Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Babyshower ideeen

Nick90

Nick90

29-04-2025 om 22:55 Topicstarter

Kersje schreef op 29-04-2025 om 19:58:

[..]

Ik bedoelde heus niet met mijn bericht over het offtopic gaan dat het enkel om de dood zou gaan, nogal overdreven juist dát te benoemen.

Dan zou ik toch wat beter lezen. Dat je een babyshower idioterie noemt is een eigen mening maar om nou te blijven pushen met dood geboren babies en dat je daarom dus beter geen babyshower moet doen want dat is de goden verzoeken en je mag pas iets vieren als het kind er is, fijne verplichting voor een zwangere vrouw dus weer, kapotmoe van het zwanger zijn en het kind eruit persen maar dan is er pas een reden om iets te vieren en mag je nog een feestje organiseren on top of the bill.

En als ik  o 

in een topic over een te zwaar kind meld dat dikke mensen sowieso afstotelijk en ieuw zijn waardeert ook niemand mijn mening. Maar is wel ontopic. 

Duufje schreef op 29-04-2025 om 16:34:

[..]

Vind ik niet ongepast, want het is de waarheid.

Ik ben een kindje verloren door complicaties tijdens de bevalling en dolblij dat ik geen babyshower heb gehad. Echt. Ik ben er ook geen type voor en vond het al niets voor mijn eigen ervaring (daarom is er ook geen georganiseerd uiteraard), maar ik weet zeker dat ik mezelf anders had gekweld met de gedachte dat ik het over mezelf had afgeroepen door 'voor de tijd' een feestje te vieren.

Ik vind babyshowers de grootst mogelijke onzin. Zodra het kindje geboren is, kun je elke dag vieren. Voor de geboorte slaat wat mij betreft helemaal nergens op. Dat mag toch ook gezegd worden?

Babyshowers, genderreveals, maar ook black friday, valentijnsdag etc vind ik commerciele idioterie. En heus, ik ben best een gezellig mens.

Wat onzettend naar voor je.

Meerdere miskramen gehad en een moeilijke zwangerschap ,daardoor durfde ik niets te vieren, gelukkig mijn vrienden wel en heb ik een geweldige  middag gehad en mooie herinneringen en foto's van de zwangerschap en nu een gezonde zoon. maar van 1 van de miskramen 12 weken +  heb ik nog de sokjes die oma gekocht had en foto's van de tijd dat ik zwanger was. Even waren we ouders al was het maar een paar weken , zo voelde het voor ons.

Nick90 schreef op 29-04-2025 om 22:55:

[..]

in een topic over een te zwaar kind meld dat dikke mensen sowieso afstotelijk en ieuw zijn waardeert ook niemand mijn mening. Maar is wel ontopic.

Nou, dat ligt volgens mij wel aan de vraag in het topic. Als de vraag daar is hoe zorg ik dat mijn te zware kind meer gaat bewegen, is het net zoveel of weinig ontopic als wat hier nu gebeurt. Want het heeft raakvlakken maar zegt niks over de vraag die wordt gesteld.

[..]

Dan zou ik toch wat beter lezen. Dat je een babyshower idioterie noemt is een eigen mening maar om nou te blijven pushen met dood geboren babies en dat je daarom dus beter geen babyshower moet doen want dat is de goden verzoeken en je mag pas iets vieren als het kind er is, fijne verplichting voor een zwangere vrouw dus weer, kapotmoe van het zwanger zijn en het kind eruit persen maar dan is er pas een reden om iets te vieren en mag je nog een feestje organiseren on top of the bill.

En als ik o

Een kind afstotelijk en ieuw noemen is zoiezo niet tof gedrag Nick.

Aan de andere kant vind ik het net zo kinderachtig om te zeggen ja maar jij doet het ook altijd dus nu doe ik het lekker en snap ik prima dat je in een topic over wat leuk is om te doen bij een babyshower je niet zit te wachten op reacties als niet doen , de baby kan nog dood gaan. 

[..]

En als ik o

Huh? Waarom deze reactie op mijn bericht? Heb jij zelf wel goed gelezen Nick? Ik vind het juist raar enkel op dood geboren kinderen te blijven hameren, dat was wel duidelijk toch?

Duufje schreef op 29-04-2025 om 16:34:

[..]

Vind ik niet ongepast, want het is de waarheid.

Ik ben een kindje verloren door complicaties tijdens de bevalling en dolblij dat ik geen babyshower heb gehad. Echt. Ik ben er ook geen type voor en vond het al niets voor mijn eigen ervaring (daarom is er ook geen georganiseerd uiteraard), maar ik weet zeker dat ik mezelf anders had gekweld met de gedachte dat ik het over mezelf had afgeroepen door 'voor de tijd' een feestje te vieren.

Ik vind babyshowers de grootst mogelijke onzin. Zodra het kindje geboren is, kun je elke dag vieren. Voor de geboorte slaat wat mij betreft helemaal nergens op. Dat mag toch ook gezegd worden?

Babyshowers, genderreveals, maar ook black friday, valentijnsdag etc vind ik commerciele idioterie. En heus, ik ben best een gezellig mens.

Ik kan me je gevoel hierbij goed voorstellen.

Mijn ding is het overigens ook niet, werd destijds volgens mij ook nog niet gedaan. Heb er zelf ook nog geen bijgewoond. Maar ieder moet doen waar goed voelt, de een vindt het geweldig en dat mag natuurlijk, de ander vindt het niks en ook dát is oke.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.