of fles(je) of.....3 knijpers voor een ieder worden verstrekt, betrap je iemand die t verboden woord zegt, dan moet diegen een knijper inleveren. Winnaar is wie de meeste knijpers overheeft aan t eind

Zeespiegel schreef op 26-04-2025 om 21:26:

[..]

De zwangere opvrolijken en laten zien dat je meeleeft. Tips en nuttige en/of leuke cadeautjes geven. Met meiden onder elkaar zwangerschapskwaaltjes en vruchtbaarheidsproblemen bespreken.

Waarom zou het leiden tot iemand uitlachen?

Gender reveal is bij mijn weten meer voor Facebook foto's en mensen die dol zijn op feesten. Is dat niet juist nog voor de babyshower? Wij hebben het geslacht gewoon direct zonder poespas verteld. Ieder zijn eigen ding.

Waar heb ik geschreven dat er iemand uitgelachen moet worden? Het kan even goed met flauwe situaties zijn dat je  MOET lachen want anders is het feest niet geslaagd. Of bijvb inside jokes, terwijl de helft van het aanwezige publiek niet mee is.

Neen, daar heb je onterecht een aanname gemaakt, Zeespiegel.

Ik vermoed dat men dringend op zoek is naar redenen om een party voor te gaan houden. Ik vind een zwangerschap echter te onzeker om tevoren te gaan vieren; men loopt nogal op de zaken vooruit alsof men alles al in handen heeft.

Ik zou een aardig tamelijk neutraal aardigheidje geven.

wat ik een leuk idee vond:
Iedereen neemt iets mee dat met het geboortejaar te maken heeft. Dat wordt in een doos gedaan en ontvangt het kind als het 18 wordt. Ging om kleine dingen, iemand had bijv een modeblad. 

rionyriony schreef op 27-04-2025 om 06:42:

Ik vermoed dat men dringend op zoek is naar redenen om een party voor te gaan houden. Ik vind een zwangerschap echter te onzeker om tevoren te gaan vieren; men loopt nogal op de zaken vooruit alsof men alles al in handen heeft.

Ik zou een aardig tamelijk neutraal aardigheidje geven.

Precies, hoe kun je al feest vieren als er nog niets geboren is, wacht dat eerst maar af.

Nick90

Nick90

27-04-2025 om 08:32 Topicstarter

Ah thnx iedereen, al veel leuke ideeen gelezen. 

Nick90

Nick90

27-04-2025 om 08:35 Topicstarter

majorette2005 schreef op 27-04-2025 om 08:19:

[..]

Precies, hoe kun je al feest vieren als er nog niets geboren is, wacht dat eerst maar af.

Sorry maar wat een onzin. Raad jij aanstaande moeders ook aan om vooral nog niks te kopen tijdens de zwangerschap want het kind kan ook dood geboren worden? Echt het zonnetje in huis zeker. 

Nick90 schreef op 27-04-2025 om 08:35:

[..]

Sorry maar wat een onzin. Raad jij aanstaande moeders ook aan om vooral nog niks te kopen tijdens de zwangerschap want het kind kan ook dood geboren worden? Echt het zonnetje in huis zeker.

Er is een verschil tussen voorbereiden en prematuur feestvieren. En een babyshower valt onder prematuur feestvieren.

Ik heb hetzelfde met genderreveals, geslacht hoef je niet te weten van te voren tenzij medische reden. Niet als als ouders en zeker niet als buitenstaanders.

Ik ben erg blij dat deze idioterie van genderreveals en babyshowers hier nog niet is aangekomen.

Ysenda schreef op 27-04-2025 om 08:57:

[..]

Er is een verschil tussen voorbereiden en prematuur feestvieren. En een babyshower valt onder prematuur feestvieren.

Ik heb hetzelfde met genderreveals, geslacht hoef je niet te weten van te voren tenzij medische reden. Niet als als ouders en zeker niet als buitenstaanders.

Ik ben erg blij dat deze idioterie van genderreveals en babyshowers hier nog niet is aangekomen.

Ik heb geen gender reveals gedaan. Maar waarom zou je het geslacht niet mogen weten? Ik vond dat leuk om te weten. En handig, hoefde niet alle aankopen neutraal te zijn. En ik heb het ook aan 'buitenstaanders' verteld. Maar niet met een reveal. Gewoon, als ze het vroegen. Weet je wat het wordt? Ja, een baby, en het is een meisje. En na de geboorte ook een 'hoera een meisje slinger voor het raam'. Ondanks dat er geen medische noodzaak was om dat te melden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.