Nick90
26-04-2025 om 17:28
Babyshower ideeen
Mijn zusje is in verwachting van haar derde kindje, uitgerekend in augustus. Mijn vrouw en ik organiseren de babyshower, deze zal half juni plaatsvinden. Maar we zijn volkomen inspiratieloos qua activiteiten, versiering en locatie is al geregeld, nu alleen nog activiteiten.
Ons pap is begin maart overleden dus heel happy ben ik momenteel niet maar probeer er het beste van te maken.
Ideeen welkom!

Nick90
27-04-2025 om 15:18
Nou we hebben leuke ideeen opgedaan. Er komen zo'n 20 mensen in totaal, vrouw gaat het feestje hosten samen met mijn tante. Ook besloten dat we liever een vrijwillige bijdrage voor de spaarpot van de nieuwe vragen.

Regendrup.
27-04-2025 om 21:00
Wij hebben ooit een 30 seconds versie gemaakt met allerlei termen die met babys/zwangerschap/kinderen etc te maken heeft. Werd erg leuk ontvangen! En je kunt het nog eens "overdoen" op een ander moment.

majorette2005
29-04-2025 om 13:27
Nick90 schreef op 27-04-2025 om 08:35:
[..]
Sorry maar wat een onzin. Raad jij aanstaande moeders ook aan om vooral nog niks te kopen tijdens de zwangerschap want het kind kan ook dood geboren worden? Echt het zonnetje in huis zeker.
Over onzin gesproken. Dus als je een andere mening hebt vindt je het nodig zo zuur te reageren?

Nick90
29-04-2025 om 14:03
majorette2005 schreef op 29-04-2025 om 13:27:
[..]
Over onzin gesproken. Dus als je een andere mening hebt vindt je het nodig zo zuur te reageren?
Andere mening prima. Maar ik vind het nogal ongepast om een babyshower af te schieten met als reden want het kan nog mis gaan. Kun je niet maken vind ik.

Kersje
29-04-2025 om 16:24
Nick90 schreef op 29-04-2025 om 14:03:
[..]
Andere mening prima. Maar ik vind het nogal ongepast om een babyshower af te schieten met als reden want het kan nog mis gaan. Kun je niet maken vind ik.
Ondanks dat ik babyshowers en genderreveals vreselijk vind, heb ik toch een leuke tip gegeven, omdat dat hetgeen was wat jij vroeg.
Toch vind ik ook dat jij hier iedereen in zijn/haar waarde moet laten vwb jij wel of niet ongepast vindt. Het mes snijdt immers aan 2 kanten, niet alleen aan jouw kant omdat dit jou nu eenmaal beter uitkomt. Dit soort reacties zou je dan gewoon aan je voorbij moeten kunnen laten gaan!

Duufje
29-04-2025 om 16:34
Nick90 schreef op 29-04-2025 om 14:03:
[..]
Vind ik niet ongepast, want het is de waarheid.
Ik ben een kindje verloren door complicaties tijdens de bevalling en dolblij dat ik geen babyshower heb gehad. Echt. Ik ben er ook geen type voor en vond het al niets voor mijn eigen ervaring (daarom is er ook geen georganiseerd uiteraard), maar ik weet zeker dat ik mezelf anders had gekweld met de gedachte dat ik het over mezelf had afgeroepen door 'voor de tijd' een feestje te vieren.
Ik vind babyshowers de grootst mogelijke onzin. Zodra het kindje geboren is, kun je elke dag vieren. Voor de geboorte slaat wat mij betreft helemaal nergens op. Dat mag toch ook gezegd worden?
Babyshowers, genderreveals, maar ook black friday, valentijnsdag etc vind ik commerciele idioterie. En heus, ik ben best een gezellig mens.

Nick90
29-04-2025 om 16:56
Kersje schreef op 29-04-2025 om 16:24:
[..]
Ondanks dat ik babyshowers en genderreveals vreselijk vind, heb ik toch een leuke tip gegeven, omdat dat hetgeen was wat jij vroeg.
Toch vind ik ook dat jij hier iedereen in zijn/haar waarde moet laten vwb jij wel of niet ongepast vindt. Het mes snijdt immers aan 2 kanten, niet alleen aan jouw kant omdat dit jou nu eenmaal beter uitkomt. Dit soort reacties zou je dan gewoon aan je voorbij moeten kunnen laten gaan!
En die heb ik genoteerd. Ik vroeg inderdaad om ideeen, de vraag was niet wat vind je van babyshowers.

Kersje
29-04-2025 om 17:00
Nick90 schreef op 29-04-2025 om 16:56:
[..]
En die heb ik genoteerd. Ik vroeg inderdaad om ideeen, de vraag was niet wat vind je van babyshowers.
Jij neemt ondertussen al jaren deel binnen diverse fora, dus weet je best dat er nogal vaak (deels) off-topic wordt gegaan, ook door jou zelf! Beetje flauw om anderen nu daarop af te rekenen, niet?!

Meesje
29-04-2025 om 17:50
Kersje schreef op 29-04-2025 om 17:00:
[..]
Jij neemt ondertussen al jaren deel binnen diverse fora, dus weet je best dat er nogal vaak (deels) off-topic wordt gegaan, ook door jou zelf! Beetje flauw om anderen nu daarop af te rekenen, niet?!
Mwa, ik snap Nick wel. Ik dacht al toen ik de topic titel las; nu komt het halve forum weer melden dat baby's soms dood gaan voor en tijdens de geboorte en dat dat kennelijk nog erger is als je tijdens de zwangerschap al te gelukkig was. En dan niet als een geleidelijk of topic gaan zoals dat idd soms gaat, maar gewoon meteen als primaire reactie.
Ieder topic over babyshowers gaat zo. Of de vraag nu over het cadeau, eten, activiteiten, genodigden enz gaat. Er móet steeds gemeld worden dat de baby misschien wel dood gaat. En dan liefst meerdere keren. Dat zie je bij andere topics helemaal niet zo. Tips verjaardagsfeestje 7 jarige; pas op het kind gaat misschien dood voor het jarig is, dus feestje pas ná de verjaardag vieren hoor. Kerstborrel kledingadvies gevraagd; pas op als die borrel vóór 24 dec is. Straks ben je dood met kerst, je weet het niet he, en heb je wel al een feestje gehad. Ik zou niet gaan. Waarom dan wel op werkelijk ieder topic over een babyshower?

Moederkareltje
29-04-2025 om 18:15
Meesje schreef op 29-04-2025 om 17:50:
[..]
Mwa, ik snap Nick wel. Ik dacht al toen ik de topic titel las; nu komt het halve forum weer melden dat baby's soms dood gaan voor en tijdens de geboorte en dat dat kennelijk nog erger is als je tijdens de zwangerschap al te gelukkig was. En dan niet als een geleidelijk of topic gaan zoals dat idd soms gaat, maar gewoon meteen als primaire reactie.
Ieder topic over babyshowers gaat zo. Of de vraag nu over het cadeau, eten, activiteiten, genodigden enz gaat. Er móet steeds gemeld worden dat de baby misschien wel dood gaat. En dan liefst meerdere keren. Dat zie je bij andere topics helemaal niet zo. Tips verjaardagsfeestje 7 jarige; pas op het kind gaat misschien dood voor het jarig is, dus feestje pas ná de verjaardag vieren hoor. Kerstborrel kledingadvies gevraagd; pas op als die borrel vóór 24 dec is. Straks ben je dood met kerst, je weet het niet he, en heb je wel al een feestje gehad. Ik zou niet gaan. Waarom dan wel op werkelijk ieder topic over een babyshower?
Omdat het kind nog niet ter aarde is. Die overgang, de geboorte is totaal groter en iets anders dan een verjaardag. Een nieuw mens treedt op aarde, of niet.

Gingergirl
29-04-2025 om 18:59
Moederkareltje schreef op 29-04-2025 om 18:15:
[..]
Omdat het kind nog niet ter aarde is. Die overgang, de geboorte is totaal groter en iets anders dan een verjaardag. Een nieuw mens treedt op aarde, of niet.
Hier draaien baby showers ook niet zo zeer alleen om de baby maar vooral om de zwangere moeder in het zonnetje te zetten.

Madamecannibale
29-04-2025 om 19:11
Gingergirl schreef op 29-04-2025 om 18:59:
[..]
Hier draaien baby showers ook niet zo zeer alleen om de baby maar vooral om de zwangere moeder in het zonnetje te zetten.
Dit inderdaad, het is toch een feestje voor volwassenen. Een feestje om de zwangere in het zonnetje te zetten inderdaad. Ik snap ook niet waarom elk topic zo moet lopen. Natuurlijk is een zwangerschap spannend en zijn er risico’s maar je gaat toch niet de hele zwangerschap niets ter voorbereiding of om het te vieren doen? Het is toch meestal een heuglijke gebeurtenis, een zwangerschap.

Fer13
29-04-2025 om 19:54
Nou inderdaad dan kun je niets meer doen. De enige zekerheid in 't leven is dat we eens sterven.
Hier was het een superleuke middag met een fijne sfeer. Kan echt niet bedenken waarom iemand, die daar niet hoeft te zijn, daar zo tegen kan hebben.
Ik ben, net als zovelen, redelijk lang op het ool forum en kan bij iedereen (in het leven) wel iets bedenken waarvan ik denk: tja, hypocriet dat je die andere persoon nu de les leest.
Ik denk ook dat "wie dan ook" niet overal een mening over hoeft te hebben en soms best eens de onbedwingbare drang om te zuur te reageren en een normaal topic negatief te maken te bevechten
Hier is het overigens de gewoonte de kosten te delen en een kadootje mag, maar is meestal wat kleiner, denk aan spuugdoekjes, rammelaar, enz.

Kersje
29-04-2025 om 19:58
Meesje schreef op 29-04-2025 om 17:50:
[..]
Ik bedoelde heus niet met mijn bericht over het offtopic gaan dat het enkel om de dood zou gaan, nogal overdreven juist dát te benoemen.

Nick90
29-04-2025 om 22:49
Gingergirl schreef op 29-04-2025 om 18:59:
[..]
Hier ook. En wij vinden dat soort feestjes ook gewoon heel leuk, laatste wat ik wil horen is och doe maar niet want het kan wel eens mis gaan en een dood kindje opleveren. Als ik tegen elke vrouw op m'n werk die haar zwangerschap aankondigt moet zeggen dat ik haar nog niet feliciteer want het kan nog mis gaan denk ik dat ik volgende maand op zoek kan naar een nieuwe baan.