Nick90
26-04-2025 om 17:28
Babyshower ideeen
Mijn zusje is in verwachting van haar derde kindje, uitgerekend in augustus. Mijn vrouw en ik organiseren de babyshower, deze zal half juni plaatsvinden. Maar we zijn volkomen inspiratieloos qua activiteiten, versiering en locatie is al geregeld, nu alleen nog activiteiten.
Ons pap is begin maart overleden dus heel happy ben ik momenteel niet maar probeer er het beste van te maken.
Ideeen welkom!

Meesje
27-04-2025 om 09:10
Maar goed, ik heb bij baby 1 ook een door vriendinnen geregelde babyshower gehad in de achtertuin. Lekkere hapjes eten en de zwangerschap vieren. Ik heb er van genoten Was de zwangerschap misgelopen zou dat vreselijk zijn geweest. Maar niet erger dan wanneer we geen babyshower hadden gevierd.

Nick90
27-04-2025 om 09:24
Ysenda schreef op 27-04-2025 om 08:57:
[..]
Er is een verschil tussen voorbereiden en prematuur feestvieren. En een babyshower valt onder prematuur feestvieren.
Ik heb hetzelfde met genderreveals, geslacht hoef je niet te weten van te voren tenzij medische reden. Niet als als ouders en zeker niet als buitenstaanders.
Ik ben erg blij dat deze idioterie van genderreveals en babyshowers hier nog niet is aangekomen.
Tegen die tijd is ze 33 weken, dat noem ik niet echt meer een premature zwangerschap. En ja wij zijn wel van die types die dit soort dingen leuk vinden.

Ysenda
27-04-2025 om 09:54
Nick90 schreef op 27-04-2025 om 09:24:
[..]
Tegen die tijd is ze 33 weken, dat noem ik niet echt meer een premature zwangerschap. En ja wij zijn wel van die types die dit soort dingen leuk vinden.
Te vaak gezien dat het ook dan nog mis ging. Ook tijdens of vlak na de bevalling. Feest vieren we pas als het feest is.

Nick90
27-04-2025 om 10:00
Ysenda schreef op 27-04-2025 om 09:54:
[..]
Te vaak gezien dat het ook dan nog mis ging. Ook tijdens of vlak na de bevalling. Feest vieren we pas als het feest is.
Uh ik snap jouw hele redenatie niet zo goed, oh het kind is dood geboren maar gelukkig heb ik geen babyshower gehad want dat had het allemaal nog veel erger gemaakt. Zoiets? Sowieso lijkt een kind verliezen mij een soort oneindig verdriet en doet wel of geen babyshower daar niks aan af.

Dolfje
27-04-2025 om 10:07
Waarom worden veel topics toch vaak vervelende discussies?
Lief dat jullie een feestje organiseren, veel plezier alvast ondanks dat jullie ook verdriet hebben om je vader. Juist daarom moet je vieren wat er te vieren valt.

Nick90
27-04-2025 om 10:45
Meesje schreef op 27-04-2025 om 09:10:
Maar goed, ik heb bij baby 1 ook een door vriendinnen geregelde babyshower gehad in de achtertuin. Lekkere hapjes eten en de zwangerschap vieren. Ik heb er van genoten
Was de zwangerschap misgelopen zou dat vreselijk zijn geweest. Maar niet erger dan wanneer we geen babyshower hadden gevierd.
Korte vraag hè, had de persoon die het organiseerde een bijdrage aan de gasten gevraagd? Wij lezen namelijk verschillende dingen daarover en hebben verder weinig ervaring met babyshowers organiseren.

Meesje
27-04-2025 om 10:53
Nick90 schreef op 27-04-2025 om 10:45:
[..]
Korte vraag hè, had de persoon die het organiseerde een bijdrage aan de gasten gevraagd? Wij lezen namelijk verschillende dingen daarover en hebben verder weinig ervaring met babyshowers organiseren.
Bij mij hadden alle gasten iets te eten meegenomen. En ze hadden bij elkaar gelegd voor de cadeaus. Maar dat was dus heel klein.
Bij een vriendin hebben we een high tea geboekt, versierd, zo'n invulboek gekocht en cadeaus gekocht en dat alles wel samen betaald (met zn allen dus). Maar ook dat was maar met 10 personen ofzo.
Schoonzus hield bij haar babyshower een feest in een hotel. Daar hebben wij verder niet aan meebetaald.
In mijn vriendengroep is het vaak vrij klein. Dan beslissen we samen wat we doen en dat wordt dan ook samen betaald.

Gingergirl
27-04-2025 om 11:23
Ysenda schreef op 27-04-2025 om 08:57:
[..]
Er is een verschil tussen voorbereiden en prematuur feestvieren. En een babyshower valt onder prematuur feestvieren.
Ik heb hetzelfde met genderreveals, geslacht hoef je niet te weten van te voren tenzij medische reden. Niet als als ouders en zeker niet als buitenstaanders.
Ik ben erg blij dat deze idioterie van genderreveals en babyshowers hier nog niet is aangekomen.
Dat je er zelf niet van houdt en zelf niet zo'n feestje zou willen en het geslacht van je kind niet wilde weten; helemaal prima, ieder zijn ding. Maar waarom het nou " idioterie" noemen, waar is dat voor nodig? Dus iedereen die iets prematuur viert en dat graag samen met vrienden ( en vrienden niet als buitenstaanders ziet) viert is volgens jou een idioot? Lekker vriendelijk weer. Niet echt nodig dit. Nick vraagt om tips, niet meer dan dat.
Nick, hier nemen de gasten meestal allemaal iets te eten/ drinken mee. Versieringen regelt meestal degene die het organiseert. Bij een van mijn kinderen kreeg ik een doos waar iedereen iets in gedaan had van het geboortejaar van de baby en een soort vriendenboekje waar iedereen ingeschreven had met een eigen babyfoto. Mijn kind vindt het ook erg leuk dat dit er is.

Gingergirl
27-04-2025 om 11:27
Nick90 schreef op 27-04-2025 om 10:00:
[..]
Uh ik snap jouw hele redenatie niet zo goed, oh het kind is dood geboren maar gelukkig heb ik geen babyshower gehad want dat had het allemaal nog veel erger gemaakt. Zoiets? Sowieso lijkt een kind verliezen mij een soort oneindig verdriet en doet wel of geen babyshower daar niks aan af.
Precies dit. Mensen vergeten wel eens om te denken; als het misgaat heb je nog de waardevolle herinnering aan de babyshower. Hier gaven vrienden een groot kraamfeest een paar weken na de geboorte, week later is het kindje aan wiegedood overleden. Als je op voorhand van het negatieve uitgaat kun je nooit iets vieren.

Zeespiegel
27-04-2025 om 11:28
letterkoekje schreef op 26-04-2025 om 23:54:
[..]
Waar heb ik geschreven dat er iemand uitgelachen moet worden? Het kan even goed met flauwe situaties zijn dat je MOET lachen want anders is het feest niet geslaagd. Of bijvb inside jokes, terwijl de helft van het aanwezige publiek niet mee is.
Neen, daar heb je onterecht een aanname gemaakt, Zeespiegel.
Ik zie dat ik verkeerd gelezen/geïnterpreteerd heb inderdaad. Maar dat verplicht lachen herken ik ook gewoon niet. Hooguit in de zin dat je het feestje geeft voor de zwangere, en dus je eigen sores even thuis laat.

Dolfje
27-04-2025 om 11:28
[..]
Waar ik geweest ben wel, voor high tea, versiering. Geloof 35€ pp

Zeespiegel
27-04-2025 om 11:33
[..]
Wanneer het een surprise babyshower is, wordt de zwangere vrijgehouden door de gasten.

letterkoekje
27-04-2025 om 11:37
[..]
Daar heb ik het dan weer héél moeilijk mee: iemand nodigt een aantal mensen uit voor een babyshower. Maar ik kan dit ook uitbreiden naar eender welk ander feest(je). En dan wordt er gesproken over bijdrage aan gasten vragen. Dan krijgt de uitdrukking 'ik word uitgenodigd voor ....' voor mij al een héél andere betekenis.
Tuurlijk dat men iets meeneemt als men uitgenodigd wordt voor een bijeenkomst nav een jubileum, een verjaardag, een huwelijk, een babyshower, ..., ... En daar kiest iedereen iets voor wat ie denkt dat de gevierde(n) leuk vindt. Maar een bijdrage vragen. Kom op!
Wat ik nog wel begrijp is: als gasten niet weten wat te kopen dat er gezegd wordt: daar of daar staat een kartonnen doos. En daar kan je (anoniem) je bijdrage in een enveloppe in kwijt. Maar voor iemand anders een bedrag bepalen als BIJDRAGE. Dan was mijn zin om te gaan al een heel stuk minder. Want dat zie ik dan al entreegeld waarvoor ik zoveel hapjes en zoveel drankjes krijg.
Ik zou het niet durven, aan iemand zeggen: ik nodig je uit en de bijdrage is ...€